علما بیایند مشکل دولت را حل کنند

نویسنده

ahmadinejad452.jpg

مینا احتشامی

محمود احمدی نژاد که در جریان سفر به فارس و افتتاح سد سیوند با مخالفت کارشناسان بسیاری روبه رو شده است، در تازه ترین سخنان خود با اشاره به اینکه تئوری های مادی به بن بست رسیده گفت اگر در کشوری راجع به دموکراسی حرف بزنیم مردم حالت تهوع می گیرند.

رئیس جمهوری که به دنبال تیره شدن روابط دولت با علمای بزرگ چندی است ترمیم این روابط را موضوع توجه خود قرار داده و این روزها سعی دارد وزیر آموزش و پرورشش را که مورد انتقاد علما بوده از استیضاح نجات بدهد، در جمع علما و روحانیون استان فارس با تاکید بر اینکه درس خوانده های امریکا و انگلیس به درد نمی خورند، از مدرسان مدارس علمیه خواست دولت را در حل مشکلات فراوان در حوزه مادی یاری دهند. وی برای جلب توجه بیش تر حضار به کمک های دولت به مراکز دینی اشاره کرد و قول داد که باز هم در این امر کوشش کند.

احمدی نژاد در این دیدار با بیان اینکه دنیا خلق شده تا یک اتفاق مهم بیفتد، گفت: “ما باید به سمت سعادت حرکت کنیم. در غیر این صورت همه زحمات به هدر می رود. باید روزی بیاید که انسان کامل یعنی امام زمان(عج) بشر را به نقطه کمال برساند. هیچ کس نمی تواند انسان را به نقطه حقیقی سعادت برساند مگر امام معصوم.”

به گزارش ایسنا رئیس جمهور تاکید کرد: “مطمئناً براساس مادی گرایی نمی توانیم به نقطه کمال و سعادت حقیقی نزدیک شویم. ما مشکلات فراوانی به خصوص در حوزه مادی داریم، اما درس خوانده های امریکا و انگلیس دوای درد ما نیستند. نمی توان جز مبتنی بر احکام اسلامی حرکت و نوری را مشاهده کرد. من رسماً در اینجا از علما و مدارس علمیه دعوت می کنم که در این باره تحقیق کنند و دولت از اندیشه ها و الگوی های آنها در این زمینه استفاده می کند. ما باید نظام تربیتی مخصوص خود را داشته باشیم.”

احمدی نژاد ادامه داد: “دولت با همه ابعاد و توان، عقیده دارد و تلاش می کند که فضای مدیریت کشور را به سمت الگوی اسلامی پیش ببرد. اکنون دوران تئوری های غربی گذشته است.”