آقایان فقط روزی یک بار دروغ نمی گویند

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» تاسف به حال مسئولان قوه قضاییه

کریم صفایی رییس برکنار شده فدراسیون تیراندازی با کمان ایران، پس ازدستگیری و سپس آزادی اعلام کرد که علت بازداشتش ارتباط با فدراسیون جهانی این رشته بوده و او برای برخی از مسئولان در قوه قضاییه متاسف است.

صفایی که ریاست فدراسیون منطقه غرب آسیا را نیز به عهده دارد، در پی برکناری از سوی محمد عباسی، وزیر ورزش، این حکم را نپذیرفت و حاضر به کناره گیری نشد. یکی از دلایل وی برای این امتناع، مخالفت با دخالت دولت در امور مدیریتی فدراسیون ها بود که ورزش ایران را با خطر محرومیت جهانی رو به رو کرده است.

او که مدتی پیش دستگیر و سپس آزاد شده، گفته است: “به دنبال آن هستم که ورزش به تعلیق نرسد و در این رابطه هر کاری که از دستم بربیاید انجام می‌دهم و تا آخرین لحظه عمرم از افرادی که در ورزش فتنه و رخنه کرده‌اند نمی‌گذرم و در دادگاه‌ها این موضوع را پیگیری می‌کنم. قرار است یک ماه دیگر پرونده من مورد رسیدگی قرار گیرد و تا آن زمان برای موارد اتهامی خود برائت خواهم گرفت. به هر حال این موضوع روشن خواهد شد. من کمک می‌کنم که رشته تیروکمان تعلیق نشود، البته اگر آن‌ها بخواهند.”

صفایی یک ماه پیش بازداشت و پس از 15 روز آزاد شد. او با شکست سکوتش در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعلام کرد: “علت بازداشتم رابطه با فدراسیون جهانی است و این موضوع برایم جرم است، در حالی که من رییس فدراسیون غرب آسیا هستم و اگر این موضوع جرم است، پس چرا زمانی که قرار بود تیم ملی به مسابقه‌های کسب سهمیه المپیک در آمریکا برود، از من خواستند تا شرایط را برایشان آماده کنم.”

او افزود: “این روزهای سرخ ورزش هم یک روز تمام می‌شود و من، چه علت بازداشتم را بگویم و چه نگویم، مردم هوشیارتر از این‌ ها هستند که بخواهند منتظر باشند تا علت را از کریم صفایی بپرسند.”

 

پرونده امنیتی ساختند

او با اشاره به بازداشت یک روزه علی کفاشیان (رییس فدراسیون فوتبال) اظهار کرد: “دلم به حال آقای کفاشیان می‌سوزد که 30 سال برای این ورزش کار کرد و در آخر هم بازداشتش کردند. اگر ما در سیستم ورزش کشور مدال بگیریم باید به عملکرد خود شک کنیم، چون من 10 سال در این سیستم کار کردم و در آخر 15 روز بازداشت شدم و در آخر هم مدیران ورزش می‌گویند که در جریان نیستند. آن‌ها برایم پرونده امنیتی درست می‌کنند و قطعا خودشان می‌دانند که این پرونده را چه کسی ساخته است. به هر حال چنین اقداماتی جواب دارد.”

صفایی در مورد اینکه آیا بازداشتش به موضوع کفاشیان مرتبط است، گفت: “به هر حال این مسائل یک موضوع را دنبال می‌ کنند چون وقتی منطق و دانش در ورزش در میان نباشد، آنها می‌خواهند با چنین موضوعاتی جلو کار شما را بگیرند.”

 

تنها وقتی راست می گویند

او در مورد برخی از مدیران وزارت ورزش که از بازداشت او اعلام بی‌خبری کرده بودند، گفت: “این افراد در وزارت ورزش روزی یک بار راست می گویند و آن هم زمانی است که زنگ منزل خود را می‌زنند و در پاسخ به اینکه می‌شنوند، کیست، می‌گویند منم!”

خبرگزاری فارس هم از زبان صفایی یادآور شد: “اگر ارتباط با فدراسیون جهانی جرم است، 50 رئیس فدراسیون دیگر هم مجرم هستند. آقایانی که به تازگی به ورزش آمده‌اند از کفاشیانی که 30 سال برای ورزش کشور زحمت کشیده و یا به من که 10 سال رئیس فدراسیون بوده‌‌ام، تقدیر و تشکر کرده و مدالی بدهند، باید به عملکردمان شک کنیم.”