اصول‌گرایان: تقصیر خامنه‌ای نیست

آرش بهمنی
آرش بهمنی

» تلاش برای تبرئه رهبر جمهوری اسلامی

هم‌زمان با افزایش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی و بالا رفتن قیمت کالاهای مختلف در ایران، اصول‌گرایان میزان تعریف و تمجیدهای خود از رهبر جمهوری اسلامی را افزایش داده و تلاش می‌کنند نوع مدیریت و عملکرد وی را در مشکلات کشور دخیل ندانند.

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده اسبق سپاه پاسداران، در این زمینه تلاش کرده است که بحث مدیریت علی خامنه‌ای را از اتفاقات اخیر جدا کند: “کسانی که می‌گویند سیاست‌های رهبری و سیاست گروهی خاص در ایران موجب پدید آمدن تحریم‌ها شده است، سخت در اشتباه هستند. دشمن از مدت‌ها قبل این برنامه را در مقابله با ایران پیاده کرده است و روشنگری‌های رهبر انقلاب راهبردی اساسی در موفقیت در برابر تحریم‌ها است”.

وی گفته است که “تحریم ها نتیجه شخص یا گروه خاص سیاسی نیست؛ بلکه برنامه ای از بیش تعیین شده می باشد”. رضایی تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را در سی سال گذشته بی‌سابقه توصیف کرده و گفته: “دیروز جنگ در عرصه دفاع بود و امروز در جمیع عرصه های اقتصادی، فرهنگی تا رسانه و دیگر مسائلی که در زندگی با آن مواجه هستیم، می باشد که البته محدود به داخل نیست و در سطوح منطقه ای و بین الملل نیز صورت می پذیرد”.

هفته گذشته محمدی گلپایگانی، رییس دفتر علی خامنه‌ای نیز وی را “دانشمندی” دانسته بود که “در تمام رشته‌های علمی اطلاعات دارد”.

غلام‌علی حدادعادل هم تنها راه حل مقاومت در برابر تحریم‌ها را “اقتصاد مقاومتی” دانست؛ اصطلاحی که از سوی رهبر جمهوری اسلامی باب شده و راهکار وی برای مقابله با تحریم‌های شورای امنیت است.

حدادعادل گفته است: “اگر دشمنان ‌برای فروپاشی نظام اسلامی توطئه می‌کنند، ما نیز با درایت رهبر معظم انقلاب در برابر تحریم‌های آنها اقتصاد مقاومتی را ساماندهی می‌کنیم”. رییس مجلس هفتم اضافه کرده: “ما ملتی نیستیم که در برابر سختی‌های روزگار، دین، ایمان و غیرت خود را بفروشیم، سختی را به جان می‌خریم تا تولید ملی را ساماندهی و سازماندهی کنیم”.

کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران نیز، ولایت فقیه را مساله‌ای دانست که تنها خدا از آن بالاتر است: “انسان وقتی به سعادت دنیایی می رسد که زیر پرچم کسی قرار گیرد که بالاتر از او فقط خداست که آن یک نفر ولایت فقیه است. ولایت مداری و در جبهه رهبر بودن شاخصه ای است که هیچ شاخصه ای به آن نمی رسد و این ملاکی است که ما را به اوج می رساند”.

وی اضافه کرده: “شیطان ۶۰۰۰ سال عبادت کرد و در این سال ها در کارنامه او حتی یک گناه هم وجود نداشت؛ اما عاملی که باعث شد که شیطان از اوج سقوط کند ضدیت با ولایت فقیه بود؛ بنابراین اگر می خواهیم به سعادت نهایی دست یابیم باید زیر پرچم ولایت فقیه قرار بگیریم”.