اصولگرای خوب یعنی آدم حرف گوش کن

نویسنده
میلاد رضوانی

» گزارش روز از جلسه نقدی با بسیجیان

سردار محمد رضا نقدی فرمانده نیروی مقاومت بسیج در سخنانی در جمع گروهی از بسیجیان به تحلیل شرایط سیاسی کشور پرداخت و اصولگرایان را به دو دسته “قابل مدیریت” و “حرف نشنو” تقسیم کرد.نقدی در این سخنرانی که متن آن در اختیار روز گذاشته شده، به قالیباف حمله و از جلیلی و حداد عادل حمایت کرده است. گفتنی ست سعید جلیلی کاندیدای سپاه برای انتخابات ریاست جمهوری پیش روست.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج در این سخنرانی با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس نهم گفته است:در انتخابات مجلس نگاه ما به اصولگرایان است ولی از یک طرف مایلیم وحدت صورت بگیرد از طرف دیگر می بینیم که با بعضی از اصولگرایان نمی شود سر یک سفره نشست. به عقیده بسیاری، این گروه از اصولگرایان در انتخابات سال 88 و بعد از آن امتحان خوبی پس ندادند.

او در ادامه افزوده: بحث بعد از انتخابات یک بحث است اما بحث اصلی مال قبل از انتخابات است. اینها باید پیش از انتخابات ریاست جمهوری بر سر انتخاب احمدی نژاد وحدت می کردند. وقتی اینها وحدت نکردند و حتی بعضی به طرق مختلف از رقبایش حمایت کردند نشان می دهد که آدم های حرف شنویی نیستند.

وی سپس به تقسیم بندی گروههای اصولگرا از منظر خود پرداخته و گفته: اصولگرایان دو گروه هستند. اول اصولگرایانی که حرف گوش کن و قابل مدیریت شدن هستند و دوم اصولگرایانی که نمی شود آنها را مدیریت کرد و هر چه به آنها می گوییم در نهایت کار خودشان را می کنند.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری دوسال پیش اظهار کرده: در همین انتخابات 88 هم بعضی از آقایان اصولگرا حاضر نشدند حرف گوش کنند و کار خودشان را کردند. هر چه گفتیم صلاح در این است که از احمدی نژاد حمایت شود اصلا حاضر نشدند از او حمایت کنند. امثال افروغ و مطهری و قالیباف از این جنس اند. من حرفی ندارم که بعضی می گویند قالیباف خوب کار کرده یا چه کارهایی در تهران کرده. اینها یک طرف قضیه است. اما واقعاً ما در جریان اصولگرایی اساس بحثمان روی حرف شنوی است. اینکه یکی بگوید من مستقلم یعنی چی؟ از چی مستقل هستید؟ از کی مستقل هستید؟ اگر مستقلی که برو تنهایی کار خودت را بکن چه کار داری که با اصولگرایان کار کنی. اگر میخواهی با جریان اصولگرایی کار کنی و حزب الله بیاید پشت سرت، فردا حمایت حضرت آقا را داشته باشی و بسیج و سپاه بیایند پشت سرت و کمکت کنند باید حرف بشنوی.

 

مشکل مان قالیباف است

نقدی در ادامه به اختلافات شهردار تهران و احمدی نژاداشاره کرده و گفته: همین الآن هم ما مشکل مان با آقای قالیباف این است. این آقا حاضر نیست پای حرف بعضی از بچه های سپاه بنشیند و یک جایی گفته : من با بچه ها کار ندارم. بچه کدام است؟ تو خودت بچه بودی شدی فرمانده تیپ. ما هر حرفی به ایشان میزنیم در نهایت کار خودش را می کند. خب ما که نمی توانیم این مسائل را بیرون بگوییم. مصلحت نیست. اختلاف می افتد و مشکل ایجاد می شود. اما خون دل میخوریم از این غرور بعضی آقایان. آقای قالیباف که حاضر نیست جواب تلفن ما را گاهی بدهد. سر یک جریانی چند بار تماس گرفتیم دفترش جواب نداد. خودش جواب نداد. در نهایت از یک طریقی موضوع را به ایشان اطلاع دادیم و گفتیم خواسته سپاه این است. ایشان پیغام داده بودند که بنده خودم عقل دارم، مشاور دارم و به این تعقل نرسیدم که حرف شما درست است و در نتیجه کار درست را انجام می دهم. خب مگر ما عقل نداریم؟ مگر ما مشاور نداریم؟ این است که برادران ما باید برای انتخابات افراد به خیلی فاکتورها توجه کنیم.

فرمانده نیروی مقامت بسیج در ادامه خطاب به بسیجیان گفته است: اینکه فرد اصولگراست و بچه حزب الهی است کافی نیست باید اینقدر خاکی باشد که از طرف حزب الهی ها و بسیجی ها مدیریت شود. بحث ما این است. حالا هر چقدر پل بسازند، تونل بسازند، مترو بسازند اما مغرور باشند و حرف گوش کن نباشند فایده ای برای ما ندارد.

 

کاسبی شما را برهم می ریزیم

وی در ادامه سخنانش افزود: ما همین عید امسال برنامه راهیان نور داشتیم. خب برنامه عظیمی است این برنامه راهیان نور و برای ما خیلی مهم هم هست. آمدیم یک مبلغی تعیین کردیم که باید از راهیان نور گرفته شود تا فشار هزینه هایش بر روی ما وارد نشود. هم اهداف معنوی داریم، هم سیاسی اما خود مردم هم هزینه هایش را بدهند. اما همین آقای ایازی که خودش زمانی در بسیج و سپاه بوده در شهرداری برنامه راهیان نور گذاشت و گفت ما مجانی میبریم راهیان نور. به آقای قالیباف پیغام دادیم این کار ایازی به زیان بسیج است. شما دارید بسیج را بین مردم خراب می کنید. آقای قالیباف پیغام داد شما یاد گرفته اید از هر چیزی کاسبی کنید. ما کار بسیج را خراب نمی کنیم، کاسبی شما را به هم میریزیم. خب این حرف است؟ ما واقعاً کاسبیم؟ ما آمده ایم در بسیج کاسبی کنیم؟ این نگاه آقای قالیباف است به ما. حالا شما بگویید با یک همچین آدمی می توان کار کرد؟

 

کارکنان صداوسیما و همراهی با فتنه گران

محمدرضا نقدی با بیان اینکه “خوشبختانه در میان اصولگرایان قحط الرجال نیست” گفت: اینقدر آدم اصولگرا و در عین حال حرف گوش کن داریم که نیازی نیست شما دنبال چهره بگردید. همین آقای حداد عادل خدا خیرش بدهد، چهار سال رئیس مجلس بود. با احمدی نژاد هم مشکل پیدا کردند اما هر موقع خواسته شد کوتاه بیاید، از خودگذشتگی نشان داد. شما الان مدیریت مجلس را ببینید که چه بلایی سر دولت می آورند. همان مجلس هفتم هم می شد با دولت دعوا کرد ولی انصافاً حداد عادل خیلی خوب هماهنگ بود. مغرور نیست این بنده خدا. نظرش را می گفت و بسیج هم نظرش را و در نهایت نظر بسیج عمل می شد. خب او ایمان دارد.

وی همچنین با اشاره به سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی و عزت الله ضرغامی گفت: همین آقای جلیلی خودمان. ما در سپاه قدس واقعاً خیلی با او کار کردیم. شهادت می دهم که واقعا با ما همراه است. هر جای دنیا کاری داریم به ما کمک می کند. خیلی نمی شود باز کرد این مسله را اما واقعا بچه خوبی است. آقای ضرغامی هم در صدا و سیما خیلی کار کرد. شما نمی دانید واقعا چقدر کار این بنده خدا آنجا سخت است. اکثریت کارمندان صدا و سیما و برنامه سازان با فتنه گران همراهند. مدیریت این سازمان واقعا سخت است. اما خب ما جلسات دائمی داریم با ایشان و همه صورتجلسه ها اجرایی می شود. میخواهم بگویم خیلی نگران نباشید از اینکه قطار اصولگرایی از چند تا آدم حرف گوش نکن و مغرور خالی شود. آدم زیاد داریم الی ماشاالله. اصلا نگران این چیزها نباشید.