وزارت خارجه: سناریوی خود اسرائیل است

نویسنده
شیرین کریمی

» بمب گذاری در بلغارستان، ۹ ترور در ۷ ماه

در آخرین حمله علیه اهداف اسرائیل در جهان، اواخر هفته گذشته یک اتوبوس حامل توریست های این کشور منفجر شد تا مقامات تل آویو، تهران را به عنوان مسئول قتل شهروندان اسراییلی معرفی کنند.  جمهوری اسلامی این ادعا را رد و سخنگوی دستگاه دیپلماسی هم تلویحا خود اسرائیل را مسئول این بمبگذاری معرفی کرده است. این در حالیست که یک سایت نزدیک به دولت نیز عملیات اخیر را کار سلفی ها دانسته است.

“کار سلفی های لبنان است.” با گذشت سه روز از انفجار اتوبوس گردشگران اسرائیلی در بلغارستان، دیروز سایت رجانیوز ـ نزدیک به دولت ـ با انتشار گزارشی کوشش کرد نشان دهد جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان نقشی در بمب گذاری  اخیر بلغارستان نداشته اند. در همین ارتباط رجانیوز به نقل از “عمر بکری فستق” نوشته : “عامل اصلی این عملیات شخصی به نام مهدی محمد الغزالی یکی از شاگردان من در کلاس درس آموزش تفکر سلفی بوده است.”

رجانیوز از قول فستق بمب گذار را سوری الاصل معرفی کرده و افزوده: “اسم اصلی الغزالی، ابو احمد است و دوره شریعت اسلامی در عقیده سلفی را در کلاس من در لندن سپری کرده است.”

جمهوری اسلامی و حزب الله خود را پیرو مکتب شیعه معرفی می کنند و روابط  تیره ای با سلفی ها دارند. سلفی شعبه ای از اسلام است که خاستگاه اصلی آن به شبه جزیره عربستان باز می گردد.

مقامات تهران در جریان نبرد مخالفان سوریه با دولت بشار اسد بارها گفته اند، مخالفان وی “تروریست های سلفی” هستند.

 

مهمانپرست: محکوم می کنیم

 روز چهارشنبه در حالی که گردشگران اسرائیلی در اتوبوس فرودگاه بورگاس نشسته بودند، مردی سوار آن شد و پس از آن اتوبوس به هوا رفت. این بمب گذاری دست کم هشت کشته و تعداد بسیاری مجروح برجای گذاشت؛انفجاری که بلافاصله انگشت اتهام را متوجه جمهوری اسلامی کرد اما رامین مهمانپرست منکر دست داشتن تهران در این عملیات انتحاری شده است. سخنگوی دستگاه دیپلماسی روز پنجشنبه با شبکه ماهواری العالم مصاحبه کرد تا بگوید: “جمهوری اسلامی ایران که خود بزرگ‌ترین قربانی تروریسم است، به خطر انداختن جان انسان‌های بی گناه در راستای تحقق اهداف سیاسی نامشروع را اقدامی غیرانسانی می‌داند و آن را به شدت محکوم می‌کند.”

گفتنی اینکه  مهمانپرست تلویحا اسرائیلی های کشته شده را “انسان های بیگناه” خوانده  در حالیکه بر اساس سنت سیاست خارجی جمهوری اسلامی، شهروندان اسرائیل “صهیونیست” خوانده می شوند و صدا و سیما و خبرگزاری های رسمی عموما خبر کشته شدن آن ها در عملیات های تروریستی ها را با گزاره “به هلاکت رسیدند” اعلام می کنند.

 

نتانیاهو: واکنش سختی نشان می دهیم

اظهارات مهمانپرست واکنشی فوری به بنیامین نتانیاهو بود؛ نخست وزیر اسراییل انگشت اتهام را مستقیما به سوی جمهوری اسلامی نشانه گرفته و پس از انفجار اخیر گفته بود: “ایران مسئول حمله تروریستی در بلغارستان است. ما واکنش سختی به تروریسم ایران نشان خواهیم داد.”

اما مهمانپرست معتقدست اسرائیل که “دستانش به خون دانشمندان هسته‌ای جوان کشورمان نیز آلوده است، برای فرار از تمرکز جهانیان بر ماهیت تروریستی این رژیم نامشروع، به طرح اتهامات واهی علیه دیگر کشورها می‌پردازد.”

از زمستان سال ۸۸ تا کنون چهار دانشمند ارشد هسته ای جمهوری اسلامی با انفجار بمب های آهنربایی چسبانده شده به اتومبیل هایشان ترور شده اند. اخیرا دو روزنامه نگار بین المللی کتابی منتشر کرده اند که بر اساس آن کماندوهای اسرائیلی وابسته به واحد کیدون در سازمان موساد بدون واسطه اقدام به کشتن دانشمندان جمهوری اسلامی در تهران کرده اند.

گفتنی است دو روز  پس از قتل چهارمین دانشمند اتمی جمهوری اسلامی در تاریخ ۲۳ دی ۱۳۹۰ آیت الله علی خامنه ای در واکنشی تند به کشتن دانشمندان جمهوری اسلامی با متهم کردن سازمان های اطلاعاتی اسرائیل و ایالات متحده به دست داشتن در این ترور گفته بود: “از مجازات مرتکبان این جنایت و عاملان پشت صحنه‌ی آن هم هرگز چشم‌پوشی نخواهیم کرد”

در شش ماهی که از هشدار رهبر جمهوری اسلامی می گذرد، عواملی که گفته می شود وابسته به سپاه قدس هستند، تاکنون ۴ بار کوشش کرده بودند  اهداف اسرائیلی را درنقاط مختلف دنیا مورد حمله قرار دهند. اما تمامی این عملیات ها در گرجستان، هندوستان، تایلند و کنیا با شکست  مواجه شده است.

در سالگرد آمیا

کشتار اخیر گردشگران اسرائیلی در هجدهمین سالگرد بمب گذاری در مرکز یهودیان آرژانتین در بوینس آیرس صورت گرفته است، در انفجار آمیا نیز اصلی ترین متهمان جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان بودند. پلیس اینترپل  برای علی فلاحیان( وزیر پیشین اطلاعات)، محسن رضایی( دبیر مجمع تشخیص مصلحت)، احمد وحیدی( وزیر دفاع دولت احمدی نژاد)، احمدرضا اصغری و محسن ربانی ( دیپلمات های پیشین در آرژانتین) حکم جلب صادر کرده است.

حالا اما سخنگوی وزارت خارجه دولت احمدی نژاد حتی ادعا کرده  ممکن است تل آویو خود در انفجار شهروندان اسرائیلی نقش ایفا کرده باشد :” رژیم صهیونیستی حتی حاضر است با به خطر انداختن جان افرادی در درون سرزمین اشغالی یا بیرون از آن، سناریوهای سیاسی خود را پیگیری کند.”

همزمان با انتشار تصویر عامل انفجار اتوبوس گردشگران اسرائیلی، وزیر کشور بلغارستان گفته وی مردی ۳۶ ساله با شلوارک و کوله‌پشتی بوده که از وی ظاهری  شبیه  به گردشگران ساخته است.

صوفیه هنوز هویت و ملیت  این عامل انتحاری را افشا نکرده است.

 

۹ طرح ترور در هفت ماه
اوضاع برای تهران زمانی سخت تر شد که از سوی اداره پلیس نیویورک دو روز پیش اسناد طبقه بندی شده ای منتشر شد که از دست داشتن جمهوری اسلامی در ۹ دسیسه خرابکارانه علیه اسرائیلی ها یا یهودی ها تنها در سال جاری میلادی خبر می دهد.

بنابر این گزارش از این ۹ طرح،  سه طرح تروریستی در ماه ژانویه و سه طرح در ماه فوریه  انجام شده است.

ماه فوریه و ژانویه زمانی است که نقشه حمله به اهداف اسرائیل در تفلیس، دهلی نو و بانکوک خنثی شد.

این اسناد می گوید بمب گذاری اخیر در بلغارستان آخرین طرح اجرا شده در سال ۲۰۱۲ بوده است.