تکذیب مسکو؛ دیدار رفیق قاسم سلیمانیبا پوتین

نویسنده

دمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، خبر دیدار رئیس جمهور روسیه با قاسم سلیمانی را تکذیب کرد.

خبرگزاری فارس – نزدیک به سپاه- روز چهارشنبه۲۵ آذر در بخش انگلیسی خود به نقل از”منابع “مطلع غیررسمی گزارش داد که  قاسم سلیمانی هفته گذشته برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، و فرماندهان نظامی روس به مسکو سفری سه‌روزه انجام داده است.ولادیمیر پوتین در این دیدار قاسم سلیمانی را «رفیق» خود نامیده است.

شبکه تلویزیونی «المیادین» لبنان- نزدیک به جمهوری اسلامی- نیز در همین روز مدعی شد که موضوع سفر فرمانده نیروی قدس به مسکو تایید شده است.

 

خبرنگار خبرگزاری روسی ایتارتاس  همان روز از دمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه، پرسید:«آیا دیدار سلیمانی و پوتین واقعیت دارد؟” پسکوف در پاسخ گفت: “خیر”

پس از انتشار این خبر، رمضان شریف، مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، گفت: “من نه با شبکه المیادین و نه با هیچ رسانه دیگری در مورد این موضوع گفت‌وگویی نداشته‌ام و نه نفیاً و نه اثباتاً به این موضوع ورود پیدا نمی‌کنیم”.

آمریکا در سال ۲۰۰۷ قاسم سلیمانی را به دلیل نقش وی در حمایت از تروریسم در فهرست تحریمی خود قرار داد و اتحادیه اروپا نیز در سال ۲۰۱۱ فرمانده نیروی قدس را مورد تحریم قرار داد.

نیروی قدس سپاه، شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.