آیا آمریکا ایران هسته ای را می پذیرد؟

نویسنده

» مقاله ای از فاکس نیوز

رضا خلیلی

 

زمانی که دنیا از ترس جنگ به آدولف هیتلر اجازه داد تا توافقنامه ورسای را زیر پا بگذارد و رایش بزرگ را تاسیس کند، به بهای سنگین مدارا کردن با دیکتاتور پی برد. بیش از 50 میلیون نفر کشته شدند و بهای آن را پرداختند.

حالا جهان با دیکتاتوری دیگری در ایران روبرو است که در پی دستیابی به سلاح کشتار جمعی است. آمریکایی ها و ناتو بعد از سال ها مبارزه از جنگی دیگر می ترسند. آیا ایران هم درحالیکه مشغول ساخت سلاح کشتار جمعی است و قصد دارد اسرائیل و آمریکا را نابود کند، مورد مدارا قرار خواهد گرفت؟

روزنامه کیهان، که تحت نظارت رهبر ایران، آیت الله خامنه ای، منتشر می شود اخیرا در تحلیلی نوشته است که آمریکا هیچ چاره ای جز پذیرفتن ایران اتمی ندارد.

کیهان به نقل از سرمقاله روزنامه الوطن، چاپ عربستان نوشته است که گزینه حمله نظامی به تاسیسات اتمی ایران دیگر مطرح نیست.

الوطن گزارش داده است که فرمانده سابق ستاد ارتش آمریکا، ژنرال جیمز کارترایت، گفته است: “تنها راه برای پایان دادن به برنامه های اتمی ایران اشغال کردن تاسیسات اتمی این کشور بخصوص در نطنز و اراک است اما با توجه به عواقب آن، این اقدام عملی نیست.”

الوطن از قول جفری وایت، تحلیلگر سابق وزارت دفاع آمریکا نوشت: “ممکن است حمله هوایی به تاسیسات اتمی ایران در ابتدا آسان به نظر برسد، اما این با واقعیت جور در نمی آید زیرا حمله هوایی به ایران عواقب سنگینی دارد.”

یک تحلیلگر نظامی در تهران گفت که اظهارات کارتوایت دو چیز را نشان می دهد: اول اینکه آمریکا قادر به حمله نظامی به ایران نیست، دوم، هیچ راهی بجز حمله نظامی به تاسیسات اتمی ایران برای متوقف کردن برنامه های اتمی این کشور نمی شناسد. به همین دلیل آمریکا بطور مشخص خود را برای ایران اتمی آماده می کند.

سایت گرداب وابسته به سپاه پاسداران در مقاله ای نوشت که “دنیا زمانی که ایران اولین موشک اتمی اش را آزمایش کند، اقدامی نخواهد کرد و آن روز یک روز پر افتخار ملی برای کشور است.”

رهبران ایران به این نتیجه رسیده اند که آمریکا به دلیل مشکلات اقتصادی و اینکه دیگر توان جنگ دیگری مثل جنگ در عراق و افغانستان را ندارد، ضعیف شده است.

این نتیجه گیری ایران را به سمت سرعت بخشیدن به برنامه های اتمی اش سوق می دهد و این نه تنها شامل غنی سازی اورانیوم می شود بلکه با وجود چهار قطعنامه سازمان ملل علیه این کشور، شامل ساخت سلاح اتمی هم می شود. تحریم های سازمان ملل موفق به متوقف کردن برنامه های اتمی ایران نشده اند. طبق آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران اورانیوم غنی سازی شده برای شش بمب اتمی را دارد.

امروز حکومت تندرو ایران هزار موشک بالیستیک در اختیار دارد که به سمت پایگاه های آمریکا در منطقه، همه شهر های اسرائیل و پایتخت های همه کشور های اروپای غربی نشانه رفته اند. ایران فن آوری موشکی خود را گسترش داده است.

سپاه پاسداران ایران با موشک های بالیستیکی که در اختیار دارد نشان داد که نقش مهمی در در خلیج فارس ایفا می کند و می تواند از ناو های جنگی به اهدافش در زمین و هوا شلیک کند.

سپاه پاسداران نیروی دریایی خود را با موشک های بالیستیک زمین به زمین که از ناو های جنگی پرتاب می شوند و همچنین موشک هایی که از ناو ها به هوا شلیک می شوند مجهز کرده است. تنها هدف از آزمایش این موشک ها ایجاد تنش و ترس از جنگ است که آمریکا را به زانو در می آورد.

دیکتاتور های ایران خواستار محو شدن اسرائیل از نقشه زمین هستند و به صراحت می گویند  تشکیل کشور فلسطین ابتدای راه است. آنها رویای پیروزی الله را در سر می پرورانند و معتقدند که نابودی اسرائیل و آمریکا نزدیک است. در عین حال، آمریکا و متحدان اروپایی اش که از جنگ واهمه دارند، دائما تقاضای مذاکره با ایران را دارند و گمان می کنند بهترین راه مدارا است. این نکته است که به ایران اجازه می دهد برنامه های اتمی و موشکی اش را گسترش بدهد.

استادان ترس در ایران از همه خطوط قرمز عبور کرده اند و بزودی موشک هایشان را با بمب های اتمی مسلح می کنند. اسرائیل نابود می شود و تنها یک بمب اتمی در آسمان آمریکا، این قدرت را دارد که ساختار این کشور رااز بین ببرد. تخمین زده می شود که 200 میلیون آمریکایی در نتیجه این حمله در عرض یک سال از بین می روند. نظم جهانی از بین می رود و میلیون ها نفر دیگر در نبرد اتمی جان خود را از دست می دهند.

آیا باید این اجازه را بدهیم که تاریخ تکرار شود؟

فاکس نیوز، 18 سپتامبر