تیغ و سنت در پسران عشق

نویسنده
بهاره خسروی

» ئی- بوک / تازه های کتاب های الکترونیک

انتشارات الکترونیک، دیگر بخشی از فرهنگ ایران شده است. دو انتشارات بزرگ در پاریس و لندن و چند انتشارات کوچکتر در نقاط مختلف دنیا، کتابهای فارسی را به شیوه نوین منتشر می کنند.

صفحه ئی بوک هنر روز، به معرفی هفتگی این کتا ب‌ها اختصاص دارد. ناشران و پدید آورندگانی که قصد معرفی کتاب خود را در این صفحه دارند، می توانند با این نشانی تماس بگیرند:

honarrooz(at)gmail.com

 

 

والس با آب‌های تاریک؛ داستان مهاجرت

نویسنده: امین انصاری

ناشر: نوگام

تاریخ انتشار: 2013

والس با آب‌های تاریک داستان مهاجرت است. داستانی مرد جوانی که برای فرار از جایی که دوست‌اش ندارد و آینده‌ای برای خودش در آن شهر و دیار نمی‌بیند، هویتی برای خودش جعل می‌کند و آدم جدیدی می‌شود. والس با آب‌های تاریک بیانگر داستان نسل جدیدی از مهاجران است که بعد از درگیری‌های خرداد ۸۸ برای این که بتوانند پناهندگی کشوری را به‌دست بیاورند٬ یا داستان واقعی خودشان را داشتند یا مجبور شدند داستان گیر و گرفتاری‌های دوستان و آشنایان‌شان را در درگیری‌های خیابانی آن روزها جعل کنند تا بتوانند جواز آزادی‌شان را به‌دست بیاورند. داوود این رمان هم یکی از همین آدم‌ها است٬ یکی از همان‌هایی که آن قدر قید و بندهای زندگی در ایران را به دست و پایش تنگ می‌بیند که حاضر می‌شود آدم دیگری باشد٬ داستان زندگی کس دیگری را داستان زندگی خودش کند و آن قدر آن را برای خودش تکرار کند که باورش شود: زندان رفته٬ انفرادی کشیده و شکنجه شده. بعد هم آن قدر این داستان را برای خودش تکرار کند که بتواند مامورهای اداره مهاجرت و پناهندگی را متقاعد کند تا سند آزادیش را به دست‌اش دهند. والس با آب‌های تاریک داستان شسته‌رفته و تمیزی است. نثر خوب٬ پرداخت خوب و روایت خوب از جمله ویژگی‌های این رمان است. می‌توانست کمی کوتاه‌تر باشد٬ اما همین قدر بلند بودن هم ضربه وحشتناکی به داستان نمی‌زند. از این جهت که داستان مهاجرت است و در سال‌های آینده٬ داستان‌های مهاجرت ایرانی‌ها با ته‌مایه‌های سیاسی می‌تواند به نوعی ژانر تبدیل شود حائز اهمیت است. رمانی خواندنی است و خواننده‌ی آشنا با این مسائل را درگیر می‌کند.

لینک خرید

دشت تشنه ؛ در طبیعت وحشی

نویسنده: جک بنت

مترجم: حسین ابراهیمی

ناشر: انتشارات فرهنگ و دانش، ناکجا

تاریخ انتشار: 1392

255 صفحه

قیمت: 6,99€

دشت تشنه ماجرای مبارزه و مقاومت انساندر برابر خشکسالی، فرسایش خاک، جانوران وحشی و عوامل طبیعی دیگر است.

وقتی طبیعت سرناسازگاری از خود نشان دهد، وقتی پرندگان و چرندگان وحشی نیز دچار تشنگی و کم‌آبی شوند؛ وقتی گله‌های گاو و گوسفند حتی به قدر رفع تشنگی هم آب نیابند و وقتی کشت و کار کشاورزان، علف‌های بیشه‌ها و بوته‌زار نیز از گرما و بی‌آبی در نیمه‌راه رشد بخشکند، تلاش و مبارزه اناس برای ادامه زندگی حکایتی شیرین و شنیدنی است.

لینک خرید

 

بعد از زلزله؛ گذشته مدفون

نویسنده: هاروکی موراکامی

مترجم: علی حاجی‌قاسم

ناشر: انتشارات نگاه، ناکجا

تاریخ انتشار: ۱۳۹۰

۱۲۸ صفحه

قیمت: 4,99€

اقتصاد کشور روزبه‌روز رونق بیش‌تری می‌گرفت و پول مردم از پارو بالا می‌رفت که ناگهان زلزله شد. زلزله برای شخصیت‌های بعد از زلزله، پژواکی از گذشته‌ای است که سال‌ها پیش مدفون کرده‌اند. ساتسوکی سی‌سال از عمرش را در نفرت از مردی به سر برده که او را از بچه‌دار شدن محروم کرده. آیا کینه سخت او بوده که فاجعه زلزله را به بار آورده؟ پدر و مادر جونپی، که او را از خود طرد کرده بودند، در کوبه زندگی می‌کنند. آیا باید به آن‌ها زنگ بزند و جویای حالشان شود؟ میا که خانواده‌اش را رها کرده تا بتواند در ساحلی ده‌ها کیلومتر دورتر از زادگاهش کنده‌های شعله‌ور درست کند. سالای چهارساله هر شب کابوس مرد زلزله‌ای را می‌بیند که می‌خواهد او را در یک جعبه کوچک بچپاند. کاتاگیری از سر کار بر می‌گردد و در خانه‌اش با قورباغه عظیم‌الجثه‌ای برخورد می‌کند. قورباغه ادعا می‌کند ماموریت دارد توکیو را از شر کرم غول‌پیکری نجات دهد…

لینک خرید

 

 

آشفته حالان بیداربخت؛ 10 داستان کوتاه

نویسنده: غلامحسین ساعدی

ناشر: انتشارات نگاه، ناکجا

تاریخ انتشار: ۱۳۸۸

۲۷۲ صفحه

قیمت: 6,99€

این کتاب دربرگیرنده 10 داستان کوتاه است. اسکندر و سمندر در گردباد، شنبه شروع شد، بازی تمام شد، خانه باید تمیز باشد، آشفته حالان بیدار بخت، صداخونه، پادگان خاکستری، میهمانی، ای وای تو هم، واگن سیاه.

اسکندر و سمندر در گردباد: دو همسایه رو به رویی که از پنجره با هم صحبت می‌کنند.

شنبه شروع شد: مردی که معشوقش او را ترک کرده و به شدت از شنبه‌ها و تنهایی هراس دارد.

بازی تمام شد: دو پسر بچه در حلبی‌آباد با پدران خشمگین.

خانه باید تمیز باشد: زن و شوهر جوانی که برای ماه عسل به ویلای دوستشان در شمال رفته‌اند.

آشفته حالان بیدار بخت: مردی که عاشق دختری است و در می‌خانه با او قرار دارد.

صداخونه: سربازی که نمی‌تواند رژه برود.

پادگان خاکستری: زوجی در بیابان زندگی می‌کند ولی پادگانی نزدیک آن‌ها احداث شده و ارامش را از انان سلب می‌نماید.

میهمانی: مردی پس از سال‌ها دوستش را پیدا کرده و به دیدن او آمده.

ای وای تو هم!: از نویسنده‌ای کتاب ممنوعه‌ای چاپ شده و دوستش سعی در نجات او دارد.

واگن سیاه : مرد گدایی که مشکوک است و پلیس در تعقیب او می‌باشد.

لینک خرید

 

 

تیغ و سنت؛ عوامل اجتماعی- فرهنگی ختنه زنان

نویسنده: رایحه مظفریان

ناشر: ناکجا

تاریخ انتشار: 2013

793 صفحه

قیمت: 13,99€

با توجه به اهمیت نهاد خانواده و نقش مهم زنان در هر جامعه­ای و هم چنین به دلیل حساسیت و توجه جهانیان به موضوع ناقص‌سازی جنسی زنان، هدف از این پژوهش بررسی عوامل اجتماعی-فرهنگی مرتبط با ختنه زنان می­باشد. چارچوب نظری پژوهش با استفاده از سه نظریه منابع، یادگیری اجتماعی و خرده فرهنگ خشونت طراحی گردیده است. روش تحقیق این پژوهش کمی و تکنیک آن پیمایشی است. البته سعی شده است که با چند مصاحبه با بومیان و دایه­ها نیز پوشش گسترده‌تری به موضوع داده شود. جامعه آماری این پژوهش زنان 15-49 سال مراجعه کننده به مراکز درمانی شهرستان قشم می­باشد که جهت جمع‌آوری اطلاعات از آن­ها پرسش­نامه همراه با پرسشگر استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده­ها در دو سطح توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزار spss صورت گرفته است. نتایج تحقیقات نشان می­دهد که بین شغل، تحصیلات، تجربه ختنه در خانواده، استفاده زنان از وسایل ارتباط جمعی، اعتقاد زنان به کلیشه­های جنسیتی، مذهب، پایبندی به اعتقادات دینی، نگرش زنان نسبت به ختنه، کنترل جنسی زنان، سن و وضعیت تأهل و متغیر وابسته تمایل و عمل به ختنه رابطه وجود دارد. هم چنین نتایج نشان می­دهد که بین سابقه اعمال خشونت، پایبندی به چارچوب خانواده، تعداد فرزندان و جنسیت فرزندان با متغیر وابسته رابطه وجود ندارد.

لینک خرید

 

 

پیر مرگ؛ دغدغه های جاودان

نویسنده: سعید منافی

ناشر: ناکجا

تاریخ انتشار: ۲۰۱۳

106 صفحه

قیمت: 5,99€

طبیعت چه لذتی از داشتن ما می‌بَرد وقتی سراپا آشفته‌ایم؟ بزرگی هستی در برابر تجربه‌های تلخ ما چه حقیر و بی‌چیز جلوه می‌کرد. همه‌ی هستی به آسانی محو می‌شد و چیزی جز دغدغه‌ی ما جاودانه به نظر نمی‌رسید.

لینک خرید

 

 

ماجراهای جُهی در آرامسایشگاه بی‌کران؛ حوادث تاریخی

نویسنده: منصور کوشان

ناشر: H&S Media

تاریخ انتشار: ۲۰۱۳

120 صفحه

قیمت: $6.00

ماجراهای جهی در آرامسایشگاه بی کران، اثری که با حضور شخصیت های استوره ای ایران نوشته شده است. در این اثر خواننده و تماشاگر، با شخصیت های جهی، زروان، اهریمن، رستم و کیخسرو در گذر زمان و در زمان حال، با حادثه های تاریخی آشنا می شود.

لینک خرید

 

 

پسران عشق؛ از فساد جنسی تا انقلاب

نویسنده: قاضی ربیحاوی

ناشر: گردون

تاریخ انتشار: 2011

298 صفحه

قیمت: $12.00

قاضی در این اثر عشقی بسیار ملموس را در بستری از تاریخ روایت می کند، تولد آن با انقلاب در می آمیزد و پیش از آن‌که بشکفد، در محیط خفقان‌زده کشور بر دار آونگ می‌شود. نویسنده با مهارتی ستودنی خواننده را همراه شخصیت‌های داستان از محیط سراسر فاسد جنسی به روزهای انقلابی می‌رساند که نطفه‌ی آن به “سقط‌جنین” می‌انجامد. در فرار از این محیط است که با فساد جنسی در جامعه‌ای مردسالار آشنا می‌شویم، محیطی که تا کنون کمتر به آن پرداخته شده است. در فرهنگ ما تا کنون از تجاوز جنسی نسبت به پسران سخنی گفته نشده و ابعاد آن هنوز ناشناخته مانده است. شاید به این علت که مردان نمی‌خواهند “غرور مردانه” خویش را جریحه‌دار نمایند.

لینک خرید