احمدی علیه احمدی

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

عجب مصیبتی شده، تا حالا کدام تان شنیده بودید که سازمان اطلاعات نظامی یک کشور که ظاهرا همه چیزش بطور طبیعی جریان دارد، با کامیون به وزارت اطلاعات همان کشور برود و اسناد و مدارک مورد نیازش را از آنجا بردارد ببرد به واحد اطلاعات خودش. رهاپرس ضمن لو دادن یک طرح عملیاتی برای مقابله با احمدی نژاد، نوشته که سردار طائب که اصولا برای این روی کار آمد که احمدی نژاد را رئیس جمهور کند، بعد از اینکه مسوول واحد اطلاعات سپاه شد، منابع اطلاعاتی را هم از سپاه و هم از وزارت اطلاعات با کامیون خارج کرده و برده بیت رهبری. وی اعلام کرد که این اسناد را چون دستگاه کپی بیت خراب شده، نمی توانیم کپی بگیریم و پس بدهیم. فعلا باشد همین جا. از طرف دیگر به گروهی از نیروهای ضدشورش که معلوم نیست زیر نظر کدام بخش حکومت است، و قرار است علیه کدام بخش حکومت مورد استفاده قرار بگیرد، آموزش ضداغتشاش برای جنگ شهری داده شده است. ظاهرا دشمن فرضی در مانوورهایی که برگزار شده احمدی نژاد و مشائی هستند. یکی از کارشناسان قانون اساسی به رهبر کشور اعلام کرد که اگر می خواهید احمدی نژاد را برکنار کنید، نیازی به بستن تنگه هرمز و زدن سپر موشکی ناتو و جنگ شهری نیست، طبق قانون می توانید کفایت سیاسی او را رد کنید، کسی هم حرفی نمی تواند بزند. اما مسوول روابط عمومی بیت رهبری گفت: این جوری حالش بیشتر است.

 

دانشجو رئیس دانشگاه آزاد شد

بالاخره شورای انقلاب فرهنگی که سی سال قبل گروهی آن را آغاز کردند و تصمیم گرفتند دانشگاهها را اسلامی کنند و در نتیجه دانشگاه اسلامی شد و به دلیل اینکه اسلامی شده بود در هجده تیر 78 یک بار و در سال 88 برای بار دوم به خوابگاه دانشگاه حمله شد تا دانشجویانی را که اسلامی نشده بودند، برای بار هزارم اسلامی کنند و تمام استادان و دانشجویانی که خودشان دانشگاه را اسلامی کرده بودند، به عنوان کافر و بی دین و مرتد از دانشگاه با دریافت ستاره های کافی اخراج شدند و شورای انقلاب فرهنگی مجددا تصمیم گرفت دانشگاهی را که اسلامی شده بود، چند بار دیگر اسلامی کند، در جلسه دو روز قبل خود “دانشجو” را به عنوان رئیس دانشگاه آزاد با 24 رای از 28 رای انتخاب کرد. گفته شده است که هنوز هاشمی حکم این دانشجو را به عنوان رئیس دانشگاه آزاد امضا نکرده، ولی احتمالا امضا خواهد کرد. البته آگاهان معتقدند در مرحله بعد قرار است به جای دانشجو، دانش پژوه و در مرحله بعدی دانشجونما و در مرحله نهایی “امی” رئیس دانشگاه آزاد شود. عباس آخوندی در مقاله ای از هاشمی و نقش او در ایجاد دانشگاه آزاد تقدیر کرد. البته همه محافظه کاران توی دهان عباس آخوندی زدند، چون دفاع او از هاشمی کار بسیار زشتی بود. یعنی چه که یک نفر دانشگاه آزاد را ایجاد کند، بعد از سی سال که چند میلیون نفر از آن فارغ التحصیل شدند، باز هم همان آدم رئیس باشد؟ باز خدا را شکر که خدابیامرز حاجی بخشی رئیس دانشگاه آزاد یا وزیر علوم نشد. البته نه اینکه صلاحیت علمی نداشت، همه کسانی که پوتین و پرچم و کلاه و سربند یا حسین او را دیده بودند، می دانستند که صلاحیت علمی کافی دارد، ولی مرگ امانش نداد. حالا شاید تا چند روز دیگر مسعود ده نمکی هم که تمام راهروهای خوابگاه و پشت بام کوی دانشگاه را بلد است، یا رئیس دانشگاه آزاد شود یا رئیس دانشگاه تهران که اگر بنا شد حمله ای هم به دانشگاه بشود، در هماهنگی صرفه جویی شود. بالاخره مملکت باید کارهایش هماهنگ باشد.

 

چاوز یازده ساعت حرف زد

هوگو چاوز رئیس جمهور مادام العمر ونزوئلا که اخیرا با دیدن احمدی نژاد دوپینگ کرده و از بستر بیماری اش برخاسته و قرار است دوهزار سال عمر کند و به جنتی بگوید زکی، در مجلس این کشور به مدت یازده ساعت سخنرانی کرد. وی در یکی از جملاتش گفت “ تشحیص سرطان من توسط پزشکان آزمایشی برای همه کشور بود که مردم ونزوئلا از آن سربلند بیرون آمدند و این نشانه سطح بلوغ مردم است.” توجه کنید که چه حرف مهم، منطقی و حساب شده و مستدلی زده است؟ فرض کنید شما بخواهید از این حرف ها بزنید، نمی توانید بیست ساعت پشت سر هم سخنرانی کنید؟

 

خانه افروغ سفارت انگلیس می شود

فرض کنید عده ای آماده هستند که به یک جایی که درودیوار داشته باشد، پنجره داشته باشد، باغ داشته باشد، توی خانه کمد و میز باشد، حمله کنند. این همه انتظار کشیدند که به یک جایی حمله کنند. دیوارها را گاز بزنند و شیشه ها را با سنگ بشکنند و تمرین خوشنویسی روی دیوار بکنند. مردم را که نمی توان منتظر گذاشت؟ بالاخره ساندیس شان را خورده اند و الآن سرشان دارد گیج می رود، یا باید با موتور ویراژ بدهند، یا به سفارتخانه جایی حمله کنند. افروغ هم که کار دست خودش داده و گفته “هر عضوی از جامعه باید بتواند رهبر را استیضاح کند.” و اضافه کرده “هر کسی نقد نشود از قاعده مندی خارج می شود.” طبیعی است که اگر برادران مهاجم، با مخالفت وزارت کشور در حمله به سفارتخانه های خارجی مواجه شوند، کروبی هم که زندان است و نمی شود به خانه اش حمله کرد. خانه سردار علایی هم که دو روز قبل رفتند و برنامه اش تنظیم شده برای روز جمعه و دوشنبه آینده، چاره ای جز حمله به خانه افروغ نمی ماند. البته آقای افروغ اعلام کرده که من از ولایت تبعیت می کنم، ولی این که دلیل نمی شود. تبعیت از ولایت جای خودش را دارد، حمله هم جای خودش. یا باید سریعا یکی از برادران سردار بی سروصدا، مثلا علی شمخانی یا نادران یا کسی که تا حالا چیزی راجع به ولایت نگفته سریعا نظری بدهد که بشود به خانه اش حمله کرد، یا اینکه برادران مجبورند که به خانه افروغ حمله کنند. خلاصه هرکاری می خواهد بکند زودتر.

 

دیگه…… دیدیدی

من بعید می دانم که موضوع ترور “ گلاره باقرزاده” از فعالان جنبش سبز در تگزاس آمریکا که هم فعالیتش معلوم بود، هم مخالفتش با حکومت، کار جمهوری اسلامی باشد. نه اینکه خدای ناکرده در پس ذهنم هم این تصور وجود دارد که احمق هایی مثل نقدی و طائب و مصلحی چنین کاری را دوست ندارند بکنند، اصلا، اتفاقا خیلی هم دوست دارند بکنند، یا اینکه فکر کنم که جمهوری اسلامی نمی تواند در خارج از ایران ترور کند، قطعا هر آدمی در هر جای اروپا یا آمریکا و هر جای دنیای آزاد، بدون هماهنگی با دولت آنجا فقط با ده هزار دلار، و حتی کمتر می تواند قاتل اجیر کند. بخصوص قاتل مسلمان، که هم انگیزه دارد هم پول ندارد، هم عقل اش کم است. ولی کسی که چنین نقشه ای می کشد، بخصوص اگر مزدور اجیر کند، این را خوب می داند که مزدور مواجب بگیر را خیلی راحت می شود دستگیر کرد. تا حالا تقریبا پیش نیامده که ترورهای معمولی بخصوص ترورهای جمهوری اسلامی آخرش لو نرفته باشد. چیزی که حکومت از آن می ترسد و به نظرم به همین دلیل وقوع آن را بعید می دانم ترس از عواقب موضوع است. جمهوری اسلامی ده هزار داوطلب عملیات انتحاری ثبت نام می کند، ولی هیچ کدام کشته نمی شوند، بسیج همه را کتک می زند، ولی نه بدون حمایت پلیس، اصولا جمهوری اسلامی حکومت ترسویی است، حرف می زند، ولی کاری نمی کند. البته، باز هم همان حرف قدیمی را تکرار می کنم، هیچ کاری سخت تر از پیش بینی رفتار یک دیوانه نیست. حیدر مصلحی ٬ وزیر اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت گفته است: “انگلیس و آمریکا نمی‌توانند دست خود در این ترور‌ها را مخفی نگه دارند و به حول و قوه الهی، جواب محکمی خواهند گرفت.” حمیدرضا مقدم‌فر ٬ معاون فرهنگی سپاه پاسداران هم روز یکشنبه (۲۵ دی) گفت: “مسئولین و سیاستمداران و حکام غربی منتظر پاسخ کوبنده‌ای از طرف جمهوری اسلامی ایران باشند.” آقای مقدم‌فر افزوده است: “ اینگونه نیست که آنها حرکتی انجام دهند و برخی از نخبه‌های ما را به شهادت برسانند و ما در پاسخ آن‌ها سکوت کنیم هیچ‌گونه اقدامی انجام ندهیم.” البته نمی دانم چرا یک روز بعد از تهدید نقدی یک جایی در اروپا منفجر می شود و یک روز بعد از تهدید مصلحی یک نفر در آمریکا کشته می شود. ولی آرزو می کنم که این کار سرش به جمهوری اسلامی وصل نباشد، وگرنه …… دیدیدی.

شورای چاهبردی یا راهبردی؟

انتخابات هم که در حال فرورفتن در باتلاق دعواست. خبر اینکه شورای راهبردی انتخابات به ریاست مجتبی خامنه ای در بیت رهبری تشکیل شد. در این جلسه مجتبی خامنه ای، سردار نقدی، حداد عادل، حسین طائب، سعید جلیلی، عزت الله ضرغامی و حسین شریعتمداری حضور دارند. قرار است آنها سهم گروههای رقیب، طرفداران احمدی نژاد، مهدوی کنی و جبهه متحد اصولگرایی و مصباح یزدی و جبهه پایداری را مشخص می کنند. خبرگزاری فارس گفته که: “میزان مشارکت مردمی در حال حاضر فوق العاده برآورده شده و براساس نظرسنجی ها، انتظار حداکثری شدن انتخابات مجلس نسبت به سایر انتخابات مشابه و حتی شانه به شانه زدن این انتخابات با انتخابات حداکثری دهم ریاست جمهوری کاملا عملی و اجرایی است.”

نتیجه اول: می توانیم بیش از انتخابات احمدی نژاد رای درست کنیم.

نتیجه دوم: از حالا زمینه رسانه ای را برای هر نوع تقلب آماده می کنیم.

نتیجه سوم: همان طور که در انتخابات 88 عده ای قبل از اعلام نتایج دستگیر شدند، حالا هم ممکن است همین اتفاق بیافتد. یعنی کودتا علیه دولت در شب انتخابات. فدائی اظهار لحیه کرده که: “ مشارکت در انتخابات بیش از 60 درصد خواهد بود.”

 

فرآیند ضروری

صولت مرتضوی٬ رئیس ستاد انتخابات کشور گفته است: “باید برای مردم اثبات کنیم که احدی قدرت دخالت و تصرف در فرآیندهای انتخابات را ندارد.” آگاهان پیشنهاد کردند که از وسایل زیر برای جلوگیری از دخالت در فرآیند انتخابات استفاده شود:

1) آجر برای کشیدن دیوار: دو میلیون تن.

2) بسیجی برای مراقبت از مراقبین: چهارصد میلیون کیلو

3) گاز اشک آور: به تعداد یک میلیون جفت چشم.

4) باتوم: به میزان صدهزار متر

5) موتوسیکلت صدادار: پنج هزار نفر-موتور

6) شبکه تلویزیونی: شش راس

7) منبر: ده هزار تخته اضافه بر مصرف

8) بلندگو دستی: 1800 دست به دست

9) نیروی ضد شورش: به اندازه که شورش در بیاید.

 

مطهری نبود، نیست، نمی خواهد باشد

به دنبال اعلام فرضی وزارت کشور که گفته است مطهری و کاتوزیان و عباسپور تائید صلاحیت کردند، مطهری از این اقدام شنیع اعلام برائت کرد و گفت “نه من تائید صلاحیت شده ام، نه کاتوزیان و عباسپور” همین مطهری در مورد سرکوب های بعد از انتخابات سال 88 پرسید آیا آن رفتار درست بود؟ و پرسید: “آیا هر کاری در نظام اسلامی درست است؟” بعد که نیم ساعت منتظر ماند و دید کسی جوابش را نمی دهد، گفت: “جمهوری اسلامی به سمت استبداد حرکت می کند.” در پی این اظهار نظر آگاهان به سمت میدان آزادی حرکت کرده و در آنجا از جلوی خانه سردار علائی گذشتند. احمد توکلی گفت: “دسته کشی به خانه علایی به آبروی نظام لطمه زد.” آگاهان دسته جمعی پرسیدند: آبرو؟ نظام؟ کدام نظام؟ مگر داشت؟ در همین راستا جمعی از فرماندهان و رزمندگان لشگر عاشورا از سردار علایی حمایت کردند.

 

تحریم نفتی

مثل اینکه دارند شوخی شوخی همان بلای عراق و روسیه را سر ایران در می آورند. از یک طرف عربستان سعودی و لیبی برای رفع نگرانی ناشی از کمبود نفت در صورت تحریم نفت ایران اعلام آمادگی کردند. فرانسه هم در تدارک بلوکه کردن پولهای ایران در بانک های این کشور است. سپاه پاسداران هم برای اینکه آنها از نظرشان برای تحریم نفت یا جنگ منصرف نشوند، اعلام کرد از اول بهمن تا آخر بهمن در تنگه هرمز مانوور برگزار می کند. از طرف دیگر دانمارک هم پیشنهاد کرد تحریم نفتی از اواخر بهار شروع شود. روسیه هم از قبل دست بالا را گرفت و گفت: “با هرگونه قطعنامه جدید علیه ایران مخالفیم.” آگاهان به پوتین خبر دادند که یارو دیگه پول نداره، خودت رو جر نده.