در مجلس به نقدی تذکر می دهیم‎

فرشته قاضی
فرشته قاضی

» وزیر دفاع ورود کند

کمال الدین پیرموذن، نماینده اردبیل و عضو فراکسیون رهروان مجلس می گوید در صحن علنی مجلس تذکرشان خطاب به وزیر دفاع در مورد اتهام زنی سردار نقدی به محمدی خاتمی را قرائت خواهند کرد. او در مصاحبه با روز از محمدرضا باهنر به عنوان مدیر جلسه روز گذشته مجلس که مانع از قرائت این تذکر شد، می گوید: ما حتما روز یکشنبه در صحن مجلس از وزیر دفاع خواهیم خواست که به سردار نقدی تذکر بدهد. این نمی شود که یک نفر را از همه چیز ممنوع کنند ، بعد بگویند شیعه نیست، داعش است و.. بعد نگذارند نمایندگان مردم تذکر بدهند و حرف شان را بزنند.

 کمال الدین پیرموذن، محمدرضا تابش و علی مطهری دیروز در تذکری کتبی که به هیات رئیسه مجلس ارائه دادند خواستار تذکر محمد دهقان، وزیر دفاع دولت حسن روحانی به محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین شدند. هیات رئیسه مجلس اما از قرائت این تذکر خودداری کرد. 

کمال الدین پیرموذن به روز می گوید: من و آقای مطهری و آقای تابش به وزیر دفاع به لحاظ اهانت سردار نقدی به رئیس دولت اصلاحات که فتوا داده این فرزند برومند شیعه، شیعه نیست و از داعش بدتر است و… تذکر دادیم. من ملاقات مردمی داشتم اما باهنر نگذاشته تذکر ما طرح شود که مورد اعتراض تابش و مطهری هم قرار گرفته.

البته متن این تذکر بعد از جلسه علنی دیروز در اختیار خبرنگاران پارلمانی قرار گرفته اما آقای پیرموذن می گوید: ما یکشنبه حتما حق مسلم مان را ادا خواهیم کرد و از صحن علنی مجلس و تریبون مجلس این تذکر را به قرائت خواهیم رساند.

محمدرضا نقدی هفته گذشته ادعا کرده بود که سیدمحمد خاتمی شیعه نیست و نوعی از داعش است. 

اظهارات او و عدم قرائت تذکر نمایندگان در این زمینه در حالی صورت می گیرد که انتشار تصاویر و اخبار مربوط به خاتمی از سوی دادستانی ممنوع اعلام شده است. کمال الدین پیرموذن می گوید: اینکه نمی شود کسی را از همه چیز محروم و ممنوع کنند، بعد هرچه دل شان می خواهد بگویند و اتهام بزنند و اجازه پاسخگویی و حتی تذکر هم به نمایندگان مردم ندهند. 

علی مطهری، نماینده اصولگرای تهران هم به خبرگزاری ایلنا گفته است: سردار نقدی اخیرا در یکی از سخنرانی‌های خود آقای خاتمی را متهم کرده‌ که در سال ۸۸ در ملاقات با ملک عبدالله، یک میلیارد دلار پول دریافت کرده و در جای دیگری از سخنان خود ایشان را فردی غیر شیعه و غیر سیاسی خوانده بود. ما در این تذکر که خطاب به وزیر دفاع و نیروهای مسلح بود خواستار پیگیری این مسئله از سوی این وزارتخانه شدیم تا تذکر لازم را به سردار نقدی بدهند.

مطهری درباره عدم قرائت این تذکر که برخلاف آئین نامه مجلس صورت گرفته گفته است :حتما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و قصد داریم دلیل این اتفاق را از هیات رئیسه جویا شویم و برای پیگیری آن می‌توانیم در قالب تذکر شفاهی در صحن این موضوع را مطرح کنیم و امیدواریم هر کاری که مناسب بود برای رفع این مشکل انجام شود.

روز گذشته اما محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران از دبیر شورای عالی امنیت ملی خواست آنچه در باره ممنوعیت انتشار تصاویر و اخبار سیدمحمد خاتمی در رسانه است را به عنوان دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اطلاع‌رسانی کند و واقعیت را بگوید. او گفته: هر چند چون من هم عضو شورا هستم باید بگویم که چنین مصوبه‌ای در دوره‌ای که من عضو بودم، نبوده است.

یک روز پیشتر هم نوش آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد اعلام کرده بود ممنوع التصویری سید محمد خاتمی قانونی نیست و هیچ ابلاغیه قانونی در این باره به مطبوعات وجود نداشته است.