قوه قضائیه سگ ها را ول کرده

محمدرضا یزدان پناه
محمدرضا یزدان پناه

» انتقاد بی سابقه مشاور امنیتی احمدی نژاد

روح الله حسینیان (نماینده حامی دولت در مجلس و مشاور امنیتی محمود احمدی نژاد) قوه قضائیه جمهوری اسلامی را دستگاهی خطاب کرد که در آن “سنگ ها را بسته اند و سگ ها را رها کرده اند.”

او همچنین گفت که نمی دانم از این دستگاه باید نزد چه کسی شکایت ببرم؟

انتقادروح الله حسینیان از قوه قضائیه به بهانه احضار “حسین قدیانی” نویسنده روزنامه های کیهان و وطن امروز به دادسرای تهران مطرح شده است.این در حالیست که هیچ خبر رسمی درباره دلایل احضار قدیانی به دادسرا منتشر نشده و تنها تعدادی از وبلاگ های حامی دولت نوشته اند که قدیانی به علت نوشتن نامه ای تند علیه صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه احضار شده است.

به نوشته این منابع، پس از انتشار نامه قدیانی، وبلاگ او و سایت مشرق که از جمله سایت های حامی محمود احمدی نژاد است نیز فیلتر شده اند.

 

خامنه ای رئوف است، شما چرا اعدام نمی کنید؟

حسین قدیانی در این نامه از رئیس قوه قضائیه بابت اعدام نکردن افرادی که به گفته او “آشوبگران عاشورا” بوده اند، شدیدا انتقاد کرده  بود.او همچنین  میرحسین موسوی، موسوی خویینی ها، محمد خاتمی، مهدی کروبی، عفت مرعشی و مهدی و فائزه هاشمی را “دون مایگان پست فطرت” نامیده و با ابراز تعجب از “حجب و حیای سران فتنه”، افزوده بود: “با این دستگاه قضایی، من مانده ام که چرا موسوی رسما به خون شهدا فحش نمی دهد؟ من مانده ام که چرا آشوبگران، دوباره تحرکی از خود نشان نمی دهند؟ با این دستگاه قضایی، چه بزدل اند سران فتنه! و چه بی جگرند آشوبگران عاشورا.”

او خطاب به رئیس قوه قضائیه افزوده: “از این پس هر توهینی که موسوی به نظام مقدس جمهوری اسلامی بکند، ما از چشم صبر شما می بینیم. و چرا نبینیم؟”

قدیانی همچنین با بیان اینکه “اعدام سران فتنه لبیک به خامنه ای است”، خواستار اعدام عفت مرعشی، مهدی و فائزه هاشمی شده و گفته است: “مگر خامنه ای بخشیده سران فتنه را؟ از شما متحیرم که از کدام کیسه دارید می بخشید؟ خامنه ای آنقدر مهربان و رئوف است که از حق خود بگذرد، اما از حق خون پدران ما و از حق خونِ دل ما، نخواهد گذشت مولای ما.”

به نوشته این همکار روزنامه کیهان، “آمریکا و اسرائیل با ۲۰۰ کلاهک هسته ای با ۲۵۰۰ ماهواره جاسوسی، مثل سگ از ما می ترسند، شما ببین سران فتنه مثل چی از قوه قضاییه حساب می برند!”

 

نمی توانند من را بازداشت کنند

آنگونه که دوستان و همکاران قدیانی در روزنامه های کیهان و وطن امروز نوشته اند، همین مطلب بوده که به فیلتر شدن وبلاگ او و سایت مشرق و احضار این نویسنده اصولگرا به دادسرای تهران منجر شده است.

هرچند خود حسین قدیانی معتقد است که: “قوه قضائیه نمی تواند من را بازداشت کند.”

او دیروز عصر در مصاحبه ای کوتاه با یکی از سایت های خبری حامی احمدی نژاد، گفت: “صبح امروز بچه های محترم دادستانی به دفتر سایت مشرق مراجعه کرده و دنبال من می گشته اند.”

قدیانی با بیان اینکه درمورد نوشته اش پیرامون خواص بی بصیرت و سران فتنه به هیچ وجه کوتاه نخواهد، افزود: “فردا (امروز دوشنبه) در وطن امروز و کیهان دو یادداشت می نویسم که اولی مربوط به قوه قضائیه و دومی مربوط به سران فتنه است.”

همکار روزنامه های کیهان و وطن امروز در پایان تصریح کرد:“تا آخر پای مطلبم می ایستم.”

 

لباس شخصی محبوب

حسین قدیانی فرزند اکبر قدیانی، از کشته شدگان جنگ هشت ساله ایران و عراق است که ارتباطات نزدیکی با دفتر آیت الله خامنه ای دارد و آنگونه که خود و برخی دوستانش نوشته اند، بارها در نزد رهبر جمهوری اسلامی حاضر شده و مورد توجه و محبت او قرار دارد.

قدیانی به عنوان یکی از نیروهای لباس شخصی در سرکوب بسیاری از تجمعات معترضان به نتایج انتخابات گذشته ریاست جمهوری ایران حضور داشت.

عمده شهرت او در نزد حامیان احمدی نژاد و طرفداران آیت الله خامنه ای به واسطه مطالبی است که در یک سال گذشته در وبلاگ شخصی خود و روزنامه هایی مانند کیهان و وطن امروز منتشر کرده و طی آنها دشنام ها و الفاظ رکیکی در مورد رهبران جنبش سبز و مخالفان دولت  به کاربرده است.

او در عین حال از حامیان افراطی آیت الله خامنه ای است به گونه ای که چندی پیش در پاسخ به انتقادات خوانندگان وبلاگش، گفته بود “حتی مادر و خواهر خودش را نیز تقدیم رهبر جمهوری اسلامی” می کند.

قدیانی در تمام این مطالب به صراحت به موسوی، کروبی، خاتمی و حتی هاشمی رفسنجانی، فحاشی کرده اما تا پیش از آنکه از قوه قضائیه بابت اعدام نکردن افرادی که آنها را “آشوبگر و منافق” می خواند، انتقاد نکرده بود به دادگاه احضار نشده بود.

 

“نویسنده ای با شمشیر مالک”

اینک روح الله حسینیان حاکم شرع سابق وزارت اطلاعات با نوشتن مطلبی خطاب به رئیس قوه قضائیه، از این دستگاه به علت احضار قدیانی به دادسرا به شدت انتقاد کرده است.

حسینیان این یادداشت کوتاه را در سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی که ریاست آن بر عهده خود وی است، منتشر کرده است.

عضو فراکسیون حامیان دولت احمدی نژاد در مجلس هشتم (فراکسیون موسوم به انقلاب اسلامی) در این مطلب، قدیانی را “نویسنده ای” توصیف کرده که “قلمش چون شمشیر مالک در دفاع از رهبر خویش سرها را پایین می اندازد و کمرها را خم می کند. نویسنده ای که وارث شهیدی از تبار مومنینی است که صدقوا ما عاهدوالله علیه.”

گفتنی اینکه مرکز اسناد انقلاب اسلامی پشتیبانی مالی و انتشار  نوشته های قدیانی درباره جنبش سبز و رهبران آن را بر عهده گرفته بود.

حسینیان سپس قوه قضائیه جمهوری اسلامی را دستگاهی دانسته که در آن “سنگ ها را بسته اند و سگ ها را رها کرده اند” و افزوده: “دستگاه قضایی به کجا می رود؟ دستگاهی که سربازان و افسران جنگ نرم را هدف قرار داده و تیغ به زنگی مست سپرده. روزی مدیر مسئول کیهان با شکایت زنی خود فروخته [اشاره به شیرین عبادی] به میز محاکمه کشیده می شود و روزی مدیر ایران به اتهام گفتن بالای چشم آقازاده فراری ابروست [اشاره به مهدی هاشمی] محاکمه می گردد و روزی حسین قدیانی عزیز احضار میشود که چرا از قوه قضاییه انتقاد کردی.”

مشاور امنیتی احمدی نژاد در ادامه این رفتار قوه قضائیه را “بر شاخه نشستن و بن بریدن” دانسته و خطاب به رئیس این دستگاه تصریح کرده: “قوه قضاییه همانطوری که در مقابل انتقادات از قوه مجریه روا داری نشان می دهد در برابر انتقادات از رئیس قوه قضاییه و فامیل محترم نیز با تسامح و تساهل رفتار کند.”

به گفته حسینیان، قوه قضاییه باید مطمئن باشد “با احضار مدافعان انقلاب نه تنها خود را از انتقاد مخالفان حفظ نخواهد کرد” بلکه “طمع آنان را برای ایجاد اختلاف و درگیری بین وفاداران نظام بیشتر خواهد کرد.”

 

دستگاه متهم

انتقاد تند این چهره امنیتی  از دستگاه قضایی جمهوری اسلامی در شرایطی بیان می شود که علیرغم شکایت های متعدد منتقدان و مخالفان از رسانه های جریان حاکم و برخی مسئولان کنونی کشور تاکنون هیچ حکمی علیه این وابستگان به جریان حاکم در ایران صادر نشده است.

این در حالی است که هم اکنون منتقدان و مخالفان جمهوری اسلامی در زندان به سر می برند و چند تن نیز به دنبال وقایع یک سال و  نیم گذشته به اعدام محکوم شده اند و در مورد برخی هم این حکم به اجرا در آمده است.

منتقدان حکومت اسلامی همواره قوه قضائیه را به تاثیر گرفتن از دستگاه های نظامی و امنیتی، صدور احکام خلاف قانون و نیز برخورد غیرقانونی با مخالفان متهم کرده اند.

میزان انتقاد از عملکرد دستگاه قضایی به دنبال اعتراضات به نتایج انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری و سرکوب گسترده و خشونت بار آنها توسط ماموران امنیتی و قضایی بسیار بیشتر شده است.

به دنبال این حوادث، ماموران قضایی  با همکاری نیروهای امنیتی، بسیاری از روزنامه نگاران، فعالان سیاسی، دانشجویان، معلمان، اساتید دانشگاه و حتی مسئولان ارشد سابق کشور را دستگیر کرده و به زندان انداخته اند.