اعتصاب غذای زندانی ایرانی-آمریکایی

الجزیره
الجزیره

» گزارشی از الجزیره

خانواده امیر حکمتی، تفنگدار آمریکایی که در ایران زندانی است،اعلام کردند که وی بعد از نوشتن نامه ای به اوباما، اعتصاب غذایش را آغاز کرده است.

خواهر امیر حکمتی می گوید: “ما از شنیدم این خبر بسیار ناراحت شدیم اما می دانیم که او عذاب می کشد و امیدش را برای حل شدن پرونده اش از دست داده است.”

حکمتی متولد آریزونا و بزرگ شده میشیگان است و تابعیت ایرانی و آمریکایی دارد. ایران تابعیت دوگانه را برسمیت نمی شناسد.

حکمتی بعد از رد حکم اعدامش در دیوان عالی، به ده سال زندان محکوم شد. در آن زمان او توسط دادگاه انقلاب به جرم جاسوسی و به اتهام همکاری با دشمنان حکومت محاکمه شد.

نامه به اوباما

دولت آمریکا بارها جاسوس بودن حکمتی را تکذیب کرده و خانواده اش هم می گویند دلیل سفر او به ایران دیدار با مادربزرگ اش بوده است.

در نامه ای که حکمتی برای اوباما نوشته، آمده است: “امید من این است که بعد از خواندن این نامه، شما، یا هرکسی که این نامه را می‌بیند، کمک کند تا کابوسی که من به آن دچار شده‌ام به پایان برسد.”

“هر روز با این امید از خواب بلند می‌شوم که خبر آزادی‌ام برسد. هر شب با احساس یأس به خواب می‌روم، مأیوس از این که یک روز دیگر گذشت و من هنوز پشت دیوارهای این زندان‌ام، به‌دور از خانواده، دوستان، و بدون هیچ تماس معنی‌دار با آدم‌ها. به‌دور از پدرم که به‌شدت مریض است، و پایان این وضعیت هم روشن نیست.”

حکمتی در نامه تکرار می کند که او به اشتباه زندانی شده است و آینده او در گرو مذاکرات بی پایان بین ایران و آمریکا بر سر برنامه های اتمی ایران در برابر برداشته شدن تحریم هاست.

در ادامه این نامه آمده‌ است: “جناب رئیس جمهور، درخواست من این است که مرا فراموش نکنید. درخواست من این است که به روشنی بگویید پرونده من به مذاکرات هسته‌ای ربطی ندارد و باید به طور مجزا حل و فصل شود.”

در بخش دیگر این نامه آمده: “می‌دانم موقعیت بین ایالات متحده و ایران حساس است اما من نباید قربانی این وضعیت شوم.”

حکمتی در زندان اوین در شمال تهران زندانی است.

الجزیره، ۱۷ دسامبر