انتقال کاندیداهای شورای مرکزی تحکیم به اوین

نویسنده
حسین محمدی

» آغاز دور جدید برخورد ها

در حالی که کمتر از یک هفته از بازداشت 4 تن از کاندیداهای انتخابات شورای مرکزی دفترتحکیم می گذرد، منابع دانشجویی به “روز” گفته اند که این افراد همگی به زندان اوین منتقل شده و یا در حال انتقال به این زندان هستند.

دادستان بابل در پاسخ به خانواده های محسن برزگر و علیرضا کیانی علت دستگیری این دو فعال دانشجوئی را شکایت مقامات قضائی در تهران اعلام کرده است.

در چند روزگذشته 4 تن از اعضای شورای عمومی دفتر تحکیم، که برای دور جدید انتخابات شورای مرکز این تشکل دانشجویی، اعلام کاندیداتوری کرده بودند، بازداشت شدند. گزارش های رسیده به “روز” حاکی از آن است که دیگر کاندیداهای این انتخابات نیز تهدید شده اند که به زودی بازداشت خواهند شد.

علی قلی زاده دبیر انجمن اسلامی شاهرود روز جمعه در منزل پدریش در مشهد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد، علیرضا کیانی دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه مازندران در بابلسر توسط چند نیروی ناشناس و مسلح دستگیر شد، محسن برزگر پس از مراجعه به زندان متی کلای بابل و اتمام کاررفع نقص پرونده اش، پس از خروج از زندان متی کلا  توسط یک خودروی نیروی انتظامی بازداشت شد، محمد حیدرزاده دیگر عضو دفتر تحکیم وحدت هم پس از احضار به ستاد خبری اداره اطلاعات شهرکرد بازداشت شد.

پیش از این بازداشت ها رجانیوز، سایت حامی دولت پروژه زمینه سازی برای برخورد با اعضای دفتر تحکیم وحدت را آغاز و در گزارشی تحت عنوان “تحرک تیم مرتبط با منافقین برای احیای طیف علامه در پوشش جدید” و با تاکید بر “غیرقانونی بودن” دفتر تحکیم وحدت اتهاماتی را متوجه فعالان دانشجویی کرده بود.

اما پس از انتشار خبر بازداشت 3 تن دیگر ازفعالین دفتر تحکیم وحدت، روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت با انتشار بیانیه ای بازداشت اعضای فعال خود را محکوم و خاطرنشان کرد که: “دفتر تحکیم وحدت همچون سابق مصمم و استوار به فعالیت و راه پر افتخار خود ادامه خواهد داد.”

دراین بیانیه همچنین آمده بود: “در هفته های اخیر دفتر تحکیم وحدت تلاش کرد با برگزاری نشست مجازی، انتخابات سالانه شورای مرکزی این تشکل را برگزار نماید. اما فشار بی امان و تهدیدهای فراوان از طرف نهادهای امنیتی جهت عدم برگزاری این نشست و انتخابات بر اعضای شورای مرکزی و کاندیداهای این انتخابات، از پیش از برگزاری نشست آغاز و تا به امروز ادامه یافته است. اقتدارگرایان که خود را در جلوگیری از تداوم حیات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) در این مدت، علیرغم فشارهای سنگین وارده بر انجمن های اسلامی، ناکام دیده اند، اقدام به بازداشت گسترده و انتقام گیری از کاندیداهای شورای مرکزی این تشکل کرده اند. لازم به ذکر است دانشجویان بازداشت شده همگی علاوه بر کاندیداتوری، جزء منتخبین اولیه نشست شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت نیز هستند که این مسئله (تشکیل و تکمیل شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت) قرار بود در ادامه با رای شورای عمومی این تشکل نهایی شود. روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت ضمن محکومیت بازداشت آقایان علی قلی زاده، علیرضا کیانی، محسن برزگر و محمد حیدرزاده، خواستار آزادی این فعالین دانشجویی و سایر دانشجویان در بند است. دفتر تحکیم وحدت همچون سابق مصمم و استوار به فعالیت و راه پر افتخار خود ادامه خواهد داد.”