دفاع یزدی از مدیریت فوق العاده خامنه ای

نویسنده
حسین محمدی

» ورود احمدی نژاد به حوزه اختیارات رهبر جمهوری اسلامی

یک روز پس از تأکید محمود احمدی‌نژاد بر پیگیری طرح “باغ – شهر” که برخی آن را نشانه مخالفت با نظر ولی‌فقیه و با هدف به دست گرفتن کنترل سازمان اوقاف ارزیابی می کنند، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از عدم امکان خطا در اعمال آیت‌الله خامنه‌ای سخن گفت؛ همزمان وزیر کشور نیز ایران را جزیره ثبات و آرامش خواند.

محمد یزدی، رییس سابق قوه قضاییه و رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در سخنانی، با اشاره به “مدیریت بحران فوق‌العاده رهبر جمهوری که مردم از آن خبر ندارند”، گفت: “ولی مطلق فقیه در تصمیمات خود هیچ‌گاه اشتباه نمی‌کند؛ چراکه اگر بخواهد تصمیمی بگیرد و این تصمیم صد در صد به ضرر امت اسلام باشد، وظیفه لطف امامتی امام زمان‌(عج) ایجاب می‌کند که به هر نوعی وی را ارشاد کند”.

یزدی که پس از رهبری آیت‌الله خامنه‌ای به مقام ریاست قوه قضاییه رسید، وی را “فقیهی عالی مقام، وارسته، جامع‌الشرایط، مدیر، مدبر و دارای مزایای فوق‌العاده‌و از گرانبهاترین سرمایه‌هایی که خداوند متعال برای این کشور حفظ کرده” توصیف کرد.

توصیفات یزدی درباره رهبر جمهوری‌اسلامی در حالی صورت گرفته است که محمود احمدی‌نژاد، پس از تاکید مجدد بر طرح باغ - شهر با وجود نظر مخالف رهبر جمهوری اسلامی، اکنون به دنبال آن است که کنترل سازمان اوقاف را نیز در اختیار بگیرد.

مصباحی‌مقدم، از جمله نمایندگان اصول‌گرای مجلس، در گفت‌وگویی با سایت مجلس، با اشاره به دستور احمدی‌نژاد، در همین زمینه گفت: “شنیده شده است هیات دولت قصد واگذاری ادارات اوقاف در استان‌ها را به استان‌داران دارد و این اقدام دولت به این معنا است که مدیریت کل اوقاف از دست نماینده ولی فقیه خارج خواهد شد. باتوجه به اینکه اداره اوقاف از وظایف ولی فقیه در نظام جمهوری اسلامی است این حکم و مصوبه هیات دولت، خلاف شرع به نظر می‌رسد مگر اینکه به صراحت؛ نظر و اذن مقام معظم رهبری را دراین مورد جویا شده باشند، البته اخبار رسیده حاکی از آن است که چنین اذنی گرفته نشده است”.

سازمان اوقاف و امور خیریه، از جمله سازمان‌هایی است که زیر نظر رهبر جمهوری‌اسلامی اداره و رییس آن نیز با نظر وی انتخاب می‌شود. این سازمان، وظیفه اداره زمین‌ها و ساختمان‌های موقوفه و همچنین اداره هشت هزار امام‌زاده در کشور را بر عهده دارد.

دستور تازه احمدی‌نژاد در حالی صادر شده است که سایت‌های اصول‌گرا در روزهای گذشته، تصمیمات احمدی‌نژاد را “عجیب” خوانده‌اند. الف در همین زمینه با اشاره به برخی تصمیم‌های سال گذشته احمدی‌نژاد، نوشته است: “محمود احمدی نژاد، طی بیش از 6 سال قرار گرفتن بر مسند قوه مجریه، در مقاطعی دستوراتی را صادر کرده است که شاید تنها عنوانی را که بتوان برای آنها برگزید، واژه “عجیب” باشد.برخی از این دستورات عجیب او به محض صدور، مورد انتقاد عده کثیری قرار گرفته اند و بیش از همه این علما و چهره های ارزشی بوده اند که نسبت به این خواسته های رئیس جمهور واکنش منفی نشان داده اند”.

 

ایران؛ جزیره ثبات

در چنین فضایی مصطفی محمدنجار، وزیر کشور، در سخنانی اعلام کرد: “جمهوری اسلامی ایران جزیره ثبات و آرامش در دنیا است. اکنون پژواک صدای انقلاب به همه دنیا رسیده که باید این افتخار بزرگ را همواره پاس بداریم”.

همزمان یک نماینده مجلس نیز، در گفت‌وگویی با صدا وسیما، با اعلام این نکته که “تمام معاونین و وزرای دولت پاک هستند”، اضافه کرد: “اگر کسی از رانت خواری ها و فساد اقتصادی در دستگاه های اجرائی خبری دارد،  اعلام و جایزه بگیرد”.

سخنان عزت‌الله یوسفیان در حالی بیان شده است که در دو ماه گذشته، اصول‌گرایان دست به افشاگری درباره فساد مالی اطرافیان احمدی‌نژاد، از جمله اسفندیار رحیم‌مشایی، محمدرضا رحیمی و حمید بقایی زده اند.

در همین راستاعلی ثمری، دبیر هیأت عالی گزینش کل کشور، به خبرگزاری فارس، گفته است: “جریان انحرافی را که بعد‌ها مطرح شد بنده یک سال و نیم قبل شناخته و به طرز تفکراتشان پی برده بودم. ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری جزء اصول باطنی و دینی این جریان قرار ندارد.وقتی شخصیت بی‌بدیلی مثل حضرت آقا٬ مطلبی را مصلحت نمی‌بینند نباید با دهن‌کجی، یک آدم معلوم‌الحال و مجهول‌الهویه را کنار دست خود علم ‌کنیم؛ انجام این کار چه معنی دارد؟”

از سوی دیگر، پس از تهدید احمدی‌نژاد به افشاگری علیه برخی مقامات، و سپس سخنان وی درباره قاچاق کالا توسط نهادهای نظامی، یک فعال سیاسی اصول‌گرا، در این زمینه گفته است: “تصور نمی‌کنم سری در مملکت وجود داشته باشد که احمدی‌نژاد بخواهد آن را فاش کند. تهدید به افشاگری نیز سودی برای وی و دولت نخواهد داشت”.

به گفته وی: “اگر افشاگری‌هایی هم صورت گیرد، سنگی است که به سمت خودشان باز می‌​گردد”.