جایزه برای معرفی مخالفان نظام

نویسنده
نازنین کامدار

» سایت امنیتی های نابلد فورا خود را معرفی کردند

یک سایت خبری نزدیک به محافظه کاران که فعالیت خود را به تازگی آغاز کرده، در رویکردی ویژه، روزانه چندین خبر در خصوص برخورد امنیتی با شهروندان، دارندگان صفحه در فیس بوک و حتی کامنت گذاران خود سایت منتشر می کند.

این سایت که به نام “صلح نیوز” فعالیت می کند، آنطور که “بولتن نیوز” گزارش داده از سوی سردبیر اخراجی روزنامه شهروند به نام “امیر طاهر حسین خان” که اعضای حلقه انحرافی و فداییان احمدی نژاد و مشایی است، راه اندازی شده است.

 این سایت که در عمر کوتاه خود چند بار با رضا سراج، رئیس پیشین حفاظت اطلاعات سپاه در قرارگاه ثارالله و بازجوی پرونده برخی از بازداشت شدگان سال ۸۸ درباره مسایل مختلف مصاحبه کرده، از ابتدای آذر به قصد ایجاد رعب بین فعالان سیاسی و روزنامه نگاران، اخباری که معمولا از شنودهای اطلاعات به دست می آید را با افزودن حرف اول نام و فامیل روزنامه نگاران منتشر می کند و با این ناشی گری به سرعت خود را به عنوان بازوی اطلاعات و امنیتی سپاه معرفی کرده است.

صلح نیوز هفته گذشته در خبری مدعی شد که چند تن از روزنامه نگاران به قول این سایت “فتنه گر” که پس از انتخابات فعال شده اند، به زودی دستگیر خواهند شد و هم اکنون در یک نهاد امنیتی پرونده تازه ای برای آنها در حال تشکیل است. به گفته یکی از زندانیان سابق این درست نحوه عمل گروهی است به سرکردگی سعید امامی که بعد از کنار رفتن از وزارت اطلاعات فعالیت مخفی خود را ادامه داده و در نهایت با ترور چند تن و با قتل های زنجیره ای موجب بحرانی بزرگ در کشور در اولین سال ریاست جمهوری خاتمی شدند.

تحلیلگران سیاسی نگرانند چنان که محمد خاتمی هشدار داده بود، تندروهایی که دستشان بعد از انتخابات ریاست جمهوری از شغل و امکانات وسیع و حمایت گسترده دولت احمدی نژاد، از قدرت کوتاه شده است دست به کار ترور شوند.

این سایت در همین خبر، اسامی روزنامه نگارانی که مدعی برخورد قریب الوقوع با آنها شده بود را نیز به صورت مخفف منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، انتشار این خبر که با نگرانی هایی در بین فعالان سیاسی و روزنامه نگاران همراه بود، موجب شد تا سایت تازه آمده “صلح نیوز” در بین دیگر سایت های راستگرا پر بازدید تر شود.

این سایت اول هفته نیز دست به انتشار مطلبی نامتعارف زد و به بازدیدکنندگان اش هشدار داد که محل اقامت آنها را در اختیار دارد و در صورتی که برای این سایت پیغامی مخالف دیدگاه اش ارسال کنند، با آنها برخورد امنیتی خواهد شد. این سایت در همین خبر محل اقامت و شماره “آی-پی” هایی را به عنوان مشخصات آن روزنامه نگاران مشخص کرده است.

صلح نیوز در مطلبی با عنوان “یک هشدار/ردیابی و مشخصات آی پی کامپیوتر و محل سکونت افرادی که اقدام به ارسال کامنتهای ساختار شکن و توهین آمیز می کنند” نوشت: “اخیرا برخی از عناصر ضدانقلاب و هتاک به طور سازماندهی شده با ارسال کامنت های هتاکانه و ساختار شکن به صلح نیوز و برخی از سایت های انقلابی و اصولگرا اقدام به توهین و ارسال مطالب غیر اخلاقی می کنند گروه رصد صلح نیوز با ردیابی آی پی این افراد محل سکونت آنها را شناسایی کرده است. صلح نیوز با کمک یک نرم آفزار و متخصصان آی تی توانست محل سکونت این افراد را شناسایی کند البته در این مرحله صلح نیوز تنها به انتشار آی پی و محل تقریبی سکونت این هتاکان بسنده می کند اما اگر این روند زشت غیر اخلاقی از سوی این افراد ادامه پیدا کند سایتهای انقلابی و اصولگرا از طریق مراجع قضایی و امنیتی پیگیر این موضوع خواهدشد”.

صلح نیوز در ادامه آدرس کاربران را اینچنین درج کرده است:” ۱۹۲٫۰٫۸۲٫۳۳محل سکونت اصفهان خیابان شهید همت …..۱۴۹٫۳٫۱۳۴٫۹محل سکونت تهران خیابان نیاوران …۹۹٫۲۳۸٫۲۴٫۵۵ اهوازشهرک نفت ….۵٫۶۳٫۱۴۹٫۱۰۷ بابلسر خیابان شهید آوینی ….۱۷۳٫۲۵۵٫۱۹۵٫۲۰۰تهران خیابان پونک..۶۸٫۸۲٫۱۹۴٫۴۱مشهد باغ نادری …۹۶٫۴۴٫۱۸۹٫۱۰۰بوشهر خیابان شهید قدوسی …۱۸۸٫۳۴٫۷۸٫۷۰ تهران- خیابان شهید طالقانی - چهارراه سپهبد قرنی”.

 صلح نیوز می نویسد: “این یک هشدار اولیه به هتاکان و عناصر مزدور است اگر روند هتاکی و ارسال کامنت های غیر اخلاقی این افراد ادامه پیدا کند پیگیری قضایی در دستور کار قرار خواهد گرفت. متاسفانه این عده به طور سازماندهی شده با ورود به سایت های اصولگرا و انقلابی و با ارسال کامنت های توهین آمیز و غیر اخلاقی در راستای اهداف دشمنان این کشور حرکت می کنند بر همین اساس در مرحله اول بنا را بر هشدار نهادیم اما در صورت تکرار این اقدام موهن و ساختار شکن از سوی این افراد بی شک مرحله بعد از یک هشدار فراتر خواهد رفت.دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی باید دانند که سربازان بی ادعای این کشور با صلابت و اقتدار از کیان انقلاب اسلامی در برابر توطئه ها و دسیسه های دشمنان ملت صیانت می کنند بر همین اساس تمامی تحرکات دشمنان نظام در فضای مجازی تحت نظر است و در زمان مقتضی تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد”.

سایت “صلح نیوز” روز گذشته همچنین از کاربران خود خواسته تا “افراد هتاک و فعال علیه اصول و مبانی نظام جمهوری اسلامی در شبکه های اجتماعی” را به این سایت معرفی کنند و “پاداش” بگیرند.

در این باره، صلح نیوز می نویسد: “خوانندگان صلح نیوز در صورت معرفی هویت افراد هتاک و فعال علیه اصول و مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی در شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک و توییتر به صلح نیوز با سند و مدرک مورد قدردانی قرار می گیرند.تیم مدیریت صلح نیوز در نظر دارد از افرادی که با احساس مسئولیت نسبت به امنیت ملی کشور و دفاع از آرمان های مقدس انقلاب اسلامی و خون شهیدان هویت فعالان ضدانقلاب و هتاک در شبکه های اجتماعی را شناسایی و به ما معرفی کند مورد تشکر و قدردانی ویژه قرار دهد.در حقیقت این اقدام در راستای حفظ منافع ملی کشور و دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و امام خمینی و در جهت مقابله با دشمنان ایران عزیز صورت می گیرد هر ایرانی موظف است نسبت به آینده کشور و آرمان های انقلاب اسلامی احساس مسئولیت کند افرادی که با سند و مدرک هویت فعالان هتاک علیه اصول و مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی و مبانی اسلامی در شبکه های اجتماعی را شناسایی و به صلح نیوز معرفی کنند مورد تقدیر و تشکر ویژه قرار خواهند گرفت”.

این سایت در خوصوص نوع “هدایا” هم می نویسد: “این قدردانی می تواند شامل هدایای نقدی و سفرهای زیارتی باشد در حقیقت این اقدام خدمت به ایران عزیز است؛ دشمنان کشور شبکه های اجتماعی را به محلی برای تخریب و حمله به مبانی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور قرار داده اند نیروهای انقلابی در این بین باید با هوشیاری و احساس وظیفه بار دیگر از کیان انقلاب اسلامی صیانت و پاسداری کنند.در همین راستا صلح نیوز بنا دارد از افرادی که فعالان ضدانقلاب و هتاکان به اصول و مبانی نظام جمهوری اسلامی و شخصیت های خدوم کشور رابا سند و مدرک شناسایی و به ما معرفی کند تقدیر و قدردانی نماید”.

گفتنیست، سایت صلح نیوز که رویکردی افراطی و امنیتی به فضای رسانه ای دارد، از سوی بسیاری از آگاهان یک سایت امنیتی “ناشی” نام گرفته که می کوشد در رویکردی بی سابقه حتی در بین سایت های محافظه کار، کاربران اینترنت را دچار رعب و وحشت کند.

پیش از این و در زمان اعتراضات سال ۸۸، سایت گرداب به انتشار تصاویر و اسامی شهروندان معترض به نتیجه انتخابات می پرداخت. اما درخواست برای معرفی افراد و تعیینن جایزه برای این اقدام تا به حال بی سابقه است.