کوچک زاده: مرده شور روزنامه تان را ببرد

نویسنده
نازنین کامدار

» "ضبط کنید و پخش کنید"

مهدی کوچک زاده، نماینده عضو جبهه پایداری که تنها با ۲۱۹۰۰۰ رای به مجلس راه یافته، برای چندمین بار در طی دوران نمایندگی اش به روزنامه نگاران توهین کرد.او اینبار خبرنگار زن روزنامه قانون را مورد هتاکی شدید قرار داد و تاکید کرد می تواند دشنام هایی را که می دهد ضبط و منتشر کند.
هتاکی جدید مهدی کوچک زاده به اصحاب رسانه پس از آن صورت گرفت که این خبرنگار در تماسی تلفنی، در خصوص شکایت برخی از نمایندگان افراطی از رضا فرجی دانا از وی سئوال کرد و با این واکنش مواجه شد: “مرده شور خودتون و روزنامه تون و دروغگوئی هاتون رو ببره!”.

او سپس در واکنش به اعتراض آرام خبرنگار مبنی بر اینکه “این چه طرز صحبت کردن است آقای کوچک زاده!” گفت: “ضبط کنید و پخش کنید. من شکایتی از آقای فرجی دانا نکردم و باز می گم که مرده شور خودتون و روزنامه تون و دروغگوئی هاتون رو ببره!”

او با تاکید سه باره بر دشنام های اش، افزوده است: “من شکایتی نکردم که اعتدال نیوز و کوفت نیوز و هزار زهر مار دیگه اینجوری نوشتین. شماها بیمارید و می خواهید بیماری تون رو اینجوری درمون کنید”.

او پس از بیان این جملات تلفن را قطع کرده است.
خبرنگار روزنامه قانون هم همانطور که کوچک زاده خواسته بود، فایل صوتی هتاکی های این نماینده افراطی را در فضای مجازی منتشر کرد که واکنش هایی در رسانه های اعتدالگرا و اصلاح طلب در پی داشت.

روزنامه قانون در اینباره در ستون طنز دیروزش با عنوان “دلیل مرده‌شور بردگی” نوشت: “ماجرا از این قرار است که یکی از خبرنگاران روزنامه بودار قانون، زنگ می‌زند به آقای کوچک‌زاده و از او راجع به شکایتش از وزارت علوم، به کمیسیون اصل ۹۰ می‌پرسد. آقای کوچک‌زاده هم می‌گوید: «مرده‌شور خودتون و روزنامه‌تون رو ببره که دروغ می‌نویسید، شما بیمارید! من هیچ شکایتی نکردم.»
عکس‌العمل‌ها به این مصاحبه:
مدعی‌العَموم: “در ارتباط با پرونده آقای کوچک‌زاده و روزنامه قانون، فایل صوتی مربوط به مصاحبه بررسی شد، و روزنامه قانون به جرم توهین، تهمت، افترا، تشویش ذهن نماینده مجلس و ایجاد بسترهای لازم برای عصبانی کردن آن نماینده محترم با برنامه از پیش طراحی شده، به اشد مجازات محکوم شد”.
مدعی‌الداییم: “از روزنامه قانون به جرم توهین به صنف مرده‌شورها شکایت می‌کنیم”.
مدعی‌العمه‌ام: “روزنامه قانون به دلیل انتشار فایل صوتی حاوی مضامین غیراخلاقی و زننده که موجب اشاعه فحشا و اباحه‌گری است، لغو مجوز خواهد شد”.
هیأت نظارت بر مطبوعات: “روزنامه قانون به جرم مرده‌شور بردگی تذکر کتبی دریافت کرد. گفتنی‌ست بر طبق قانون مطبوعات، هیچ مدیر مسئولی حق ندارد بدون مجوز کتبی از اداره اماکن، معاونت مطبوعاتی ارشاد و کمیسیون فرهنگی مجلس، روزنامه‌اش را بدهد مرده‌شور ببرد”.
وزیر ارشاد: “در دولت تدبیر و امید، موفق شدیم کاری کنیم که شأن روزنامه و روزنامه‌نگاران حفظ شود”.

در پایان این مطلب هم به نقل از آنچه که “دست‌اندرکاران روزنامه مرده‌شور برده قانون” خوانده شده آمده است: “ما عادت داریم. آقای کوچک‌زاده چیزی توی دلش نیست. هرکسی حق دارد در صورت صلاحدید، اخبار مرتبط به خودش را تکذیب کند. آقای کوچک‌زاده هم با همان ادبیاتی که تصریح و تقبیح می‌کند، با همان ادبیات تکذیب هم می‌کند. اشکالی ندارد”.

سایت خردادنیوز هم در اینباره نوشت: “این طیف براستی به دنبال چیست؟ اینهمه کینه و بغض آیا شایسته یک نماینده مجلس و منتخب مردم است؟ این رفتارها در ادامه چه نتایج و تبعاتی دارد؟ کاش لااقل آقای کوچک زاده از یکی از همفکرانش مرام و معرفت را یاد می گرفت”.

گفتنیست، مهدی کوچک زاده تا کنون سابقه چندین بار حمله فیزیکی به خبرنگاران و روزنامه نگاران را نیز داشته است. او سال گذشته با خبرنگار نشریه آسمان در سالن غذاخوری مجلس درگیری فیزیکی پیدا کرد. چندی پیش نیز روزنامه نگاران را “هرزه نگار” نامید و پس از اعتراض رسانه ها، در مطلبی در وبلاگ اش چنین نوشت: “هرزه نگاران! ما تا آخر ایستاده‌ایم”.

تاکنون بارها برخی از نمایندگان از جمله علی مطهری نیز مورد حملات لفظی و فیزیکی این فرد قرار گرفته اند. برخی از نمایندگان و خبرنگارانی که کوچک زاده را از نزدیک دیده اند از عدم تعادل روحی وی خبر داده و گفته اند که وی نیاز به درمان نزد روانپزشک دارد.