همقدی نژاد

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

po_nabavi_01.jpg

در انتخابات مردم به همقد خودشان رای دادند.

جنتی، بعد از نابودی دایناسورها

در راستای اینکه آقای جنتی مسوولیت الهی دارند که هر شش ماه یک بار با دیدن آشنایی، یا خوابی، یا هاله نوری، یا رفتن به حمامی در مورد فواید و خوبی های احمدی نژاد نطق نموده و ما را از ضلالت و گمراهی خارج و وارد یک جای دیگری کنند، دو روز قبل، احمد آقا جنتی در سالگرد عزای ملی سوم تیر، اعلام کردند که « در انتخابات احمدی نژاد مردم ایران همقد خودشان را انتخاب کردند.» در همین راستا آگاهان توضیحات مختلفی دادند:

اول: اصولا یکی از دلایلی که مردم رئیس جمهور انتخاب می کنند این است که حوصله شان سر رفته است و می خواهند بازی بازی کنند، یا حکومت و رئیس جمهور حوصله شان سر رفته است و می خواهند بازی بازی کنند، و برای این بازی در حقیقت مردم دنبال نامزد و رئیس جمهور نمی گردند، بلکه دنبال همبازی می گردند و طبیعتا آدم باید با همقد خودش بازی کند.

دوم: احتمالا آقای جنتی سالهاست به دلیل فعالیت های فراوان علمی و کار سنگین عملی و ضعف بینایی ناشی از گذشت قرون و اعصار از زمان ولادت ایشان تا قرن حاضر، مدتهاست در خیابان های ایران راه نرفته و یا حداقل از پشت شیشه ماشین با دقت نگاه نکرده اند، وگرنه این نظر درست نیست که « در انتخابات احمدی نژاد مردم ایران به همقد خودشان رای دادند» اصولا ما در ایران هفده میلیون کوتوله که به احمدی نژاد رای بدهند نداریم، و تعداد کوتوله ها از این کمتر است. البته خیلی از کسانی که به احمدی نژاد رای دادند درست است که ممکن است صغر سن داشته باشند، اما همقد او نبودند و فقط سن شان پائین بود.

سوم: مشکل مخالفان احمدی نژاد این نیست که او چرا قدش کوتاه است، اتفاقا در لطایف الطوایف و حکایات دیگر در مورد ایران قدیم همیشه گفته می شد که آدمها هرچه قدشان کوتاه تر باشد، عقل شان زیاد تر است، حالا مشکل ما این است که چرا این آدم از هر دو جنبه مشکل دارد، وگرنه ما می خواهیم قدش دراز باشد که بگذاریم اش کجا؟ تازه با این فشاری که ایشان بر اقشار تحتانی جامعه ما تحمیل کرده، و درد ناشی از آن، اتفاقا هرچه قدش کوتاه تر باشد بهتر است، اگر قدش دراز تر بود که جد و آبادمان جلوی چشم مان یا عقب آنجای مان بود. باز الآن این شانس را داریم که وقتی عکسش را جلوی چشم مان مجبوریم ببینیم، حداقل در نگاه اول در عکس دیده نمی شود و به همین دلیل آدم زیاد زهره ترک نمی شود.

چهارم: من با این نظر آقای جنتی موافقم ولی معتقدم این نظر واقعیت ندارد، یعنی مطمئنم که احمدی نژاد قدش کوتاه است، ولی معتقد نیستم که همقد مردم ایران است، مثلا اگر گفته می شد همقد مردم مالزی یا کره شمالی است، قبول می شد کرد، ولی همقد مردم ایران نیست، اگر می گوئید نه، بروید به اینترنت و عکس های او را در میان جمعیت مردم ببینید، یا در میان نمازگزاران و یا در میان دوستانش یا در میان مقامات یا در مجلس و …. این « یا» را تا یک ماه دیگر می توانم ادامه دهم.

پنجم: البته که باید به انتخاب مردم احترام گذاشت، بخصوص اگر این انتخاب منتخب مسوولان و شورای نگهبان هم باشد و یا حتی اگر فقط منتخب شورای نگهبان باشد هم باید مثل یک منتخب به او احترام گذاشت، چون واقعا مردم ولی نعمت ما هستند، ولی اگر حرف بزنند دهان شان را جر می دهیم و باید حرف شان را به وکلای شان در مجلس که توسط بیست درصد آنها انتخاب شده اند بزنند، تا معلوم باشد که حرف شان چیست و نمایندگان آنها در مجلس بیایند حرف بزنند تا اگر نظرشان مثل اکثریت مجلس نبود، به آن توجه شود. وگرنه پوز نمایندگان مجلس را هم می زنیم.

ششم: ما هنوز نفهمیدیم چرا در جمهوری اسلامی این همه آدم که قدشان بلندتر بود رئیس جمهور شدند، چرا آقایان فقط به این یکی که کوتاه تر از همه است، این همه حال می دهند، البته آدم باید کمبود ها را برطرف کرده و از آنها بکاهد، ولی با بقیه روسای دراز جمهور هم تا حد ممکن عادلانه برخورد می شد.

هفتم: حالا می فهمم که چرا آقای جنتی می گفت که « غیرمسلمانان حیواناتی هستند که روی زمین راه می روند و می چرند و فساد می کنند.» واقعا که امیدوارم قبل از اینکه روی زمین راه بروند به زمین گرم بخورند. واقعا اینها حیوان هستند که نمی توانند اینقدر مثل ما توانایی و قدرت درک بالا داشته باشند و برای انتخابات ریاست جمهوری « همقد» خودشان را پیدا کنند، مثلا در حال حاضر فرانسوی ها یکی را انتخاب کرده اند که همقدشان است، ولی تا قبل از آن همیشه برای انتخاب رئیس جمهور از نردبان یا برج ایفل از جمله شیراک و میتران استفاده می کردند. در آلمان مردم علاوه بر قد پهنا را هم در نظر می گرفتند و جز زمانی که در جنگ دوم جهانی هیتلر را به عنوان همقد و حتی کوتاه تر از بقیه پیدا کردند، در بقیه موارد مردم هم بلند قد تر از خودشان را پیدا می کردند، هم پهن تر از خودشان، در بقیه دنیا هم عکس های رئیس جمهورمان آقای محمود همقدی نژاد با سایر رهبران جهان موجود است، حتما برای پیدا کردنش باید با موچین توی عکس گشت و یا بعد از گردگیری کامل و شستشو طرف را اگر با آب نرفته باشد، کشف کرد.