احمدی نژاد اخ است و گریه می کند

نویسنده
نازنین کامدار

» لاریجانی از شکایت نمایندگان علیه رئیس دولت خبرداد

در حالی که محمود احمدی نژاد برای هفتمین سال متوالی به همراه تمامی چهره هایی که از آنها به عنوان “رهبران جریان انحرافی” نام برده می شود، عازم نیویورک شده، در تهران علی لاریجانی، رئیس مجلس از تهیه شکایت نمایندگان علیه وی خبرداده وهمچنین از امکان طرح مجدد سئوال از احمدی نژاد سخن گفته است.

در کنار وی، یک نماینده مجلس نیز در نطق پیش از دستور خود خبر داد که احمدی نژاد در برابر انتقادات از اطرافیانش “گریه”می کند.

مجلس جمهوری اسلامی در حالی در غیاب احمدی نژاد حمله چند باره به وی را از سر گرفته که رئیس آن هفته قبل و در برابر دوربین های خبری، از نشست مشترک سران سه قوه و یافتن راه حل هایی برای کاهش اختلافات ابراز خرسندی کرده بود.

در چنین فضایی،غلامحسین الهام، در سایت رجانیوز به لاریجانی و مجلس به خاطر انتقادات از حمدی نژاد حمله کرده و گفته است که “عده ای احمدی نژاد را «اخ» می دانند”.

بنا به نوشته خبرآنلاین، لاریجانی که روز دوشنبه هم از دست داشتن مقامات بلندپایه دولت در ماجرای اختلاس سه هزار میلیاری خبر داده بود، دیروز نیز در جمع خبرنگاران حاضر شد تا از  شکایت علیه رئیس کابینه سخن بگوید.

او گفته است: “گزارش شکایت نمایندگان از رئیس​جمهور در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت”.

لاریجانی در مورد طرح سئوال از احمدی‌نژاد نیز چنین گفته است: “نمایندگان امضا‌کننده این طرح خودشان خواسته​اند که ما فعلاً دست نگه داریم. وقتی دولت از نظریه‌پردازی دینی تا کارهای اجرایی را در دستور کار خود دارد، طبیعی است که نمایندگان هم در مورد مسائل مختلف اظهار نظر کنند. اینکه دولت با صراحت بگوید قانونی را اجرا نمی‌کند یا مجلس در راس قوا نیست که برخلاف نظر رهبر فقید انقلاب است، کار درستی نیست. وقتی دولت این حرف​ها را می‌زند، ممکن است که برخی نمایندگان هم به آن پاسخ دهند”.

گفتنی است، طرح سئوال از احمدی‌نژاد در تیرماه گذشته با امضای حدود ۱۰۰ نماینده به  هیات رئیسه مجلس ارائه شداما بعدها برخی از نمایندگان اعلام کردند هیات رئیسه مانع ادامه ماجرا شده است؛ هر چند بعضی از نمایندگان نیز امضای خود را پس گرفته بودند.

روز گذشته همچنین در مجلس، اظهارات یک نماینده درباره احمدی نژاد که می کوشید هم از وی تمجید کند و هم انتقاد با خنده دیگر نمایندگان همراه شد.

بنا به نوشته آفتاب، علی محمد بزرگواری نماینده کهکیلویه و بویراحمد که “از شجاعت محمود احمدی​نژاد در اجرای قوانینی چون سهمیه‌بندی بنزین و هدفمندکردن یارانه​ها” تشکر کرده، درباره اطرافیان وی چنین گفته است: “درحالیکه اردوغان، این دوره‌گرد ترکیه​ای از سوی آمریکا ماموریت‌یافته که انقلاب​های منطقه را لائیک بخواند، رئیس‌جمهور ما که بعد از سیدحسن نصرالله بیشترین محبوبیت را در منطقه دارد، سکوت کرد و توجهش را به چند نفر معطوف کرده است که مبادا به آنها از گل نازک‌تر بگویند! او خم به ابرو می‌آورد و حتی شنیده​ام که در گوشه​ای گریه می​کند و خودخوری می‌کند! متاسفیم که ما از این بیداری اسلامی استقبال شایسته نکردیم و با فرصت‌سوزی ایشان، دولت جمهوری اسلامی موضع به جایی اتخاذ نکرد. هنوز نفهمیده​اید که ولایت مطلقه فقیه مافوق قانون است و شما از قانون حرف می‌زنید!”.

گفتنی است در حین بیان این سخنان، صدای خنده برخی از نمایندگان در صحن علنی مجلس پیچیده بود.

در مقابل این حملات، غلامحسین الهام، چهره محافظه کار و مشاور حقوقی احمدی نژاد در گفت و گو با فارس، از این فضا انتقاد کرده و گفته است: “عده ای گمان می کنند که احمدی نژاد «اخ» است. اینها یک مشکل بنیادی با احمدی‌نژاد دارند. کسانی که این حرف را می‌زنند افرادی هستند که از بغض احمدی‌نژاد از مسئولیت خطیرشان نسبت به نظام غفلت کردند و در فتنه 88 یک تخلف بزرگ و غفلت تاریخی را در کارنامه سیاسی خود به جا گذاشتند.”

وی افزوده است: “ما با احمدی‌نژاد بر سر بعضی دیدگاه‌های او نه تنها مشکلی نداریم بلکه حامیش بوده و هستیم البته این دیدگاه شخصی بنده است. احمدی‌نژاد سیطره اشرافیت را در این کشور شکسته، مردم را با فرهنگ انقلاب پیوندی دوباره داد و قدرت گفتمان انقلاب را در دوره‌ای که جریانات اصلاحات و سازندگی و گفتمان‌های انحرافی دنبال زدن نظام بودند، متجلی کرد که اینها موفقیت‌های احمدی‌نژاد بود که رهبری بر آن صحه گذاشتند. در هیچ دولتی مثل دولت نهم مقام معظم رهبری تأیید گفتمانی از دولت نداشته است. بنابراین چرا باید بر سر این خصائص مثبت با احمدی‌نژاد مشکل داشته باشیم که اگر مشکل داشته باشیم یعنی مشکلمان مبنایی است. بنابراین با افتخار می‌گوییم با آن مسائل مشکل نداریم. ما حامی این مسائل بوده‌ایم”.

محمود احمدی نژاد در حالی در شعاع 15 کیلومتری مرکز نیویورک، مشغول مذاکره با سران برخی از جزایر و کشورهای ناشناخته درباره مدیریت جهانی است، که در تهران محافظه کاران مخالف وی روزهای دشوارتری را برای وی و اطرافیانش تدارک دیده اند.