قاضی صلواتی دروغ می گوید

فرشته قاضی
فرشته قاضی

» خانواده قدیانی در مصاحبه با روز:

خانواده ابوالفضل قدیانی در مصاحبه با “روز” خواستار انتقال این زندانی سیاسی به بیمارستان پارس و امکان ملاقات و حضور خانواده در کنار او شدند.

فرزند آقای قدیانی به “روز” گفت که پدرش علیرغم پایان محکومیت اش، آزاد نشد و پرونده جدیدی برای او ساختند و حکم سه سال حبس برای او دادند؛ حکمی که هنوز در دادگاه تجدید نظر قطعی نشده اما قاضی پرونده از آزادی وی ممانعت به عمل میآورد.

ابوالفضل قدیانی، عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی است که اکنون در بخش سی سی یو بیمارستان مدرس تهران بستری است؛ او پیش از این نیز به دلیل عارضه قلبی از زندان به بخش سی سی یو بیمارستان پارس منتقل شده بود.

پسر آقای قدیانی در مصاحبه با “روز” در مورد وضعیت جسمانی پدرش میگوید: صبح دیروز یکی از هم بندی های پدرم با ما تماس گرفت و گفت شب قبل پدرم را به بیمارستان منتقل کرده اند. شروع به پی گیری کردیم اما متاسفانه زندان اوین هیچ پاسخی به ما نمیداد که پدرم به کدام بیمارستان منتقل شده. ما را دست به سر میکردند تا اینکه به صورت اتفاقی به بیمارستان مدرس که شنیده بودیم زندان اوین با آن قرارداد دارد زنگ زدیم و متوجه شدیم که پدرم در این بیمارستان و در سی سی یو است.

او می افزاید: پدرم را در حالی به بیمارستان مدرس منتقل کرده اند که پزشک متخصص او در بیمارستان پارس است؛یعنی دفعه پیش که عارضه قلبی داشت او را به بیمارستان پارس برده بودند. حتی شنیدیم که در زندان اوین نیز به پدرم گفته اند ابتدا به مدرس و سپس به پارس منتقل خواهد شد اما متاسفانه همچنان در بیمارستان مدرس است وما خواستار انتقال او به بیمارستان پارس در اسرع وقت هستیم.

از آقای قدیانی می پرسم که آیا از وضعیت فعلی پدرش خبری دارد و خانواده او موفق به ملاقات یا صحبت با پدرش شده اند؟ می گوید: به هیچ وجه اجازه ملاقات به ما نمیدهند فقط میدانیم که وضعیت خوبی ندارد و با اینکه در بیمارستان است اما نمی توانیم هیچ اطلاعی از وضعیت او کسب کنیم. طوری برخورد میکنند که انگار خانواده حق ندارد و لزومی ندارد بداند وضعیت عزیز زندانی اش به چه شکلی است. پی گیری کردیم اما موکول به اجازه رسمی دادستانی کردند. رفتیم دادستانی و اعتراض کردیم اما متاسفانه موفق به ملاقات با دادستان نشدیم.

فرزند اقای قدیانی می افزاید: تنها چیزی که به ما گفته اند این است که پدرم از وضعیت بیمارستان به شدت ناراضی است و گفته تا فردا یا او را به بیمارستان پارس و تحت نظر پزشک خودش منتقل کنند یا به زندان بازگردانند.

او وضعیت به وجود آمده برای این فعال سیاسی 66 ساله را مشکوک میخواند و میگوید: خانواده به شدت نگران و مشکوک هستند که چرا چنین برخوردهایی میشود. پدر من مشکل قلبی دارد و کوچکترین استرسی برای او خطرناک است؛چرا در این وضعیت چنین برخوردهایی میکنند؟ او از وقتی به زندان رفته دچار درد مفاصل شدید شده و زانوهایش به شدت درد میکند ولی تنها به او مسکن میدهند تا کمی دردش آرام گیرد؛ پرکاری تیروئید و زخم معده هم دارد و کلا وضعیت خوبی ندارد.

آقای قدیانی که بعد از انتخابات 88 ریاست جمهوری و دی ماه 88 بازداشت شده به اتهام توهین به رئیس دولت به یکسال حبس تعزیری محکوم شده بود؛ محکومیتی که آذر ماه به پایان رسید اما برخلاف انتظارها او از زندان آزاد نشد و گزارش ها از صدور محکومیتی جدید برای او خبر داد. در این زمینه از فرزندش می پرسم.توضیح میدهد: پدرم باید آذرماه آزاد می شد اما او را آزاد نکردند و قاضی صلواتی، او را به اتهام توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام به سه سال حبس دیگر محکوم کرد اما با اینکه این حکم هنوز در دادگاه تجدید نظر قطعی نشده حتی اجازه آزادی با وثیقه را نیز ندادند.قاضی صلواتی به دروغ گفته بود که به دلیل عجز در تامین وثیقه آزاد نمی شود در حالیکه این دروغ محض است.

از او درباره نامه اخیر پدرش می پرسم؛ نامه ای که گفته می شود باعث تفهیم اتهام جدید به اقای قدیانی و بازجویی از او شده است. می گوید: بعد از این نامه پدرم را به دادسرای اوین برده و باز اتهام جدیدی به او تفهیم کرده و گفته اند که به زودی دادگاه این اتهام نیز برگزار خواهد شد.

ابوالفضل قدیانی که از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب است 13 دی ماه در نامه ای سرگشاده از زندان اوین نوشته بود: “من و امثال من در راه پیروزی انقلاب جان، مال و آزادی خویش را نگذاشته ایم که سه دهه بعد آقای علی خامنه ای اینگونه بر کشور سلطنت کند. ملت ما از مشروطه تا انقلاب اسلامی آن همه رنج نکشید تا امروز فردی به نام ولایت فقیه قانون را در تمامی مراتب به بازیچه ای برای اعمال قدرت مطلقه خویش بدل سازد”.

او نوشته بود: درصدر جرائم رهبری، اعمال استبداد در کشور است و هر جرم و جنایت دیگری را باید پس از این فقره در شمار آورد، چرا که اگر ایشان مسوولیت جنایاتی همچون شلیک گلوله جنگی در معابر عمومی به شهروندان معترض حاضر در یک راهپیمایی مسالمت آمیز و آنچه از شکنجه و تجاوز بر سر پیر و جوان این مردم در کهریزک و یا سایر بازداشتگاههای پیدا و پنهان امنیتی و انتظامی آورده است، منتسب به فعل ماموران خویش سازد، استبداد جرمی است که او خود مباشرتا مرتکب شده است و به هیچ روی قابل انکار نیست.

فرزند آقای قدیانی در پایان با تاکید بر نگرانی از وضعیت جسمانی پدرش می گوید: پدر من باید آزاد شود و تحت نظر پزشک خود تحت درمان قرار بگیرد. خانواده باید در کنار او باشند؛ هر استرسی برای او خطرناک است و ما خواهان آزادی او و انتقالش به بیمارستان پارس هستیم، هرگونه مساله ای برای پدرم پیش بیاید مسئولیت اش با کسانی است که چنین وضعیتی را برای او به وجود آورده اند و حتی اجازه نمیدهند خانواده در بیمارستان او را ملاقات کند.