انقلاب می خواهی برو لیبی

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

فرج سلحشور باز هم باز شد و این چهره سینمایی که می رود بتدریج تبدیل به یک “حسنی” در ابعاد سینمایی شود، مجددا و برای خالی نبودن عریضه طویله اعلام کرد: “سینما به درد جمهوری اسلامی نمی خورد.” این نظر به دلایل مختلف اشکال دارد. برخی اشکالات آن به شرح زیر است:

1) آقای سلحشور 33 سال دیر این حرف را زده است. در طول این 33 سال بیش از 1500 فیلم تولید شده و حداقل 200 فیلم آن جزو آثار برجسته تاریخ فرهنگ ایران است. از این فرج درخواست می گردد از این پس بموقع نظر بدهند، تا سه سال تاخیر را می شود کاری کرد، ولی 33 سال کمی زیاد است.

2) بعضی اوقات افراد از یک مفهوم به جای نام خودشان استفاده می کنند. همین جمله با کمی تغییر یعنی “ سلحشور به درد سینما نمی خورد” می توانست درست باشد، از این پس رعایت ادبیات و نحوه نگارش و جمله بندی را بکنید.

3) آدمی که فیلم بازی کرده، فیلمنامه دزدی کرده یا بفرض فیلمنامه نوشته، کارگردانی کرده، دخترش بازیگر و فعال این سینماست، نباید بگوید سینما به درد جمهوری اسلامی نمی خورد، باید بگوید “من یک عمر اشتباه کردم و اصلا باید بقال می شدم.” خواهش می کنیم شغل مناسبی انتخاب کنند و دوباره تا یک خبرنگار می بینید، فرج مذکور نظریه صادر نکند.

 

آقاجان! شوخی کردیم، چرا جدی می گیرید؟

بدبختی داریم ها! انگار این وزارت اطلاعات این همه کارشناس پهن و دراز خودش را ول کرده و از روی نوشته های حقیر سراپاتقصیر اقدام به عملیات می کند. من یک هفته قبل فهرست دشمنان جمهوری اسلامی را در صد مورد منتشر کردم، یکی از آنها “طراح لباس” بود. عزیزان من! دوستان! طراح لباس که دشمن نمی شود. ما شوخی کردیم، شما چرا جدی می گیرید؟ امروز اعلام شد که “هفتاد طراح لباس در تهران دستگیر شدند.” احتمالا جرائم آنها چنین است و به همین دلیل دستگیر شدند:

1) دست استکبار جهانی از آستین لباس هایی که طراحی کرده بودند در می آمد.

2) می خواستند خشتک نظام را با قیچی پاره کنند.

3) پای شان را توی کفش جمهوری اسلامی کرده بودند و با آن لباس شان را ست نکرده بودند.

4) کلاهی که برای مردم دوخته بودند بسختی برداشته می شد و نظام را دچار مشکل می کرد.

5) برای پابرهنگان جوراب طراحی کرده بودند و عدالت محوری را دچار بحران کرده بودند.

6) جیب لباسی که برای مسوولان اقتصادی درست کرده بودند گشاد نبود و سه میلیارد در آن جا نمی گرفت.

 

لیبی تونس، ایران نتونس

حالا چرا عصبانی شدید؟ قذافی کشته شد، به دست یک جوان هجده ساله لیبیایی، مردم لیبی هم با جسد قذافی عکس گرفتند. شما چرا حال تان به هم خورد؟ در تونس اسلام گرایان که باز جای شکرش باقی است یک کمی شبیه اصلاح طلبان ترکیه و ایران هستند روی کار آمدند، در مصر هم ملت انقلابی زدند مسیحی ها را کشتند. چرا ناراحت می شوید؟ انقلاب همین است. مگر در انقلاب اسلامی ایران چندین و چند مقر ساواک را مردم تسخیر نکردند و جسدشان را تکه تکه نکردند؟ مگر فاحشه ها را نسوزاندند؟ مگر آرزوی همه دوستداران انقلاب این نیست که به هر درخت یک آخوند آویزان کنند، درخت قذافی فقط یکی اش بود. آدم انقلابی که نباید این همه دل نازک باشد. من که طرح اسب تروا می دهم، جد اندر جد ترسو و ضد انقلابم، شما که از دو سالگی چریک بودید چرا حال تان به هم خورد؟ هی گفتید چرا جنبش سبز مثل تونس در 47 روز و مثل مصر در 19 روز پیروز نشد؟ بروید هزار بار خدا را شکر کنید، فرض کنید در ایران انقلاب شده بود، ملت هم همه مراکز قدرت بخصوص صدا و سیما که مورد علاقه وافر انقلابیون است گرفته بودند، حالا دسته های تروریست حزب الله درست شده بود و یکی یکی تان را در تهران تکه تکه می کردند. من بخاطر خودتان می گویم، آش با جاش! انقلاب همین است. روشنفکران آغازش می کنند و لات ها آن را به نتیجه می رسانند. البته حکومت دلش خوش نباشد که چون در مصر اراذل و اوباش تعدادی مسیحی را کشتند، پس جنبش مصر اسلامی است، یا چون در تونس اسلامگراها به قدرت رسیدند، پس انقلاب تونس اسلامی است، اینها که در تونس به قدرت رسیدند، همانها هستند که شما در تهران زندانی شان کردید. در ایران هم انتخابات آزاد بشود، رضا پهلوی که خیلی هم دوستش دارم نامزد انتخابات بشود، باز هم یا موسوی انتخاب می شود یا خاتمی.

 

چطور سریال سکسی نسازیم؟

ماهنامه “راه” که یک ماهنامه بسیار اصولگراست. آنها هم مثل مرحوم حاج آقا احسانبخش امام جمعه سابق یا اسبق رشت فکر می کند نشان دادن چانه زنان در عکس خیلی با فیلم پورنوگرافی فرق ندارد. یک زمانی همین آقای احسانبخش در نماز جمعه گفته بود: “زنان شهر ما لخت و برهنه به خیابان می آیند، تمام چانه آنها پیداست” در این ماهنامه راه یکی از نوابیغ اخیرا استراتژیست شده که دائم مشغول کشف شیطان پرستی از لای خشتک مردم هستند و عقده های جنسی شان را از این طریق نشان می دهند، با ذکر سریال هایی مثل “ یوسف و زلیخا” و برخی فیلمها و سریال های دیگر تلویزیون، ده نکته مهم را برای اینکه سریالی که ساخته می شود سکسی نباشد، ذکر کرده است. من نکات مهم دیگری را یادآوری می کنم.

اول، زن در سریال نباشد، در نتیجه اصلا مشکلی برای رعایت حجاب یا نگاه زن به دوربین یا نحوه حرف زدن زنان با مردان نخواهد بود.

دوم، با توجه به اخلاقیات برادران حزب الله از مردان جوان و بخصوص خوش قیافه که دماغ و دهان و چشم دارند، استفاده نشود.

سوم، مردها در فیلم درباره هیچ زنی حتی مادرشان نه فکر کنند و نه حرف بزنند، اگر خواستند درباره مردان پیر حرف بزنند.

چهارم، مردان سعی کنند شلوار نپوشند، بلکه از قبا و ردا و چیزهای دراز تا نوک زانو استفاده کنند.

پنجم: فیلمبرداری در شهر صورت نگیرد که ممکن است زنی در آن از جلوی دوربین رد بشود.

ششم: نویسنده فیلمنامه قبل از نوشتن آن حداقل ده بار سرش را به دیوار بکوبد که به چیزی جز خدا فکر نکند.

هفتم: حتی الامکان فیلم یا سریال در روستایی ساخته شود که هیچ زنی در آن وجود نداشته و مردها هم پشمالو باشند و گل به سرشان بمالند که مردم از دیدن آنها وحشت کنند.

هشتم: در صورت پیدا نشدن لوکیشن روستایی مناسب، فیلم در پادگان یا بیابان ساخته شود ولی سربازان همه بالاتر از پنجاه سال سن داشته باشند.

نهم: همه شخصیت های فیلم سعی کنند دائم دعا بخوانند و ذکر بگویند و در صورتی که یاد زن و مادرشان افتادند، بروند قمه زنی کنند که دچار مشکلات جنسی نشوند.

دهم: حتی الامکان از کارگردانانی که از بیخ بریده اند، منظور در زندان است، استفاده شود.

 

رای ندزدید، رای نخرید، تقلب نکنید

من می دانستم که این مجتبی آقا تهرانی گرین کارت دارد، ولی نمی دانستم تا این حد دشمن نظام است. وی گفته است: “در انتخابات رای ندزدید، رای نخرید و تقلب نکنید.” یکهو بگو رهبر و رئیس جمهور حکومت را بدهند دست مخالفان و بروند کاراکاس. یعنی دشمنی با جمهوری اسلامی و اسلام تا این حد؟ باورکردنی نیست.

 

موسیقی زیرزمینی نداریم

مدیرکل موسیقی ارشاد گفت: “ما موسیقی زیرزمینی نداریم” فکر کنید! بچه های موسیقی زیرزمینی از دست یارو رفته اند زیر زمین بعد می گوید نداریم. شما درست می گوئید. بقول احمدی نژاد که گفته بود “ ما در ایران همجنس باز نداریم” و حالا مراسم ازدواج اش با مشائی قرار است دو ماه دیگر برگزار شود. شما هم وقتی رفتی زیرزمین خودت می بینی شون.

 

خائنین بالفطره

واقعا چقدر شعور می خواهد درک این موضوع و یقین آوردن به آن. انتخاباتی هنوز برگزار نشده. هنوز معلوم نیست چه کسی می خواهد در انتخابات نامزد شود و انتخاب شود. معلوم نیست در انتخابات چه کسی می خواهد انتخاب کند، معلوم نیست چه کسی انتخابات را برگزار می کند. اصولا طبیعی است که اول آدم خریدی بکند، بعدا بفهمد سرش کلاه رفته یا نرفته. یعنی چه که این آقای حمیدرضا مقدم فر گفته است: “هر کس در سلامت انتخابات تشکیک کند، قطعا خائن است.” اصلا انتخابات کجا بود؟