توضیحی بر یک ادعا

نویسنده

saeedrazavifaghih465.jpg

در پی چاپ مطلبی در پایگاه اینترنتی خبری “بازتاب” با عنوان “ اعتراض اعضای انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا به سکوت در برابر فیلم 300”، سعید رضوی فقیه توضیح زیر را برای این پایگاه خبری ارسال کرده است:

1- مطابق با اساس نامه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا اعلام مواضع اتحادیه از طریق اطلاعیه و بیانیه از وظایف شورای مرکزی است و بنابراین هر گونه بیانیه یا اطلاعیه ای که مدعی اعلام موضع از سوی اتحادیه و اعضای آن باشد می بایست از سوی شورای مرکزی و با طی مراحل متعارف تهیه و منتشر گردد.

2- در بیانیه اعتراضی مورد بحث نه سر برگ و نشانه اتحادیه و انجمن های اسلامی مشاهده می شود و نه اشخاص یا حقوقی مشخص نام، عنوان و امضای خود را در ذیل آن درج کرده اند و تنها یک کلیت ادعایی شامل انجمن های چند منطقه و ناحیه بدون تصریح مطرح شده است و بنابراین معلوم نیست که سایت “بازتاب” با چه اعتماد حرفه ای رسانه ای به درج این بیانیه آن هم با آب و تاب ژورنالیستی و مراجعه به سابقه خبر درباره بیانیه اخیر شورای مرکزی به مناسبت 22 بهمن 1385 پرداخته است.

3- مفاد بیانیه 22 بهمن 1385 اتحادیه نیز به خلاف آنچه در ذیل خبر اعتراض به فیلم 300 آمده نه دعوت به تعلیق غنی سازی بلکه پرهیز از تنش و بحران و حل کردن مساله با روش های خردمندانه دیپلماتیک بوده است و به نظر نمی رسد دست اندرکاران سایت “بازتاب” مشکلی با تمسک “به روش خردمندانه” در عرصه دیپلماسی داشته باشند. علی القاعده برای سایت “بازتاب” که خود منتقد برخی عملکردهای نسنجیده است و اخیراً نیز بهای همین انتقادات ملایم را با فیلتر شدن می پردازد نباید انتقاد از برگزاری کنفرانس هولوکاست از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران که به تضعیف موضع کشورمان در مذاکرات اتمی انجامید معادل با دعوت به سازش و تعلیق غنی سازی تلقی گردد. هر چند که در خود “بازتاب” نیز پشت پرده کنفرانس مزبور مورد کاوش و جست و جوهای کارآگاهانه قرار گرفت و هیچکس نیز اتهام سازشکاری و احیاناً اتخاذ مواضع “خفت بار” به بازتاب وارد نکرد.

4- امیدواریم شیوه ای که سایت “بازتاب” در انعکاس شبنامه نویسی های درون اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا پیش گرفته سهوی و خارج از چارچوب هماهنگی علیه یکپارچگی و انسجام اتحادیه باشد. در غیر این صورت تأسف بسیار دارد که دست اندرکاران این سایت اعتماد مخاطبان خود را دستمایه زد و بندهای ناسالم سیاسی نمایند.

در هر صورت ضمن آرزوی توفیق برای همگی خبررسانان و تحلیگران کوشا در عرصه سانه های داخلی، درج توضیحات بالا را به عنوان حق قانونی اتحادیه انجمن های اسلایم دانشجویان اروپا خواستارم.