اعدام را بس کنید!

نویسنده
سارا مقدم

» هشدار مادران عزادار ایران:

گروه مادران عزادار با انتشار بیانیه ای اعلام کرد در صورت ادامه روند خشونت بار حکومت جمهوری اسلامی در صدور و اجرای حکم اعدام فرزندان ایرانی، با اعتراض گسترده تری روبرو خواهد شد.

 

 

این بیانیه که روز گذشته منتشر شد، با اشاره به کشتار جوانان ایرانی چه در زندان و چه در خیابان می پرسد:” آیا سزاوار است ما مادران در همه عرصه های تاریخی شاهد فنا شدن فرزندان خود باشیم؟چه کسانی ما مادران را محکوم به این مرگ تدریجی کرده است که همیشه در سوگ عزیزان خود بنشینیم؟ مگر خواست فرزندان ما در طول سی و یک سال گذشته چه بوده است؟”

 

بیانیه مادران عزادار به روند سی ساله اعمال خشونت حکومت نیز ایران اشاره دارد:” ما مادران امروز، دختران دیروز ایران ایم که در روزها و ماه های انقلاب 57 فعالانه شرکت داشتیم. آیا سزاوار است که پس از گذشت سی و یک سال از انقلاب، همچنان شاهد اعدام فرزندان خود باشیم؟ این سئوال همه ما مادران ایرانی است”

در این بیانیه همچنین به اعتراض مدنی مادران اشاره شده و آمده است:” ما مادران عزادار که به صورت خودجوش در طول 7ماه گذشته شنبه ها در پارک لاله و سایر پارک ها و اماکن عمومی دیگر با حضور فعال خود کشتارها و بازداشت ها را محکوم کرده و خواستار پایان بخشیدن به این اعمال غیر انسانی و غیر قانونی بوده ایم، امروز با اعدام فرزندان خود روبرو هستیم.”

مادران عزادار در محکومیت اعدامهای اخیر، معترضانه به حکومت ایران هشدار داده اند که:

“ما مادران عزادار ایرانی، کلیه اعمال غیر انسانی و غیر قانونی  فوق را محکوم می کنیم و هشدار می دهیم اگر مسئولان به خواست مادران ایران زمین توجه نکنند و همچنان به این اعمال خشونت بار ادامه دهند، با اقدامات اعتراضی گسترده تری روبرو خواهند شد. ما مادران عزادار ضمن تکرار خواسته های خود، «آزادی زندانیان عقیدتی”» و «محاکمه آمران و عاملان کشتار فرزندانمان»، از تمام مردم ایران و جهان می خواهیم که از جوانان ما به صورت گسترده حمایت و از انجام این چنین اعمال بیرحمانه ای به هر طریق ممکن جلوگیری کنند.زندگی ما به حیات فرزندانمان بستگی دارد. نگذاریم فجایع تاریخی دهه 60 دوباره تکرار شود. “