افسران جنگ نرم مشی مارکسیستی دارند!

نویسنده
نازنین کامدار

» واکنش لاریجانی به پخش سی دی درباره روحانی

انتشار مستندی درباره حسن روحانی با عنوان “من روحانی هستم” از سوی “افسران جنگ نرم” و قرار دادن آن در سایت اینترنتی “قرارگاه عمار”، با واکنش برخی از اصولگرایان حامی دولت و از جمله علی لاریجانی مواجه شده که با وجود وابستگی پایگاه افسران جنگ نرم به نیروهای امنیتی سپاه و بسیج، این فیلم را به “مشی مارکسیستی” نسبت داده است.

 مستند “من روحانی هستم” را گروه چند رسانه ای “شفق” ساخته؛دفتری وابسته به همان موسسه ای که بیلبوردهای تبلیغاتی “صداقت آمریکاییی” را چند ماه قبل در سطح شهر تهران و با همکاری شهرداری نصب کرده بود و پس از واکنش مقامات بلند پایه ناچار به جمع آوری آنها شد.این موسسه، با نام موسسه تبلیغاتی “سازمان فرهنگی هنری اوج” متعلق به مجموعه سپاه پاسداران است و پیش از این نیز رمضان شریف، سخنگوی سپاه وابستگی آن به سپاه را تایید کرده بود.

در اینباره، سایت “بهار نیوز” در گزارشی نوشته است: “پس از طراحی و نصب پوستر‌های صداقت امریکایی، اخیرا یک فیلم علیه دولت جدید ساخته شده که بر روی زندگی سیاسی حسن روحانی تمرکز کرده است. این فیلم که در ابتدا به صورت محرمانه دست به دست در محافل سیاسی می‌چرخید اکنون حتی به فروش اینترتی هم رسیده است. این فیلم که عنوان «من روحانی هستم» را روی خود دارد فعالیت‌های مبارزاتی، سیاسی و اجتماعی حسن روحانی در ۵ دهه گذشته را روایت می‌کند. تا اواسط فیلم، حسن روحانی دارای یک چهره انقلابی و مخالف جریان اصلاح‌طلب است. در همین نیمه اول با وجود اینکه او در بسیاری از مواقع یک چهره حزب‌اللهی نشان داده شده به یک‌باره و به صورت واضح حضور او در ماجرای «۹۹ نفر» به مخاطب یادآوری می‌شود. در ادامه این فیلم یکبار دیگر چنین روایتی از حسن روحانی به مخاطب عرضه می شود. سکانس هایی از فیلم به ماجرای برکناری محمد هاشمی از ریاست صداو سیما اختصاص یافته، ماجرایی که با مخالفت حضرت امام مواجه شده و توصیه برکناری رییس شورای نظارت را مطرح می کنند.این فیلم در ادامه ماجراهای مک فارلین و مسایل تاریخی دیگری را هم روایت می کند. از جمله اینکه اختلافات محسن رضایی و حسن روحانی در مورد ادامه جنگ را توضیح می دهد. این فیلم با بازخوانی موافقتنامه سعدآباد به مخاطب می‌گوید که حسن روحانی در توافق با سه کشور اروپایی اشتباه کرده و آنها روحانی را فریب داده‌اند”.

بهارنیوز افزوده: “این فیلم با سکانس هایی از سخنان یوشکا فیشر علیه مقامات ایرانی هم همراه است. در این بخش تصویری که مشخص است به صورت پنهانی از محمد جواد ظریف فیلمبرداری شده، پخش می‌شود”.

دفتر ریاست جمهوری نیز به انتشار این مستند واکنش نشان داده و آن را “غیر واقعی” دانسته است.

پس از انتشار اطلاعیه دفتر ریاست جمهوری، از اکران این فیلم در دو دانشگاه امیرکبیر و علامه طباطبایی جلوگیری به عمل آمد که با واکنش “سفیر فیلم” مواجه شد.

این موسسه نیز از مجموعه اقماری، “موسسه تبلیغاتی اوج” است که در واکنش به لغو برنامه اکران این مستند، اعلام کرد: “لغو اکران مستند «من روحانی هستم» در دانشگاه امیرکبیر و علامه طباطبایی در حالی رخ داد که پیش از این رئیس‌جمهور طی سخنانی در آیین اختتامیه بیستمین جشنواره مطبوعات با بیان آنکه «منتقدان و مخالفان دولت آزاد خواهند بود» اعلام کرد که علیه شخص رئیس جمهور سی‌ دی پخش می‌کنند و ما فقط گفتیم به آنها بگویند این قسمت‌های سی دی اشتباه است”.

علی لاریجانی هم به نمایش این فیلم واکنش نشان داده اما به این صورت که آن را به «مشی مارکسیست ها»نسبت داده است.به گزارش خانه ملت،او روز گذشته در اعتراض به این مستند گفته : “برخی ها مشی مارکسیستی دارند و برای کوبیدن دولت به هر کاری دست می زنند و سی دی های خلاف واقع منتشر می کنند.دعواهای سیاسی مشکلات کشور را حل نمی کند و این دعواها چیزی نیست جز متفرق کردن ذهن ها به سمت و سویی دیگر. مثلا برای متفرق کردن ذهن ها چند روز پیش سی دی «من روحانی هستم» منتشر شد که آقای روحانی را در آن به دست داشتن در ماجرای «مک فارلین» متهم کردند که این دروغی بزرگ است. حداقل در این زمینه از بزرگانی که در جریان انقلاب بودند درباره این موضوع سئوال می کردید تا آنها به شما نیز می گفتند که البته مستندی که شما تهیه کرده اید خلاف واقع است و به تاریخ هم دروغ می گویید. برخی ها فکر می کنند با تهیه این سی دی انتقام گرفته اند اما این کارها برای مردم نان و آب نمی شود. بعدا صدای شان هم در می آید که چرا نگذاشتید این سی دی پخش شود. رونق تولید با دعواهای سیاسی درست نمی شود. تهیه چنین سی دی هایی درست نیست، درست است که آزادی بیان است اما قرار نیست هر کاری که دلمان خواست انجام دهیم. دود این کارها به چشم طبقات ضعیف جامعه می رود و حرکتی مسوولیت ساز در کشور نمی باشد”.

او افزوده است: “دروغ گفتن و سی دی درست کردن و متهم کردن افراد کاری ناصحیح است. این چه کاری است که برای کسی که مسوولیت اجرایی کشور را برعهده دارد سی دی دروغ تهیه می کنید. برخی ها مشی مارکسیستی دارند و این مردانگی نیست که برای رسیدن به اهدافمان از هر حربه ای استفاده کنیم. برخی ممکن است سبک دوستان دولت را نپسندند خب باید نقد منصفانه داشته باشند نه اینکه از هر ابزاری برای کوبیدن دولت استفاده کنند. منتقدان دولت در مجلس نیز باید حرف خود را بزنند اما آراستگی و متانت را فراموش نکنند. باید کشور در فضای منطقی و معقولی به حرکت خود ادامه دهد”.

پس از این اظهارات و دروغگو خواندن شبکه “افسران جنگ نرم”، فردی به نام “معصومه نبوی” که جهان نیوز او را کارگردان این فیلم معرفی کرده، گفته است: “منابع اصلی این مستند، کتاب خاطرات آقایان روحانی و هاشمی رفسنجانی است. برخی مدیران دولتی از اکران مستند در دانشگاه‌ها جلوگیری کرده‌اند و ما ناچار به تکثیر سی دی شدیم”.