پاسخگوی خون های به ناحق ریخته کیست

نویسنده
کیان آشنا

» نامه خانواده های دستگیرشدگان به مراجع تقلید:

جمعی از خانواده های فعالان سیاسی که در جریان کودتای انتخاباتی دستگیر شده اند با ارسال نامه سرگشاده ای خطاب به مراجع تقلید، ضمن تشریح فضای دوران قبل و بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری، خواستار مداخله آنان جهت آزادی وابستگان خود شدند. در این نامه تاکید شده که هتک حرمت از این زندانیان، هتک تاریخ انقلاب اسلامی است.

متن این نامه در زیر می آید:

حضور گرانقدر علمای اعلام و مراجع عظام دامت عزهم العالی
بسم الله الرحمن الرحیم
لایحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم و کان الله سمیعا بصیرا (سوره نساء آیه 148)
با سلام و احترام
علمای اسلام به داد اسلام برسید
همانگونه که مستحضرید، بلافاصله پس از پایان انتخابات پرشور ریاست جمهوری دهم تعداد زیادی از بهترین فرزندان و یاران امام و انقلاب که سوابق درخشانی از نقش آفرینی در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، علمی و نیز حضور مؤثر در دفاع مقدس و کسب افتخار جانبازی را در کارنامه خود دارند، به شکل تهاجمی و توهین آمیز و غیرقانونی در منزل خود یا بستگان، محل کار و یا در خیابان بازداشت شدند. جرم این عزیزان ایجاد شور و نشاط انتخاباتی از طریق فعالیت در ستادهای انتخاباتی کاندیدای تایید شده توسط شورای نگهبان می باشد. نقش اثرگذار تک تک آنان در به صحنه کشاندن آحاد مردم، برای تعیین سرنوشت سیاسی کشورشان، ایجاد مشارکت حداکثری و مشروعیت بخشیدن به نظام جمهوری اسلامی است.
ما جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی که از وضعیت عزیزانمان در بی خبری محض به سر می بریم، نسبت به صحت و سلامت آنان و رعایت حقوق قانونی شان توسط هرمقام مسئول یا غیرمسئولی که آنان را در بازداشت نگاه داشته است، شدیدا نگرانیم و به ویژه اخباری مبتنی بر فشار بر روی آنان برای گرفتن اعترافاتی مطابق میل آقایان و در جهت اثبات سناریوهای از قبل تدارک دیده شده کوردلان سست ایمان، دل مادران و پدران و همسران و فرزندان آنان را به درد می آورد.
اینک ما در برابر فرزندانمان قرار گرفته ایم با سوالاتی که این روزها برایشان مطرح است: مگر انقلاب شما در سی سال پیش، برای مبارزه با ظلم و جور و آزادی زندانیان بی گناه از بند نبود؟ پس زندانی شدن فرزندان انقلاب که کوچکترین تخطی از قانون نداشته و جرم بزرگشان افزایش مشارکت مردم و مشروعیت بخشیدن به نظام و حراست از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است، به دست کسانی که باید مجری قانون باشند چه حکمی دارد؟ مگر شما برای آزادی بیان و اندیشه و قلم بر ضد رژیم پهلوی نشوریدید و قانون اساسی را فصل الخطاب عمل مسئولین قرار ندادید؟ پس چرا فرزندان ایران و خواهران و برادران ما در خیابان ها، دانشگاهها، خوابگاهها و دیگر جاها در معرض هجمه و بی حرمتی و ضرب و شتم و حتی کشتار قرار می گیرند؟ و پاسخگوی این خون های به ناحق ریخته چه کسی است؟
جمعی از ما خانواده های زندانیان سیاسی و معترضین به این بازداشت های غیرقانونی و فله ای که هر روز در سراسرکشور ادامه دارد و امکان ملاقات و هیچ گونه ارتباط و تماسی با آنان توسط خانواده ها و حتی وکلایشان نیست به همراه تعدادی از خانواده های معظم شهداء هفته گذشته به قم آمدیم تا با حضور در محضر شما بزرگواران با تظلم خواهی حضوری، شکوائیه خود را از باب حجت شرعی و انجام وظیفه و تکلیف اطلاع رسانی تقدیم کنیم که توفیق بهره مندی از محضر همه بزرگواران نصیبمان نشد، اما نامه دادخواهی مان به محضر بزرگان و علمای اعلام تقدیم شد. پس از سفر کوتاه ما به آن شهر مقدس دروغ پراکنان، شایعه بی احترامی از جانب دفاتر مراجع عظام و برخورد توهین آمیز با خانواده شهداء و حتی دستگیری کسانی را در خبرگزاری های دولتی مطرح کردند که در جمع ما نبودند و ما انتظار تکذیب این اخبار کذب و سوگیرانه را داشتیم که فقط توسط خود ما اطلاع رسانی شد.
اینک بار دیگر خدمت حضرات آیات عظام اعلام می داریم :همسران و فرزندان و برادران و پدران در بند ما بعضی افتخار زندانی بودن در رژیم طاغوت را داشته اند و برخی توفیق دفاع از مرزهای ایران عزیز را در جنگ تحمیلی و تعدادی همکاری در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را در سابقه فعالیت هایشان دارند و همگی از فرزندان انقلاب و خدمتگزاران صدیق اسلام و جمهوری اسلامی هستند و هتک حرمت از آنان هتک ایران عزیز و تاریخ ارجمند این انقلاب شکوهمند است و نسبت دادن ادعاهای موهوم که زاییده ذهن بیمار کسانی است که به تعبیر آیات نورانی قرآن، در دلشان مرضی است که خداوند آن را افزایش می دهد به این پاک ترین و دلسوزترین فرزندان وطنمان ایران عزیز، خود توطئه شومی است که دشمنان ایران و اسلام تدارک دیده اند.
امروز انتظار ما از علمای بیداردل و آگاه و مستقل این است که نسبت به این حوادث و فجایعی که به نام دین بر کشورمان می رود واکنش نشان دهند و بیش از این اجازه ندهند دین خدا ابزار افزایش قدرت دنیامداران قرار گیرد و نگذارند خدای ناکرده باور فرزندان مسلمان ما دستخوش لرزش و سستی قرار گیرد که در این صورت همه فرصت ها برای پیوند عمیق نسل جوان با معنویت و دینداری و اخلاق مداری از بین خواهد رفت و همه ما به میزان سستی در جلوگیری از این وضعیت در پیشگاه خداوند متعال مسئولیم.
درایام و لیالی مبارکه رجبیه همه ما با زبان روزه برای اعتلای اسلام و رفع شر از جامعه اسلامی مان و تعقل و تدبر مسولین نظام برای به سامان آوردن اوضاع دعا می کنیم.

امضا کنندگان این نامه عبارتند از خانواده های: محمد علی ابطحی، محمد جواد امام، محسن امین زاده، علی تاجرنیا، سید مصطفی تاجزاده، سعید حجاریان، جهان بخش خانجانی، علی اصغر خدایاری، عبد الله رمضانزاده، سعید شیرکوند، محسن صفایی فراهانی، سید شهاب الدین طباطبایی، غلامرضا ظریفیان، محسن میردامادی، بهزاد نبوی، صادق نوروزی، مجید نیری و…