تذکر به رئیس‌جمهوری برای استخدام معلمان حق‌التدریسی

نویسنده

در پایان جلسه علنی روز یکشنبه، ۲۹ تیر ماه ، ۷۳  نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکری کتبی به رئیس جمهور خواستار استخدام هر چه سریعتر معلمان شرکتی و مربیان پیش دبستانی شدند.پیش از این در دوره دولت دهم ، مجلس شورای اسلامی قانون استخدام مربیان پیش دبستانی و تعدادی از معمان شرکتی ( خرید خدمت) را تصویب کرد. اما وزیر سابق این مصوبه را اجرا نکرد.

 وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم،  استخدام این افراد را منوط به صدور مجوز معاونت راهبردی و برنامه ریزی ریاست جمهوری کرده است. این معاونت تا کنون مجوز برگزاری آزمون استخدامی را به آموزش و پرورش نداده است. قرار بود آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی و باقیمانده معلمان شرکتی ، در تاریخ ۱۷ مرداد برگزار شود. اما رییس سازمان سنجش آموزش و پرورش گفت : « یکی از دلایل دولت برای عدم اعطای مجوز آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی این است که آموزش و پرورش دارای نیروی مازاد است» .

سال گذشته کاظم اکرمی مشاور ارشد وزیر آموزش و پرورش گفت : « آموزش و پرورش ۱۰۰ هزار نیروی مازاد دارد.» رییس سازمان سنجش آموزش و پرورش افزود:‌ «صرف برگزاری آزمون مهم نیست. زمانی می‌توانیم آزمون را برگزار کنیم که بگوییم افرادی که در این آزمون پذیرفته شده‌اند امتیاز استخدام در آموزش و پرور ش را دارند اما وقتی مجوز استخدامی را از دولت دریافت نکرده‌ایم اگر هم آزمون را برگزار کنیم افراد پذیرفته شده در این آزمون در مقایسه با افرادی که پذیرفته نشده‌اند چه امتیازی دارند وقتی پشتوانه استخدام ندارند.». یکی از چالش های وزارت آموزش و پرورش و مجلس در ۱۰ سال اخیر  ، مصوبات مجلس برای استخدم نیرو بدون رعایت نیاز و ضوابط استخدامی آموزش و پرورش بوده است.