سناریوی امنیتی ها علیه تحکیم شکست خورد

آرش بهمنی
آرش بهمنی

» رهبران تشکل دانشجویی استعفا نداده اند

در ادامه فشارها بر فعالان دانشجویی، دو تن از اعضای ستاد دانشجویی مهدی کروبی بازداشت شده اند و از وضعیت دو دانشجوی کرد هیچ گونه اطلاعی در دست نیست. این در حالی است که سناریوی نهادهای امنیتی علیه دفتر تحکیم نیز شکست خورد.

در حالی که روز سه شنبه، خبرگزاری فارس متنی منسوب به مرتضی سیمیاری رامنتشر کرده و از قول وی نوشته بود که از عضویت در دفتر تحکیم وحدت، استعفا داده است، یکی از اعضای شورای عمومی دفتر تحکیم، این خبر را تکذیب و اعلام کرد که مرتضی سیمیاری به زودی خبر فارس را تکذیب خواهد کرد.

علی قلی زاده، در پاسخ به متنی که از ایمیل مرتضی سیمیاری ارسال شده بود، نوشته است که او و خانواده اش در این مدت تحت فشارهای شدید بوده ا ند، به گونه ای که مادر این فعال دانشجویی تاکنون به دلیل این فشارها چندین بار در بیمارستان بستری شده است.

وی در عین حال به “دانشجو نیوز” گفت که  مرتضی سمیاری چندین ساعت پس از انتشار استعفانامه جعلی در سایت فارس از انتشارآن مطلع شده و در گفتگو با دوستانش  آن را تکذیب کرده است و “در روزهای آتی تکذیبیه  ای برای انتشار در سایت فارس تنظیم خواهد نمود و جهت انتشار  برابر قانون  در اختیار فارس قرار خواهد گرفت.”

وی همچنین افزود: “ایمیل مرتضی پس از بازداشت  وی هک شده و در اختیار افراد نامعلومی است که این استعفانامه جعلی را منتشر نموده اند.”

قلی زاده به وضعیت  بد جسمی سیمیاری در اثر فشارهای  نهاد های امنیتی بر و وی خانواده  اش هم اشاره کردو افزود: “در دوران  بازداشت و پس از آزادی مرتضی  فشار های جسمی و روحی زیادی بر آقای سمیاری وارد شده که در روزهای اخیر شدت گرفته است. در اثر همین فشار ها و خصوصا پس از انتشار این متن  جعلی در رسانه های دولتی، آقای سیمیاری دچار بیماری های جسمی و روحی شدیدی  شده به نحوی که تنها در دو روز اخیر دو بار به بیمارستان جهت مداوا منتقل شده است.”

از سوی دیگر عباس حکیم زاده، دبیر سیاسی دفترتحکیم وحدت نیز انتشار متن استعفای منسوب به خود رادر خبرگزاری فارس تکذیب کرد. حکیم زاده به ادوارنیوز گفت: “متن اعتراض دفتر تحکیم وحدت به هیئت نظارت وزارت علوم را پارسال بنده نوشتم و هنوز به اصول قانونی آمده در آن معتقدم و بر این باورم که حکم صادره از سوی وزارت علوم مبنی بر غیرقانونی بودن دفتر تحکیم وحدت، مغایرت اساسی با آیین نامه تشکل های وزارت علوم داشته و هیچ یک از روال های پیش بینی شده در قانون را طی نکرده است”.

حکیم زاده با اعلام اینکه خبر استعفای وی از دفتر تحیکم کذب است و صحت ندارد، اضافه کرده: “سرکوب نهادها و فعالین مدنی به زیرزمینی شدن فعالیت ها خواهد انجامید که به هیچ وجه به نفع جامعه و کشور نخواهد بود.”

به این ترتیب و باتوجه به تکذیب مرتضی سیمیاری و عباس حکیم زاده، دبیران اجتماعی و سیاسی دفتر تحکیم وحدت، پروژه خبرگزاری فارس و نهادهای امنیتی برای تخریب طیف علامه دفتر تحکیم و اعلام انحلال آن بسیار زود شکست خورد.

 

بازداشت دو عضو ستاد دانشجویی مهدی کروبی

احمد محمد نیا و اشکان مصیبیان، دو عضو ستاد دانشجویی مهدی کروبی بازداشت شدند.

احمد محمد نیا، عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در یکی از خیابان های اطراف این دانشگاه مورد یورش نیروهای امنیتی قرار گرفت و شاهدان عینی از ضرب وشتم وی در هنگام بازداشت خبر داده اند.

علت بازداشت این فعال دانشجوئی، اقدام به تحریک دانشجویان دانشگاه برای برگزاری تجمع به مناسبت سالروز انتخابات ۲۲ خرداد ذکر شده ولی تاکنون هیچ اطلاعی درباره وضعیت وی منتشر نشده است.

به گزارش دانشجو نیوز، شاکیان پرونده احمد محمد نیا، دکتر جانعلیزاده ( رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ) و قربانی ( رییس حراست این دانشگاه ) هستند.

از سوی دیگر، اشکان مصیبیان، از اعضای ستاد دانشجویی مهدی کروبی در کرمانشاه بازداشت شد. دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه رازی پیش از این و در پی اعتراضات دانشجویی در دانشگاه رازی کرمانشاه به دو ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده بود.

آن گونه که هرانا گزارش داده است، برادر وی حمیدرضا مصیبیان نیز بازداشت شده است.

 

بی خبری از وضعیت دو دانشجوی کرد

در دو روز  اخیر از ضعیت دو دانشجوی کرد دانشگاه تهران به نام های امجد(هژیر) کردنژاد و جمال رحمتی خبری در دست نیست و گمانه زنی ها حاکی از ربایش این دو دانشجوی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران توسط نهاد های امنیتی است. این دو تن آخرین بار ساعت 19 روز دوشنبه حوالی میدان ولیعصر تهران مشاهده شده اند.

هیچکدام از نهاد های امنیتی از جمله پلیس امنیت و وزارت اطلاعات هنوز مسئولیت بازداشت این دو دانشجو را به عهده نگرفته اند و خانواده ی ایشان نیز خبری در دست ندارند.

لازم به ذکر است امجد(هژیر) کردنژاد  در 12 اردیبهشت ماه سال گذشته نیز بازداشت و به دوسال حبس محکوم شده بود.