آواز کشتگان در تنهایی

نویسنده
بهاره خسروی

» ای‌بوک/ تازه های کتاب های الکترونیک

انتشارات الکترونیک، دیگر بخشی از فرهنگ ایران شده است. دو انتشارات بزرگ در پاریس و لندن و چند انتشارات کوچکتر در نقاط مختلف دنیا، کتابهای فارسی را به شیوه نوین منتشر می کنند.

صفحه ای بوک هنر روز، به معرفی هفتگی این کتا ب‌ها اختصاص دارد. ناشران و پدید آورندگانی که قصد معرفی کتاب خود را در این صفحه دارند، می توانند با این نشانی تماس بگیرند:

honarrooz(at)gmail.com

 

آواز کشتگان

نویسنده: رضا براهنی

ناشر: انتشارات نگاه

تاریخ انتشار: 1388

432 صفحه

قیمت: 12,90€

محمود شریفی استاد دانشگاهی است که به دلیل مقالات و نوشته‌های ضد رژیمش راهی زندان شده و بعد از تحمل شکنجه‌های سخت از زندان آزاد می‌شود، ولی سمت استادی از او گرفته شده و باید به عنوان کارمند اداری در دانشگاه کار کند. محمود سعی می‌کند دور سیاست را خط بکشد، مطلب تحریک کننده و بودار ننویسد و فقط به همسرش سهیلا و دخترش گلناز برسد. ولی زندگی عادی از او رویگردان است، ساواک همه حرکاتش را زیر نظر دارد، دانشجویان او را رهبر خود می‌دانند، همکاران و دوستانش از کوچکترین معاشرت با او هراسانند و…

لینک خرید

 

شصت ثانیه زندگی

نویسنده: بنفشه حجازی

ناشر: ناکجا

ناکجا داستان

تاریخ انتشار: 2013

115 صفحه

قیمت: 5,99€

سر سودایی‌ام بین دو زن سرگردان بود. لمس هر یک همراه بود با دلتنگی برای دیگری. حالا آقای قاضی من در آرامشی هستم که حکم اعدام شما چیزی از آن کم نخواهد کرد.

لینک خرید

 

B52

نویسنده: الف آرشام

ناشر: ناکجا

ناکجا شعر

تاریخ انتشار: 2013

105 صفحه

قیمت: 5,99€

چرا نمی‌شود | دردی را | شست | آویزان کرد | به بند | (مکث کوتاه) | تا که شاید | رام شود

لینک خرید

 

لیموترش

نویسنده: ابراهیم نبوی

ناشر: H&S Media

540 صفحه

تاریخ انتشار: 2012

قیمت: $15.00

امیر عابدینی بازجوی سابق زندان اوین در جریان یک بازجویی از یک متهم دستگیر شده در خانه تیمی، با رعنا موید همکلاسی دانشگاهش مواجه می‌شود، او که در دانشگاه به رعنا علاقمند بوده، در جریان گفتگوهایش با رعنا عاشق او می‌شود، رعنا نیز دل به او می‌بندد، تا آنجا که هر دو دل از سیاست می‌کنند. امیر به او کمک می‌کند تا بعد از یک سال از زندان بیرون بیاید، اما آن دو در زندان بزرگتری هستند، خانواده، جامعه، سیاست و روابط اجتماعی عملا باعث می‌شوند تا آنها مجبور شوند تا رابطه‌شان را برای ضربه نخوردن به دیگری قطع کنند. رعنا با اولین مردی که خواستار ازدواج با او می شود ازدواج می‌کند و دنبال یک زندگی عادی می‌رود و بکلی از سیاست دل می‌کند، امیر نیز از بازجویی و زندان و سیاست و انقلاب قهر می‌کند و به سوی سینما و فیلمنامه نویسی کشیده می‌شود، بعد از چند سال، زندگی هر دو دچار بحران می‌شود. در جامعه‌ای که بخش اعظم روابط عاطفی دچار آسیب‌های مختلف است.

آن دو که در این ۱۷ سال اطلاعی از هم ندارند، در یک پارتی شبانه بطور اتفاقی با هم مواجه می‌شوند، این آشنایی تازه برای هر دو هم آغازی زیباست و هم بندی بر دست و پا. آنها نمی‌خواهند گرفتار یک رابطه عاشقانه شوند و ترجیح می‌دهند مثل همه دوستانشان که در خوشی‌های بی حد و حصر جامعه‌ای آشفته غرق شده‌اند، خوش بگذرانند. هر دو سعی می‌کنند از هم بگریزند، چرا که لذت بردن از زندگی را به دشواری‌های رنج بردن عاشقانه ترجیح می‌دهند. این بار رابطه آنها یک رابطه لذت جویانه و آزاد است، رابطه‌ای که بناست به هیچ عشقی منجر نشود، اما کسی نمی‌تواند از یک رابطه انتظار داشته باشد به همان صورتی که او می‌خواهد ادامه یابد، از دل لذت‌جویی‌های آنان عشق کهنه سر بیرون می‌آورد، عشقی که سرنوشتی متفاوت با آنچه رعنا و امیر می‌خواهند دارد…..

لینک خرید

 

در آویزگاه خامی و پندار

نویسنده: اشکان آویشن

ناشر: H&S Media

240 صفحه

تاریخ انتشار: 2012

قیمت: $12.00

من وقتی با نام “نوشین‌دخت مغربی” و خود او، در مجلس خداحافظی یکی از دوستانم،”فرید مسمایی” برخوردکردم، یک‌باره وارد دنیایی شدم که نه واقعیت‌ بود و نه خیال. دنیایی که انسان در آن، یک‌باره حس حضور در زمان و مکان را ازدست می‌دهد.

لینک خرید

 

تک افتادگی و تنهائی

نویسنده: اکبر گنجی

ناشر: گردون

464 صفحه

تاریخ انتشار: 2012

قیمت: $12.00

مجموعه مقالات اکبر گنجی در زمینه تاکتیک‌ها و استراتژی‌های گذر ایران به دموکراسی

لینک خرید

 

نگاهی راهبردی به دوران سبز

نویسنده: حسن مکارمی

ناشر: H&S Media

190 صفحه

تاریخ انتشار: 2012

قیمت: $9.00

کتاب شامل مجموعه مقاله و سخنرانی های نویسنده است که در دو بخش گردآوری شده‌اند. بخش نخست این مجموعه، تحلیل استراتژیک مسائل ایران از هفته‌ی پیش ازانتخابات ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ تا امروز است و درگفتارهای بخش دوم نویسنده به بررسی سازندگی ایران و اهداف راهبردی آن میپردازد.

لینک خرید