محمد علی آبادی: پاسخگوی فرمایشات نیستیم!

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» رییس کمیته المپیک سخنان وزیر ورزش را رد کرد

ورزش ایران که در داخل با بحران ناشی از فساد و جنگ قدرت سرداران روبه روست، در بعد بین المللی هم نگران انواع تعلیق های جهانی ست.در همین ارتباط به نوشته خبرگزاری دانشجویان ایران، محمد علی آبادی، رییس کمیته ملی المپیک اعلام کردکه در تلاش تکمیل اساسنامه های جدید کمیته ملی بر اساس قواعد فدراسیون های بین المللی است تا ورزش ایران از خطر تعلیق در امان بماند.

با تهدیدهای جدی کمیته بین المللی المپیک مبنی بر محرومیت جهانی به دلیل دخالت غیرقانونی دولت در امور فدراسیون ها، ورزش ایران تا ۱۵ دسامبر فرصت دارد با ارسال اساسنامه هایی مطابق با منشور المپیک از خطر محرومیت بگریزد.

علی آبادی که خود در دوران مدیریت بر ورزش ایران، مشکلات رویارویی فوتبال با محرومیت جهانی را باعث شد، حالا با جدی شدن دو باره این مساله در بعدی گسترده تر، خطر آن را به وزیر ورزش گوشزد می کند؛وزیری که حرف وی و قواعد بین المللی را قبول ندارد.

او اظهار کرد: “در حال کار و تهیه اساسنامه هستیم. ظرف ۱۵ روز آینده اساسنامه کمیته ملی المپیک به IOC ارسال خواهد شد. امیدواریم به زودی اساسنامه‌های فدراسیون‌های ورزشی هم اصلاح شود و اصلا به محرومیت برخورد نکنیم.”

رییس و مسوولان کمیته بین المللی المپیک تاکنون از پذیرش هر پیشنهادی مخالف با منشور المپیک از سوی محمد عباسی، وزیر ورزش و همچنین رییس و دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران خودداری کرده اند. به نوشته رسانه های داخلی،در اجلاس اخیر ماکائو هم دست آورد مثبتی نصیب مسوولان ورزش جمهوری اسلامی نشد.

علی آبادی در این مورد فقط گفته است: “نشست ماکائو یک نشست بود!”

او در این مورد هم که محمد عباسی گفته در ماکائو اصلا مذاکره ای در کار نبوده، گفته است: “مسایلی که وزیر درباره آنها صحبت کرده خودش باید پاسخگو باشد. من پاسخگوی فرمایش ایشان نیستم. جلسه خوبی در ماکائو برگزار شد و ان‌شاءالله به نتیجه‌ می‌ رسیم.”