عنایت خاصه خداوند

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

یک انقلاب اتفاق افتاد، یک رئیس جمهور و یک نخست وزیر کشته شدند، یک نخست وزیر و یک رئیس جمهور فرار کردند. سه رئیس جمهور بدنام شدند. سی سال کشور توسط روسای جمهور و نخست وزیران خائن و جاسوس اداره شد و هشت سال به وسیله یک رئیس جمهور منحرف و بی لیاقت و فاسد از نظر مالی و ماجراجو، یک جنگ اتفاق افتاد، چند سال جنگ چریکی شهری رخ داد. سی سال مداوم با زنان بدحجاب مبارزه شد و نتیجه اینکه به گفته همه مسئولان ناموس پرست، وضع حجاب از سی سال قبل بدتر است. سی سال با فرهنگ غرب مبارزه شد و به گفته مسئولان غرب ستیز اکثریت ملت ایران غرب زده اند. ما بهترین ملت را در این سی سال داشتیم ولی همین ملت آزاده مسلمان صلاحیت انتخاب نحوه پوشیدن و نوشیدن و حق انتخاب و رفراندوم ندارند. تعداد ز ندانیان ایران در سی سال ۲۰ برابر شد، قیمت ها در سی و هشت سال هزار برابر شد. ارزش برابری ریال چهارصد برابر کم شد. چهار میلیون نفر از مردم ایران از کشور بیرون رفتند…. ادامه بدهم؟ خودتان بقیه اش را می دانید. آقای احمد خاتمی، معاونت اجرایی کنت دراکولا، و رئیس فدراسیون چشم درشت های کشور علت همه این مشکلات را گفت: “۳۸ سال است که خدا به ایران عنایت خاصه دارد.” یعنی ما باید چکار کنیم که خداوند عنایت خاصه خودش را مشمول ترکیه و لبنان و عربستان سعودی کند. خدایا! ما که فقط مسلمان نیستیم، تو را به جان ابوالفضل عنایت خاصه تان را بگیرید آن طرف تر، مردم ترکیه و عربستان هم دل دارند. این همه به ما عنایت نکنید. البته احمد خاتمی از یک دید حق دارد. اگر نظر خداوند نبود با این همه گندکاری که رهبران کشور در این سی و هشت سال کردند، ایران تاحالا هفتاد بار پودر شده بود و از بین رفته بود. همین است که باید بپرسیم: “آیا شما اصلا به روح اعتقاد دارید؟”

 

دلایل قساوت قلب

من فکر می کنم کلمات معنی شان همیشه آن چیزی نیست که همه فکر می کنند. مثلا وقتی شما یک خربزه می بینید فکر می کنید اسمش خربزه است، در حالی که ممکن است اسمش گردو یا دوچرخه باشد. یا مثلا همین قساوت قلب. حجت الاسلام ناصر رفیعی گفته است: “شنیدن موسیقی های مبتذل و دیدن برنامه های ماهواره ها قساوت قلب می آورد.» از حاج آقا رفیعی می پرسم: آیا اعضای داعش که سر آدم را مثل کندن پوست خیار می برند در همه عمرشان موسیقی مبتذل یا بفرمائید شام یا حریم سلطان یا فرندز نگاه کردند؟ بروبر نگاه می کند و می گوید: نه، آنها هرگز این کارها را نکردند. بعد می پرسم: آیا طالبان که این همه آدم کشتند و زنان افغان را آزار دادند و دیوار روی سر مردم خراب کردند و هزار کثافتکاری دیگر، آیا در عمرشان مدونا و جاستین بیبر و لیدی گاگا و پینک فلوید و کیوسک و محسن نامجو گوش کردند؟ می گوید: اصلا به عمرشان گوش نکردند. می گویم: پس چطور است که آنها قساوت قلب دارند ولی اصلا موسیقی مبتذل گوش نکردند. می گوید: طالبان و داعش قساوت قلب ندارند، آنها فقط سر می برند و شلاق می زنند و دیوار روی مجرم خراب می کنند. می گویم پس منظورت از قساوت قلب چیست؟ می گوید: قساوت قلب یعنی اینکه کسی لباس های غربی بپوشد و دست زن نامحرم را به دست بگیرد و نمازش را نخواند و شراب بخورد و رقص کند و…. حالا می فهمید منظور حاج آقا از قساوت قلب چیست؟ حالا ببینیم چه چیز های دیگری قساوت قلب می آورد؟ حاج ناصر رفیعی می گوید: “نشست و برخاست با افراد بی دین، سخن زیاد گفتن که در آن ذکر خدا نباشد و آرزوهای طولانی نیز قساوت قلب می آورد.” حالا فهمیدید منظور حاج آقا از این سخنان گهربار و گلواژه های آلت پریش چیست؟ البته ایشان کامل توضیح نداده، وگرنه رفتن به فیسبوک، خواندن رمان، خوردن میلک شیک، واکس زدن کفش، اتوکردن پیراهن، باز کردن در ماشین برای همسر یا مادر، سوار شدن بر آسانسور زمانی که آدم می تواند از دیوار بالا برود هم جزو مواردی است که قساوت قلب می آورد. شیرفهم شد؟ ای کسانی که آی کیوتان اندازه نخود سبز است، ایمان بیاورید.

 

دموکراسی با اعمال شاقه

آقای سیامک ره پیک عضو شورای نگهبان و همکار حجت الاسلام جنتی گفت: “تا به حال دموکرات تر از آیت الله جنتی ندیدم.” وی توضیح داد که در محل شورای نگهبان به دنیا آمده و تا امروز از در آن جا خارج نشده است.

 

ناموس مسلمین چی شد؟

من از دیدن تصاویر خشونت آمیز به شدت دچار رنج می شوم، دیروز برای یافتن عکسی از داعش گوگل را جستجو کردم، عکس سرهای بریده را دیدم که مردان سیاهپوشی با افتخار آنها را به دست گرفته بودند و حالم به هم خورد. در کنارش عکس های بمباران غزه را دیدم که تندروهای اسرائیل، نه با شمشیر و قمه، بلکه با موشک و بمب مشغول کشتن مردم هستند و هر دو مردمی را می کشند که ربطی به دشمن شان ندارند. دولت اسلامی داعش در موصل به پاکسازی مذهبی و قومی دست زد. این گروه در مناطق تحت کنترل خود که جز عراق شامل یک سوم سوریه هم می شود، دفتر مبارزه با بدحجابی دایر کرد. داعشی ها که به نظر می رسد با انجام خشونت عریان قصد دارند که با ایجاد وحشت راه فتوحات جدیدی را برای خودشان باز کنند و به همین دلیل نه تنها از انجام خشونت در مقابل دوربین ناراحت نیستند، بلکه اساسا قصدشان همین است که وحشت را در جامعه ایجاد کنند. در گوشه دیگری از خاورمیانه، تندروهای اسرائیل ۹۰ نفر را دیروز کشتند، در آفریقا هم مسلمانان تندروی بوکوحرام صد نفر را کشتند. داعش همچنین در موصل کلیسای تاریخی مسیحیان این شهر را با سابقه تاریخی ۱۶۰۰ ساله به آتش کشید و مسیحیان را از موصل بیرون کرد. شمخانی گفت: “ایران سوخت و مواد غذایی مورد نیاز عراق را تامین می کند.” ولی مشکل که این نیست، یعنی این یکی از مشکلات است، مشکل بزرگتر این است که سالهاست ایران و حزب الله ایران گفته که برای آزادی کربلا و نجف از لوث وجود دشمنان اهل بیت می جنگد و اصلا به همین دلیل هزاران نفر در جنگ کشته شدند. ایران نه می تواند و نه به مصلحت است که وارد جنگ با اسرائیل شود، ولی هم می تواند و هم به مصلحت است که با دریافت مجوز بین المللی و درخواست کمک عراق وارد این کشور بشود و با داعش بجنگد. هیچ نیروی دیگری در منطقه برای مقابله با داعش وجود ندارد. سالهاست حکومت ایران و سپاه گفته اند برای دفاع از ناموس مسلمین و سرزمین های شیعیان از مردم شیعه دفاع می کند. حالا فرصت این کار است. من می دانم که برادران حزب الله و شیران بیشه نبرد با دشمن، ترجیح می دهند در تهران به روسری و ساپورت دختران و زنان گیر بدهند و این جوری هم حال است هم انجام وظیفه، ولی الآن دقیقه زمانی است که آن سه هزار نفری که برای جنگ می خواستند بروند و دشمن را نابود کنند، تشریف ببرند به عراق و دشمنان خودشان را که دارند سر برادران عراقی شان را می برند کمک کنند. به نفع مردم عراق و خود ایران هم هست.

وقتی در بوسنی نسل کشی آغاز شد، مسلمانان بسیاری توسط صرب ها کشته شدند. زنان و دختران مورد تجاوز قرار گرفتند، و وقتی آمریکا تصمیم حمله برای توقف کشتار را به سازمان ملل برد، فرانسوی ها بخاطر منافع اقتصادی شان در کشورهای اسلامی حمله به بوسنی را وتو کردند. در تمام آن ماههایی که فرانسه مانع حمله نیروهای بین المللی به بوسنی شد، هر روز دهها نفر کشته می شدند و مورد تجاوز قرار می گرفتند. وقتی کلینتون وارد جنگ شد و وحشی های صرب و کروات را متوقف کرد و مانع پاکسازی نژادی شد، جریان متوقف شد. حالا ایران در همان موقعیت است. نمی دانم این حرف ها شعار است یا حرفی از سر حقیقت است، ولی در مقابل این توحش عریان ایران هم حق دارد و هم می تواند با ادامه خونریزی و نابودی مردم عراق کمک کند. روحانی گفته است که “مهم تر از حملات گسترده به مردم بی دفاع غزه، سکوت جهانی در برابر این فاجعه بزرگ است.” عین همین قضاوت را درقبال برخورد جمهوری اسلامی در مقابل داعش می توان کرد. در همین وضعیت، آیت الله سبحانی گفته: “نیروی انتظامی با قاطعیت تمام با روزه خواران برخورد کنند.” پی کار را که بگیری آخرش مصباح و سبحانی و بعضی دیگر از روحانیون تنها مشکل شان این است که نیروی کامل برای نهی از منکر و امر به معروف را ندارند، وگرنه از نظر نوع تفکر خیلی هم فرقی با داعش و طالبان ندارند. باز می خواهید سئوال کنید تفکر؟ فکر؟ شیب؟ بام؟

 

والیبال ایران چهارم شد

تیم ایران بعد از آمریکا، برزیل و ایتالیا در مقام چهارم لیگ جهانی قرار گرفت. فعلا تیم والیبال ایران در رنکینگ جهانی در مقام یازدهم است و به نظر می رسد در اعلام بعدی فدراسیون جهانی والیبال بالاتر هم بیاید. البته یادمان نرود که تیم ایران برزیل را شکست داده و اصلا بعید نیست که در یکی دو سال آینده در سکوی بالاتری هم قرار بگیرد. البته شرطش این است که دولت و سازمانهای اجتماعی و سیاسی دولتی کاری به والیبال نداشته باشند. اصلا فرض کنند که والیبالی وجود ندارد. همان توجهی که به فوتبال دارند، ادامه بدهند و بگذارند این یکی به عمرش ادامه دهد. اما مگر می گذارند؟ فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرده که “شرط باقی ماندن ایران در لیگ دسته یک جهانی حل مشکل زنان است.” من هم اصلا درک نمی کنم که حضور تعدادی زن در استادیوم برای تماشای والیبال چه آسیبی به بیضه اسلام یا جاهای دیگرش می زند؟ از این گذشته مگر نگاه کردن به والیبال در خانه با استادیوم چه فرقی می کند؟ یا اگر مسئله آقایان حضور زنان در یک اجتماع است، چگونه است که اگر زنی با حجابی که در تعریف آقایان بدحجاب خوانده می شود در مراسم ۲۲ بهمن حضور پیدا کند، نشانه حضور تمامی ملت است، اما همان زن در جمعیتی مشابه همان برای دیدن والیبال نمی تواند حاضر شود؟ یا مثلا در عزاداری عاشورا اگر پسری با آرایش روی و موی و با هر لباسی در عزاداری محرم باشد یا دختری با هر لباسی به عزاداری برود، نه تنها حضورش اشکالی ندارد، بلکه باعث افتخار آقایان هم هست. در حالی که همان دختر اگر به تماشای والیبال برود، می شود مشکل ملی و بحران لاینحل. در اینجا فقط یک مشکل باقی می ماند، آن هم مشکل خانم فاطمه آلیاست که گفته بود زنان نباید والیبال ببینند و باید به کار خانه و شوهر داری برسند، که در این مورد هم اولا خانم هایی که می خواهند والیبال ببینند، اصلا شوهر ندارند( آنهایی که با من حرف زدند) ضمنا خانم آلیا حرفش را پس گرفت و گفت من اصلا این حرف را نزدم. اصلا من اهل این محل نیستم، این بچه مال کیه؟ این از والیبال، در فوتبال هم خبر خوب اینکه قرارداد کی روش ظاهرا تا ۲۰۱۸ تمدید شد. کی روش گفت: “آینده فوتبال ایران از قرارداد من مهم تر است.” خداوند انشاء الله یک دهم اخلاق و دانایی کی روش را بگیرد بکند توی مغز کفاشیان. بلند بگو الهی آمین!