سرخ پوشان رفتند، سردار ماند و چک های برگشتی

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» در اعتراض به قول های بی اساس

در کمترین فاصله با رویارویی پرسپولیس با استقلال در لیگ برتر فوتبال ایران، بازیکنان سرخپوش تهرانی به دلیل پرداخت نشدن حق و حقوقشان و قولهای بی اساس، از انجام تمرین سرزدند و جملگی محل تمرینشان (ورزشگاه درفشی فر) را ترک کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار رویانیان و همه معاونان سپاهی و امنیتی او تلاش کرده اند بار دیگر با وعده پرداخت حق و حقوق بازیکنان و یادآوری اینکه زمان مسابقه با استقلال خیلی حساس است، بازیکنان را وادار به شکستن اعتصاب کنند، اما سرخ پوشان با اشاره به وعده های پوشالی پیش از مسابقه های پیشین با نفت تهران و فولاد اهواز بر تصمیم خود پافشاری کرده اند.

بنا بر گزارش رسانه های داخلی گفت و گوی تند و تهدیدآمیز سردار رویانیان در رختکنی، که بازیکنان در آن اجتماع کرده بودند هم بی اثر بود. علی دایی (سرمربی پرسپولیس) هم تنها با تاسف از این ماجرا، بارها سرش را تکان داد و درفشی فر را ترک کرد.

 

سردار: بازیکنان مصدوم هستند! کدام اعتصاب؟

خبرگزاری فارس که خبر اعتراض پرسپولیسی ها را منتشر کرده، در گزارشی باعنوان “همه بازیکنان مصدوم هستند! کدام اعتصاب؟” از زبان سردارمحمد رویانیان، مدیرعامل پرسپولیس نوشت: “من طبق قرار قبلی، مقرر بود امروز به تمرین پرسپولیس بیایم و با بازیکنان و کادرفنی دیدار کنم. حالا شما هم موضوع اعتصاب را راه انداخته‌اید. اعتصاب کدام است؟ با بچه‌ها صحبت کردم مطمئن هستم اکنون آنها در حال تمرین هستند. خوشبختانه بچه‌ها همه آماده هستند. اما فکر کنم همه آنها مصدوم باشند. شما اینطور بنویسید فرقی ندارد.”

پس از افشای خبر اعتصاب پرسپولیسی ها، خبرگزاری دانشجویان ایران هم یادآور شد که پس از برگشت چک های پیشین، آخرین چک سردار هم در ۲۵ دی برگشت خورد. این رسانه ضمن اشاره به اینکه بازیکنان تاکنون طبق قرار مسائل درون باشگاهی را افشا نکرده بودند و رقم قراردادها تنها درآمد بازیکنان حرفه است، آنان را از هواداران پرسپولیس هم ترسانده است.

خبرگزاری فارس اما یادآور شده که اعتصاب بازیکنان و تلاشهای سردار و یارانش در مقابل “چشمان شگفت زده گزارشگران ژاپنی” رخ داده است. آنان قرار بود از تمرین پیش از شهرآورد روز جمعه در ۲۷ دی، گزارش تصویری و گفتاری تهیه کنند. پرسپولیسی ها اعلام کرده اند که بدون تمرین به دیدار استقلال می روند. آنان به دعوت اولیه سردار رویانیان برای مذاکره در اتاق جلسات ورزشگاه هم بی اعتنایی کردند و مدیرعامل مجبور شد خود به رختکنی برود که بازیکنان در آنجا اجتماع کرده بودند. اما به گزارش خبرگزاری فارس “صحبت‌های رویانیان فایده‌ای نداشت و او که به خیلی از واقعیات پی برده بود، با چهره‌ای برافروخته درفشی‌فر را ترک کرد”.

سردار رویانیان از آغاز مدیرعاملی بر پرسپولیس نمایش های تبلیغاتی بسیاری چون تشکیل دانشکده، خط هوایی پرسپولیس، شبکه تلویزیونی (که هیچکدام رنگ واقعیت بخود نگرفت) و همچین دعوت از قدیمی های آس میلان ایتالیا، و هر با سروصدا برای کمکهای مالی به افراد و سازمانها و … داشته و حتی گروهی تماشاگر هوادار خود و همراهانش را به عنوان هواداران سازمان دهنده تماشاگران استخدام کرده،اما از پرداخت حق و حقوق بازیکنانی که با وعده های شیرین به پرسپولیس آمده و بعضی رفته اند، سرباز زده است.