مرتضوی دروغگو شیر شده

نویسنده
شیرین کریمی

» حمله قاضی کهریزک به احمد توکلی

یک ماه پس از حکمیت بی سرانجام حداد عادل و  احمد توکلی در خصوص استعفای رئیس سازمان تامین اجتماعی، سعید مرتضوی با انتشار نامه ای ادعای دادن “قول شرف” را رد  و با متهم کردن توکلی به دروغ پردازی، گفته از وی شکایت کرده است.  توکلی نیز در پاسخ به وی از “َشیر شدن” مرتضوی سخن گفته  و تاکید کرده است در جلسه استیضاح وزیر کار معلوم خواهد شد دروغ گو کیست. هفته گذشته 6 نماینده مجلس ازاحتمال استیضاح وزیر کار در مجلس نهم خبر داده و خواستار استعفای مرتضوی شده بودند، اما وی روز شنبه عملکرد 40 روزه خود در سازمان تامین اجتماعی را گزارش داد؛ گزارشی که در صفحه نخست یک روزنامه اصلاح طلب منتشر شد.

“دروغ و سراسر کذب”؛ این توصیفی است که سعید مرتضوی از ادعاهای رئیس مرکز پژوهش های مجلس هشتم دارد. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی که ماه گذشته با دادن “قول شرف” به احمد توکلی، وزیر کار احمدی نژاد را از زیر تیغ استیضاح  به در برده بود، حالا با نگارش نامه ای اساسا نه تنها منکر هر گونه “قول شرف” به نمایندگان استیضاح کننده شده بلکه گفته است از احمد توکلی شکایت خواهد کرد. او در این نامه نوشته است: “بحث «قول شرف» که توسط ایشان[توکلی] در مجلس و متعاقباً در رسانه‌های معاند، سوژه‌ای جهت تخریب و انتقام‌گیری از خدمات گذشته اینجانب گردید مطلب دروغ و کذبی است که آقای توکلی جهت تدارک جنگ روانی و تبلیغاتی علیه اینجانب و به منظور دفاع از خود در مجلس شورای اسلامی ساخته‌اند.”

اوایل فروردین 20 نماینده مجلس در واکنش به انتصاب سعید مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی، طرح استیضاح وزیر کار را امضا کردند تا در صورت ادامه حضور قاضی کهریزک در این سازمان، شیخ الاسلامی را به استیضاح بکشانند. اما27 فروردین در روز استیضاح 19 نماینده در آستانه برکناری وزیر کار از استیضاح وی انصراف دادند. در آن روز غلامعلی حداد عادل میانجیگری کرده و از نمایندگان خواسته بود به دلیل اینکه سعید مرتضوی “قول شرف” داده از مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی انصراف دهد، پیگیر استیضاح وزیر کار نشوند.

در همان روز بود که احمد توکلی به خبرنگاران گفت مرتضوی چند روز پیش در حضور حداد عادل “متن استعفای” خود را نوشته و سپس “قول شرف” داده است که دیگر به سازمان تامین اجتماعی “برنگردد”.

 

خدا شاهد است قول شرف ندادم

اماحالا مرتضوی که از آمران قتل های کهریزک و زهرا کاظمی – عکاس ایرانی-کانادایی – است به کل منکر بحث “شرافت” شده است. او “خدای سبحان” را شاهد گرفته تا بگوید که “چنین لفظی (قول شرف) را نه در جلسه با جناب آقای حداد عادل و نه در جلسه با آقای توکلی بکار نبرده‌ام. لفظ «قول شرف» ساخته و پرداخته آقای توکلی است که از ایشان در این خصوص شکایت نموده‌ام.”

مرتضوی البته اذعان کرده که درست سه روز پس از آنکه قول و قرار های خود را با نمایندگان مجلس گذاشته ، با چراغ خاموش به قوه قضائیه رفته و علیه توکلی “شکایت” کرده است. به گفته وی “این پرونده از تاریخ 30 فروردین 91 تحت کلاسه 910025 در شعبه 9 بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تهران مطرح ‌رسیدگی است.”

ناظران می گویند پس از تمسخر نمایندگان اصولگرا در مجلس در جلسه سئوال از احمدی نژاد، این جدیدترین رو دستی است که دولت  به مخالفان خود در پارلمان می زند.

از میان 20 نماینده طراح استیضاح تنها علی مطهری از امضای خود انصراف نداده بود. وی پس از “حکمیت” توکلی پرسیده بود: “چطور این افراد به قول مرتضوی اطمینان کردند”.  نظر فرزند آیت الله مرتضی مطهری – از تئوریسین های جمهوری اسلامی - پیرامون هم کرسی هایش در مجلس چنین بود: “برخی از استیضاح‌کنندگان خام شدند و فریب خوردند‌.”

 

مرتضوی حرفی برای گفتن ندارد

احمد توکلی که برخی به کنایه حکمیت نافرجام وی را با “ابوموسی اشعری” مقایسه می کنند، دیروز البته در برابر ادعاهای سعید مرتضوی خاموش نماند. شامگاه دوشنبه وی با خبرگزاری فارس مصاحبه کرد تا بگوید: “من خدا را شکر می‌کنم که شاکیان من افرادی مثل مرتضوی، ملک‌زاده، مشایی، جوانفکر و رحیمی هستند و من در مقابل این افراد قدرت دفاع از خودم را نزد قاضی دارم و انشاءالله پاسخ خواهم داد.”

وی در اظهارات خود از “شیر شدن” مدیر عامل تامین اجتماعی خبر داده و تصریح کرده است: “همینکه آقای مرتضوی تا چند روز پیش که احتمال استیضاح وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی را می‌داد سکوت کرده بود و حالا شیر شده است، بهترین دلیل است که نامبرده حرفی برای گفتن ندارد.”

اواخر هفته گذشته شش تن از استیضاح کنندگان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتشار نامه ای خطاب به “مردم و کارگران” اعلام کردند با توجه به پیگیری حکم غیر قانونی مرتضوی در دیوان عدالت اداری منتظر رسیدگی به این حکم خواهند بود و در صورت به سرانجام نرسیدن این پرونده استیضاح را در مجلس نهم به جریان خواهند انداخت. حمد توکلی، علی مطهری، مسعود پزشکیان، محمد دهقان، الیاس نادران و حسین نجابت امضا کنندگان بیانیه ای مذکور هستند.

توکلی خط و نشان کشی را برای سعید مرتضوی کامل کرده و گفته است: “وقتی در استیضاحی که انجام خواهیم داد اسناد علیه او را افشا کردیم، معلوم خواهد شد چه کسی دروغگو است.”

 

میز کار در اتاق دیگر

باقی ماندن  سعید مرتضوی در پست ریاست سازمان تامین احتماعی خشم خیلی ها را به همراه داشته است. سایت جوان انلاین، وابسته به سپاه پاسداران دیروز در گزارشی کنایه آمیز از تمهید تازه سعید مرتضوی برای عمل به “قول شرفش” پرده برداشته و نوشته است: “شنیده‌های ما حاکی است که او برای آنکه پایبندی‌اش را به این قول نشان دهد، دستور داده، یک میز کار در اتاق دیگری برایش بگذارند.”

این سایت همچنین از تشریح گزارش عملکرد مدیریت 40 روزه مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی توسط خود وی خبر داده است؛ اتفاقی که روز شنبه رخ داد و روزنامه “اصلاح طلب” اعتماد تنها نشریه ای  بود که در صفحه نخست خود به تفصیل آن را پوشش داد. لطفی که حتی روزنامه ایران – ارگان دولت مستقر – در حق سعید مرتضوی نکرد.

روزنامه اعتماد در این گزارش 600 کلمه ای که با تصویر قاضی پیشین مطبوعات همراه بود نوشته است: “بر اساس اظهارات سعید مرتضوی، این صندوق تمام مطالبات خود از دولت را وصول کرده و تمام بدهی خود را به بخش‌های درمانی مانند داروخانه‌ها پرداخت کرده است.”

سایت های اصولگرای منتقد دولت از این گزارش تحت عنوان رپرتاژ روزنامه اعتماد برای مرتضوی یاد کرده اند.

 

از اهالی تفت و عاشق نفت

در همین راستا سایت فردا روز یکشنبه در مطلبی طنز در ستون تذکرة الرجال خود در وصف مرتضوی نوشت: “از اهالی تفت بود و عاشق پول نفت بود و پیش از این در قوّه قضائیه در آمد و رفت بود.”

در ادامه این یادداشت که با ادبیات کهن ایرانی نوشته شده، آمده است: “وقتی اکابر قوه قضاییه و قاضی القضات از کرامات شیخ سعید مرتضوی آگاه شدند، مصونیت قضایی او از وی سلب نمودند و از دادستانی تهران معذولش داشتند و او به دنبال نخود سیاه فرستادند و گویا او رفت و آن بیافت و خود را به پست ریاست تأمین اجتماعی ببافت!! مرید تا این بشنید به یاد سالمندان! کهریزک!!! نعره ای بزد و از هوش برفت!!”