رنگین کمان جمهوری غمگین من

نویسنده

» تازه‌های کتاب‌های الکترونیک

ای‌بوک/ آثار الکترونیک - بهاره خسروی: انتشارات الکترونیک، دیگر بخشی از فرهنگ ایران شده است. دو انتشارات بزرگ در پاریس و لندن و چند انتشارات کوچکتر در نقاط مختلف دنیا، کتابهای فارسی را به شیوه نوین منتشر می کنند.

صفحه ای بوک هنر روز، به معرفی هفتگی این کتاب‌ها اختصاص دارد. ناشران و پدید آورندگانی که قصد معرفی کتاب خود را در این صفحه دارند، می توانند با این نشانی تماس بگیرند:

honarrooz(at)gmail.com

 

درک اجبار اکنون

عباس شکری

اشر: H&S Media

۲۳۴ صفحه

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

قیمت: $۹.۰۰

گفتگو با شاعران معاصر: جواد مجابی، پرتو نوری‌علا، آزیتا قهرمان، محمود فلکی، میرزا آقا عسگری (مانی)، آرش اسلامی ، مهرانگیز رساپور (پگاه)، شمس لنگرودی.

لینک خرید

 

 

یادتان هست؟

نویسنده: ویدا فرهودی

ناشر: تنفس

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

۸۴ صفحه

قیمت: 4,99 €

به گوش خویش شنیدم بهار خواهد شد

غزل غزل قلمم بی‌قرار خواهد شد

شنیدم از نفس سبز ژاله بار نسیم

که باز فرصت دیدار یار خواهد شد

وخارِ کوچ اگرچه خلانده خاطره را

خیال، مرهم آزار خار خواهد شد

به دوش عشق مرا تا دیار خواهد برد

و سیر و سرکه و سنبل قطار خواهد شد

کنار سکه و سیب و سماق و سبزه‌ی عید

سرور بر سر هستی نثار خواهد شد

عزا و ندبه صدا را سیه نخواهد کرد

ترانه عادت شب زنده‌دار خواهد شد

 عجوز زهد بدین‌سان جنون نخواهد کرد

شکسته چوبه‌ی ننگین دار خواهد شد

وگل به گل ز فضا شعر تازه خواهی چید

بدر حجاب خموشی، بهار خواهد شد!

لینک خرید

 

 

سپاسگزاری کرده‌ای از خودت آیا

نویسنده: سوده نگین‌تاج

ناشر: H&S Media

۷۸ صفحه

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

قیمت: $6.00

 در شعرهای سوده نگین‌تاج انگار تنی بدون اندام، شبحی انگار، راه می‌رود بر زمینی سراسر مین؛ یکی یکی مین‌ها را منفجر می‌کند تا همه چیز زیر و رو شود و شهادت بدهد به ویرانی‌ی یک دوران. “برگرفته از سایت ادبی “دوات”؛ مقدمه رضا قاسمی بر پرونده ویژه شعر سوده نگین تاج”

لینک خرید

 

جمهوری غمگین من

نویسنده: رستم عجمی

ناشر: H&S Media

۱۸۰ صفحه

تارخ انتشار: ۲۰۱۲

قیمت: $9.00

جمهوریِ غمگینِ من! چشمهایت کجاست؟

دستهایت را به کدام تابوت دنیا تبعید کرده‌اند؟

بی تو

سال‌هاست

اشک‌هایم را زنده زنده

در تابوت‌های جهان دفن می‌کنم

لینک خرید

رنگین کمان

نویسنده: کوروش بیگ‌پور

ناشر: H&S Media

۱۵۰ صفحه

تاریخ انتشار: ۲۰۱۲

قیمت: $50.00

 مجموعه ی پیش رو تلاشی است برای یادآوری بخشی رو به فراموشی از تجربه هایی که بین سال های ۱۳۳۸ تا ۱۳۵۵ در حوزه فرهنگیِ ایران زمین، اتفاق افتاده و می تواند صفحه هایی از فرهنگ تصویری هنریِ معاصر را به خود اختصاص دهد.

متاسفانه در ایران بنا به دلایل عجیبی که در موارد بسیاری می توان رد آن را جست، تولید صفحه کاملن متوقف و جای خود را به نوار کاست و بعدها به سی دی داد. لازم به ذکر است که هنوز تولید صفحه تداوم دارد و بسیاری از مخاطبان، صدای گرم صفحه را به سیستم های دیجیتال امروزی ترجیح می دهند. پیامد این اتفاق به جز عده ی معدودی که ارزش صفحه را می دانستند تمام صفحه ها یا روانه ی سطل های زباله شدند یا دارند در زیر زمین خانه ها خاک می خورند؛ کسی نه به محتوای آثار توجه دارد و نه به روی جلد آن ها.

در این کتاب سعی بر آن بود که با توجه به نمونه‌های موجود، بهترین‌ها گزینش و در سه فصل مختلف دسته بندی شود. توجه کتاب تنها بر روی جلد آثار است، ولی برای مستندسازی و ادای احترام به تمام عواملی که در تولید این آثار دخیل بود هاند، تمام مشخصات همان‌طور که بر روی نمونه‌ی اصلی بوده، تایپ و به صورت زیرنویس ارایه شده است. اگر جایی از کلمه ی طراح، طرح و یا نقاش استفاده شده، کتاب همان را منتقل می کند و آشفتگی در کامل بودن مشخصاتِ بعضی آثار در مقایسه با دیگری، متوجه موسسه تولید کننده و عدم توجه به این مهم است.

لینک خرید

 

آلبوم خصوصی

نویسنده: رضا علامه زاده

ناشر: H&S Media

۱۹۰ صفحه

تاریخ انتشار: ۲۰۱۲

قیمت: $9.00

اگر آن سال‌ها گذارتان به خیابان شهناز افتاده باشد حتما “عکاسی سایه” را می‌شناسید. شاید برای تصدیق کلاس ششم دبستان، و یا دیپلم دبیرستانتان از آن سه پله‌ی کوتاه، که پیاده‌رو را به عکاسی سایه وصل می‌کرد پائین آمده باشید و در استودیوی کوچک ما، جلوی دوربین نشسته باشید. اگر پله‌ها از یادتان رفته باشد، حتما صدای زنگوله‌ای که جایی در پشت در ورودی نصب شده بود، و با ورود و خروج مشتری‌ها به صدا در می‌آمد را به خاطر خواهید آورد. مشتری‌ها همیشه وقتی برای اولین بار وارد عکاسی سایه می‌شدند از این صدای خوش‌زنگِ نا منتظر، به خنده می‌افتادند. اگر هنوز عکس‌های آن دوره‌تان را در آلبوم دارید نگاهی به پشت عکس‌ها بیاندازید. مُهر بیضی شکل “سایه”، باید هنوز روی آن باشد، وگرنه پیش ما نینداخته‌اید.

لینک خرید