مقابله با آتش سوزی در دانشگاه ها

فریبا داوودی مهاجر
فریبا داوودی مهاجر

چندی پیش آیت االله صافی گلپایگانی در دیدار با جمعی از دانشجویان گفت: دانشگاهها باید رشته هایی را به خانم هایی ارائه دهند که علم خانه داری و تربیت فرزند در آن تدریس شود.  درس هایی که مطابق نیازهای خانم ها باشد.  ایشان در ادامه از اختلاط دخترها و پسرها در دانشگاههااظهارنارضایتی کرد.

چندی بعد نماینده ولی فقیه در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی که ابداع کننده مراکز همسریابی در دانشگاهها نیز هست، طرح تک جنسیتی شدن دانشگاهها را مطرح کرد ورابطه دختران و پسران را مانند رابطه گوشت و گربه دانست و گفت محال است گوشت را جلوی گربه بیندازی و گربه گوشت را نخورد. به بیان دیگر ایشان مرد ها را گربه ای تو صیف کرد که در کمین طعمه نشسته اند و زنان هم گوشتی برای سیر کردن آقایان هستند و به زعم ایشان در این رابطه هیچ گونه احساس یا عقل و علاقه و انتخاب و تمایل و انتخابی وجود ندارد و زنان قربانیانی در دست مردان هستند و به همین دلیل دانشگاههای مختلط باید از هم جدا شود.

حجت االسلام علی فضلی در ادامه مصاحبه خود با ایلنا از  ضرب المثلی دیگر برای اثبات  ادعای خود استفاده کرده ومیگوید: زن و مرد مثل آتش و پنبه هستند  و پنبه که همانا زن است در کنار اتش که مرد است سالم نمی ماند و فاسد می شود و می سوزد و از میان می رود.  در واقع ایشان به جای هر دلیل کارشناسی یا علمی تنها برداشت و نگاه شخصی خود به جنس مخالف را به همه انسان ها تعمیم داده  به چند مثل اکتفا کرده و در ادامه بیان می کند: روابط زن و مرد هیچگاه عادی نمی شود و نگاه به جنس مخالف مانند تیری از تیرهای شیطان است.  نگاهی کاملا جنسی و ابزاری که همه روابط را جز به روابطی که دست آخر به سکس ختم می شود نمی بیند و بر اساس این نگاه و سلیقه به خود حق می دهد برای دانشگاهها و چگونگی اداره سیستم دانشگاهی نسخه بپیچد و سلیقه شخصی خود را به آحاد جامعه تحمیل نماید و حتی دلیل افت تحصیلی دانشجویان را همین اختلاط میان زنان و مردان بیان کند بدون آنکه هیچ آمار و دلیلی برای این موضوع بیان نماید و بدون آنکه توضیح دهد چرا دانشگاه پسرانه امام صادق که بر سر در آن نوشته شده با وضو وارد شوید با وجود تک جنسیتی بودن و محیطی کاملا سالم و پاک از نظر سطح علمی از دانشگاه مختلط “سراپا گناه” امیرکبیر عقب تر است. یا چرا دانشگاه  الزهرا که هیچ نا محرمی مجال ورود به آن را ندارد هنوز گوی سبقت را از هاروارد نربوده و در رده پایین تر از دانشگاههای مختلط قرار دارد.

جناب نماینده ولی فقیه یا وزیر علوم یا آقایانی که هر روز در زمینه جداسازی و خط کشی میان زنان و مردان افاضاتی می نمایند حاضر نیستند نیم نگاهی به دنیا بیاندازند  و ببیند در همه دنیا زنان و مردان در کنار هم چگونه درس می خوانند، کار میکنند به دانشگاه می روند بدون آنکه  روابط کاری خود را بر اساس جنسیت تعریف کنند و هر نگاهی را تیری از تیرهای شیطان بدانند و در گناه غوطه ور شوند و مسوولانشان به جای رسیدگی به امور روزمره تمام هم و غم خود را به حل و فصل روابط جنسی دانشجویان اختصاص دهند.

حجت االسلام علی فضلی کار را به جایی رسانده که در مصاحبه با رسانه ای دولتی میگوید دخترها با یک لبخند پسرها را میدزدند و حتما در اظهار نظر بعدی خود به همین دلیل خندیدن دخترها در دانشگاهها را هم ممنوع اعلام خواهند نمود و معلوم نیست که چه تکلیفی برای زنانه مردانه کردن خیابان ها و کوچه ها و بقالی ها و بیمارستانها و همه اماکن عمومی روشن خواهند کرد.

به هر حال آنچه در نگاه نماینده ولی فقیه و افرادی از این دست  نسبت به دانشگاهها  و دانشجو اساسا وجود ندارد اندکی احترام است.  انها برای دانشجویان کشورشان هیچ سهمی از خرد و اخلاق و فهم اجتماعی قائل نیستند و یکسره   دانشگاه را از دریچه غریزه و شهوت تحلیل می کنند.

نتیجه تسلط چنین افرادی بر نهادهای اجرایی و سیاست گذاری جمهوری اسلامی، بهتر از وضعیتی که امروزه در کشورمان شاهد آن هستیم نخواهد بود.