بانوی نارنجی و مردان پوتین پوش

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

دعوای اوکراین همچنان ادامه دارد. فعلا کیف دست مخالفان است و رئیس جمهور سابق رفته به کریمه که از آنجا برای قدرت جنگش را آغاز کند. حکومت جدید که فقط فعلا رنگش معلوم است، رئیس جمهور سابق را برکنار کرده و یک ساعت بعد تحت تعقیب قرار داده.» روسیه هم سفیر خودش را از اوکراین فراخوانده و حال پوتین اصلا خوب نیست. آمریکا هم هشدار داده به روسیه که « دخالت نظامی روسیه در اوکراین خطای مهلک است» انگار خود پوتین خطای مهلک نیست. در ایران هم طبیعتا برادران روسوفیل سپاه دارند آخرین مقاومت ها را می کنند و این اقدامات را کودتای آمریکایی علیه استقلال اوکراین می خوانند. من نمی دانم چرا مقامات ایران بیشتر از مردم اوکراین و لبنان و فلسطین و عراق دل شان برای استقلال این کشورها می سوزد؟ البته شوروی اسبق که الآن سی و چند کشور شده یک خوبی که دارد این است که هر رئیس جمهوری برکنار شد، می تواند برود یک ایالتی و همانجا یک حکومت تشکیل بدهد. خرجش یک پرچم است و یک سرود ملی و یک تیم فوتبال. دوشواری ندارد که. حالا یک عده می گویند که یولیا جان رئیس مافیای آمریکایی است و دائم به گیس اش می رسد و یک دیکتاتوری است که اگر روی کار بیاید صدها نفر را می کشد، طرفدارانش هم می گویند که رئیس جمهور سابق وابسته به مافیای روسی بود و صدها نفر را قبلا کشته است. فعلا منتظریم تا کشور جدید تشکیل شود.

آماده جراحی نیست

سازمان فلان که اعلام کرده که از سال 1389 تا سال 1391 که طرح هدفمندی یارانه ها آغاز شده، 18 درصد از میزان مصرف مواد غذایی خانوارها کاهش پیدا کرده. خوب، این موجود که غذا نمی خورد و ضعیف شده است. از طرف دیگر فلان سخنگوی دولت هم که اعلام کرده رشد اقتصادی ایران بعد از اینکه تازه وضع کمی کنترل شده، امسال به حول و قوه الهی رسیده به منفی 2 درصد، یعنی این موجود نه غذای درست و حسابی خورده، نه رشد خوبی کرده. تورم هم که الی ماشاء الله دارد. می خواستی با این وضع چه کارش کنی؟ همین است که دکتر محمد خوش چهره گفته: « اقتصاد ایران آماده جراحی نیست.» آن یکی توی قم دائم نسخه “ پرتو درمانی” می دهد، این یکی هم در این هشت سال تنها جایی اش که کار می کرده شکمش بوده، وضع بیمه اش هم که خراب است، ظاهرا برای “ محمد رضا رحیمی” معاون اول رئیس جمهور سابق بخاطر پرونده اش در بیمه همین امروز قرار مجرمیت صادر شده. کلید استاد هم که معلوم نیست به در بیمارستان بخورد. فعلا هیچ چاره ای ندارد، جز اینکه بخوابد توی خانه و از جایش تکان نخورد. نه آقای دکتر! اصرار نکن این بیمار از جای خودش فعلا تکان نمی تواند بخورد.

فاضلاب سینمای ایران

نمی دانم توی ذهن این فرج گشاده و گشوده سلحشور چیست که این حرف ها را می زند؟ یک بار که به سینمای ایران گفته بود فاحشه خانه، انگار نه انگار خودش هم توی همین سینما کار کرده بود. حالا هم که گفته « فاضلاب سینما حزب الله را هم به لجن کشیده است.» حالا چه باید بکنیم که فاحشه خانه و فاضلاب نباشد؟ پیشنهاد کرده که « باید هالیوود اسلامی درست کنیم» طرف توی تهران و با بازیگر شیعه و یارانه دولتی فیلم درباره عاشورا درست می کند، قمباران و تکفیرش می کنند، حالا یک هالیوود اسلامی هم درست کنند، قرار است چه بشود؟ اگر توی لاس وگاس و کالیفرنیا هالیوود بسازند که این فرج تاریخ مصرف تمام شده را چطور جلوی مردم آمریکا دربیاوریم؟ اگر برویم در پیشاور و عربستان سعودی و سوریه هالیوود درست کنیم که ایکی ثانیه تکفیری ها فرج سلحشور را عملیات انتحاری به انضمام جهاد نکاح می کنند. مسجد را منفجر می کنند، هالیوود می خواهد درست کند. جدا زمان و مکان این اندیشه های متعالی که در مغز این موجودات می گذرد کی و کجاست؟ این را از دوستی پرسیدم گفت بابا جان سهم می خواهند پول دلار این ها چیزهای خوبی است.

قبل از مصرف بشدت تکان دهید

آن یکی شان که با دوست دخترش نشسته بود تریاک می کشید و رفته بود بالای بالای عرش، اصلا کاری به فرش نداشت، فرش سوخت با ذغال خوب و فیلمبردار بد. این یکی هم که وسط تهران یاد تگزاس کرده بود، ششلول کشیده و به ملت بیگناه شلیک می کرد، تیراندازی اش خوب بشود. آن بزرگترشان هم که سر منبر فحش ناموسی به پس و پیش حکومت می داد و می دهد. باز بعضی ها دل شان خوش بود که مثلا یک آدمی مثل حاج صادق آهنگران از این معایب ندارد و آدم بافرهنگی است.

البته من نمی دانم کلا این کسانی که معتقدند تبلیغات آمریکایی مردم را فاسد می کند، یعنی چکارشان می کند؟ یعنی کاری می کند اسلحه بکشند و شرارت کنند، خوب این کار را که حاج محمود از مداحان آمریکا نرفته خودمان می کنند. یعنی آمریکا با تبلیغاتش باعث می شود که ملت دوست دختر بگیرند و معتاد بشوند و مواد مصرف کنند؟ خوب، این کار را که حاج رضا از مداحان آمریکا نرفته خودش می کند و فیلمش را هم می گیرد که خدای ناکرده ما غیرمستند اتهام نزده باشیم. یا مثلا آمریکا و ماهواره و تبلیغات استکباری کاری می کند که مردم بی تربیت بشوند و دائم فحش های ناموسی کشدار بدهند، خوب این کار را هم که حاج منصور خودمان بدون دیدن ماهواره و رفتن آمریکا انجام می دهد. اصلا کدام کار خلافی را آمریکایی ها بلدند انجام بدهند که مداحان خودمان یاد نمی دهند. یک موسیقی پاپ لس آنجلسی است که آن را هم مداحان عزیز صد بار بهتر از مهستی و حمیرا انجام می دهند، با یک من ریش و پشم.

البته ممکن است بگوئید که ما این چیزها را در گذشته نداشتیم. شاید بخاطر تاثیرات سازمان سیا است که این طوری شده، به جان خودتان! حاج صادق آهنگران دیروز گفت: « سازمان سیا به دنبال انحراف مداحی هاست.» حالا چطوری این کار را می کند، ما که با این دو ریال عقل مان نمی فهمیم. همین حاج صادق گفته است: « افرادی که معتقدند روضه افسردگی می آورد باید در زمان جنگ در عملیات حاضر می شدند و مشاهده می کردند که روضه چه محرک بزرگی بود.»

من هم معتقدم همین درست است. اصلا خالی نباید مصرف کرد. قبل از گوش دادن به روضه حتما باید یک کاتیوشایی، آرپی جی هفتی، شلیک کند تا روضه قشنگ تاثیرش را بگذارد. بعضی وقت ها که مصرف می کنید و عمل نمی کند بخاطر همین است. به نظرم هر کاری که می خواهید بکنید، روی جعبه را نگاه کنید دقیقا نوشته چطوری باید مصرف شود.