ادعاهای تازه در مورد اعترافات اسفندیاری

نویسنده

aghatehrani.jpg

همزمان با خبر روزنامه جوان در مورد”اعترافات” یک استاد دانشگاه - هاله اسفندیاری - در مورد برنامه های “براندازی” نظام به کمک اصلاح طلبان، مصباح یزدی دانشگاه ها را محل “بیشرین فسادهای اخلاقی” دانست و مرتضی آقاتهرانی، استاد اخلاق هیات دولت، اصلاح طلبان را به “نکبت‌هایی” از نوع “دستمال کاغذی که با آن پشت بچه‌ها را تمیز می‌کنند” توصیف کرد.

دیروز، روزنامه جوان نزدیک به سپاه پاسداران مدعی شده که هاله اسفندیاری استاد ایرانی - آمریکایی که به جرم جاسوسی دستگیر شده در اعترافات خود مطالبی را در مورد ارتباط با اصلاح طلبان مطرح نموده است. جوان نوشته: “وی در اعترافات خود اذعان کرده که با تعدادی از زنان به اصطلاح اصلاح‌طلب و… ارتباط نزدیک داشته و جلسات زیادی با آنها برگزار کرده است.” جوان همچنین ادعا کرده که اسفندیاری در بخشی از اعترافات خود به برنامه‌های در دست اقدام برای مشوش کردن و براندازی نظام اشاره کرده و اظهار داشته: “ما امسال را در ایران سال تنش اعلام کرده بودیم. “

این اتهامات، در اظهارات اندکی ملایم تر سید مرتضی نبوی مدیرمسوول روزنامه رسالت به شکلی دیگر تکرار شده است، که هشدار داده: “بار دیگر این افراطیون دوم خردادی درصدد هستند میداندار شوند. ” وی توضیح داده: “ آنها از دولت چهره‌ای ناکارآمد نشان می‌دهند و صحبت‌هایی که بیان می‌کنند با واقعیت فاصله‌ی زیادی دارد و در همان راستا من معتقدم افراطی‌گری درجریان دوم خرداد که مدتی کنار رفته بود گویی دوباره در حال بازتولید شدن است.”

در حمله ای دیگر به اصلاح طلبان برای دفاع از دولت، مرتضی آقاتهرانی، استاد اخلاق هیأت وزیران، که در آغاز جلسات دولت به سخنرانی اخلاقی برای اعضای کابینه می پردازد، با “وابسته به آمریکا” دانستن اصلاح طلبان و “حرام خور” توصیف کردن رقبای انتخاباتی احمدی نژاد، به حاضران در جلسه رهنمود داده: “این نکبت‌ها را مثل دستمال کاغذی که باهاش پشت بچه‌ها را تمیز می‌کنند و می‌اندازند اون ور، بیاندازید اون ور. خودتان هم آن‌ور نروید”.

آقاتهرانی در ادامه، به بیان یک خاطره “امام زمانی” جدید از رییس جمهور و تعریف از شخص خود پرداخته و نقل کرده: “یک مطلبی را در این شب جمعه برایتان بگویم، فیض ببریم. هفته گذشته آقای رئیس جمهور یک کاری را گفته بودند این کار را آقاتهرانی باید انجام بدهد. من رئیس جمهور را دیدم و گفتم اشتباه می‌کنید. بنا بر این بود که توی هر کاری آدم صالحی بگذارید، شما توی این کار نباید من را بگذارید. یک کسی را بگذارید که اون کاره باشد، من اینکاره نیستم. به جان شما بهش گفتم که من نمی‌دونم برای چی اینکارو کردی ولی من این کاره نیستم. نه می‌توانم و نه می‌کنم و نه خواهم کرد. یک لحظه رئیس جمهور به من نگاه کرد، به جان شما انگار اشک چشمهایش را گرفته بود و گفت: می‌دونی چرا گفتم شما اینکار را انجام بدهید… گفت: خواستم یک لحظه نگاه امام عصر را ببینم. هیچی دیگه نمی‌خواهم. می‌خواهم بدونم که این کار انجام می‌شه و اون [امام زمان] خوشحال بشه.”

استاد اخلاق دولت احمدی نژاد در مورد این که چرا بایدانجام کاری توسط وی باعث “دیدن” امام غایب شیعیان (که طبق روایات شیعه، مدعیان دیدن وی قبل از “زمان ظهور”، “کذاب” هستند) بشود، توضیح بیشتری نداده است.