مشایی متهم به قتل شد

آرش بهمنی
آرش بهمنی

» شنود "اشباح انحرافی"

حاشیه‌ها پیرامون اسفندیار رحیم‌مشایی٬ نقطه پایان ندارد.این بار، سایت اصولگرای عماریون، متن کامل مصاحبه رضا گلپور٬ نویسنده کتاب جنجالی “شنود اشباح” با روزنامه شرق را منتشر کرده است. وی در این‌گفت‌وگو اتهامات زیادی را متوجه مشایی کرده و از جمله وی را “حامی مجاهدین و قاتل پاسداران” خوانده است.

 

رضا گلپور٬ نویسنده کتاب شنود اشباح٬ در گفتوگویی با روزنامه شرق٬ درباره اسفندیار رحیم‌مشایی و اتهاماتی که پیرامون وی وجود دارد٬ و گرایش‌های سیاسی مشایی  گفته و اینکه  سوابق مبهم و پر ریسک وی و آلودگی های شدید تماس اعضای درجه ی یک خانواده ی او با سازمان محارب منافقین خلق ایران می‌تواند باعث مشکل شود.

وی لیستی از اعضای خانواده درجه یک مشایی را منتشر کرده است که همگی سابقه عضویت در سازمان مجاهدین خلق دارند و یا در درگیری‌ها کشته شده‌اند٬ یا آن‌که به زندان رفته‌ و از کار محروم شده‌اند.

گلپور درباره سوابق مشایی و خطرات آن گفته است: “نحوه ی ورود ایشان به سپاه پاسداران و پرونده مربوط به مواردی از قتل و حذف شهود پرونده ی برادرش؛ مثلا دراین پرونده عده‌ای به بهانه محارب بودن کشته شدند بدون اینکه روند قضایی کار کامل طی شود. در مصاحبه با همشهری ماه برج تیر که متنش در سایت عماریون قابل دسترسی است مواردی اصلی از این دست را گفته ام.  یا آشنایی و نحوه ی باز جویی مشایی از کسی که بعداً با او ازدواج کرد با توجه به اینکه ظاهرا خانمش با خواهرش کافیه قبل از ازدواج با یک خانم جعفری نامی رابطه ی تشکیلاتی داشتند”.

وی همچنین با اشاره به این نکته که مشایی٬ همسر دومی اختیار کرده٬ وی را متهم به دست داشتن در قتل چند پاسدار کرده است. گلپور همچنین مدعی شده مشایی در چند جلسه گفت‌وگو - که توسط وی ضبط شده - به او گفته است که: امام زمان با برخی افرادر ابطه دارد و یا اینکه رهبر جمهوری‌اسلامی بیش از یک میلیون رای ندارد.

این نخستین بار نیست که رضا گلپور درباره رحیم‌مشایی سخن می‌گوید. وی پیش از این نیز نامه‌ای سرگشاده درباره مشایی منتشر و اتهاماتی به وی وارد کرده بود. نویسنده کتاب شنوداشباح مدعی است که در آن نامه٬ تنها یک سوم مواردی را که می‌دانسته٬ درباره مشایی مطرح کرده است.

هم‌زمان با انتشار این مصاحبه اما٬ پرویز سروری٬ از نمایندگان مجلس٬ با اشاره به پرونده اختلاس ۳هزار میلیارد تومانی در بانک صادرات٬ گفته است: “کسی که اقتصاد ملی را مورد حمله قرار داده، باید حکم سنگینی در حد اعدام برای وی صادر بشود”. وی گرچه نامی از رحیم‌مشایی نبرده٬ اما “لیدر جریان انحرافی” را مسوول این جریان دانسته و تلاش این گروه برای حضور در مراکز اقتصادی را مشکوک ارزیابی کرده است. جریان انحرافی نامی است که اصول‌گرایان به حامیان رحیم‌مشایی داده‌اند و از خود مشایی به عنوان لیدر جریان انحرافی نام می‌برند.

سایت مشرق‌نیوز نیز دو نامه از اسفندیار رحیم‌مشایی خطاب به وزرای اقتصاد و راه و ترابری منتشر کرده که محتوای آن تسریع در واگذاری سهام شرکت فولاد خوزستان به  ”گروه امیر منصور آریا عامل اصلی اختلاس سه هزار میلیارد تومانی” است.

روزنامه تهران امروز - که نزدیک به محمدباقر قالیباف٬ شهردار تهران است - در گزارشی پیرامون این اختلاس٬ به نقل از یک منبع آگاه خبر از آن داده است که ۲۸۰۰ میلیارد تومان از پول این اختلاس به خارج از کشور رفته و قرار است برای انتخابات مجلس نهم و ریاست‌جمهوری یازدهم هزینه شود.

در همین حال علی ثمری٬ مشاور سابق احمدی‌نژاد٬ نیز در این زمینه گفته است: “جریان انحرافی طبق یک مهره‌چینی در زمینه اقتصادی، به دنبال مدیرعاملی مراکز درآمدزا و پول‌سازی همچون، ایران‌خودرو، مناطق آزاد و گردشگری، هتل های هما بوده، و مانند اختاپوس بر روی این مناطق چنگ انداخته و به بهانه خصوصی‌سازی در جریان‌های پولشویی وارد شده است”.