خیزش برای آزادی موسوی و کروبی

نویسنده

» گزارش سایت سیتیزن کین

رامین مهمان پرست، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، از دخالت کشورهای خارجی در یک مسأله داخلی انتقاد کرد. او فکر می کند با این سخن از پاسخگویی به سؤالات متعدد جامعه بین المللی شانه خالی کرده و این درحالی است که شبه نظامیان بسیجی و نیروهای ضد شورش مردم معترض و تظاهرکننده را در شهرهای ایران به شیوه خشونت باری ضرب و شتم می کنند.

دولت های اروپایی مراتب نگرانی خود را نسبت به حبس خودسرانه موسوی و کروبی که صرفاً به دلیل تردید در صحت انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد به خیانت متهم شده اند، اعلام داشته اند. 

در اولین بیانیه الن ژوپه، وزیر خارجه جدید فرانسه، آمده است: “ما در ایران با یک حکومت دیکتاتوری روبرو هستیم و امیدواریم که این حکومت به سوی رعایت حقوق بشر و استقرار دموکراسی گام بردارد.” این درحالی است که تعداد فراخوان های مردم معترض برای شرکت در تظاهرات و گردهمایی ها و حمایت از دو رهبر مخالفان دموکراسی خواه در شبکه های اجتماعی به شکل قابل توجهی رو به افزایش است.

تکلیف روشن است: در انقلاب شبکه های اجتماعی که تاکنون به فروپاشی رییس جمهور تونس و مصر انجامیده و حاشیه های بسیاری برای معمر قذافی، رهبر قدرتمند لیبی ایجاد کرده، ضرباهنگ اعتراضات مردمی در ایران نیز رقم می خورد. نقش سایت های این دو رهبر مخالف که درحال حاضر در زندان بسر می برند، در پیشبرد این اعتراضات بسیار مهم است.

به نوشته سایت کلمه، سایت میرحسین موسوی، برای سومین بار طی دو هفته اخیر ده ها هزار نفر از مردم تظاهرکننده علیه بازداشت خودسرانه این دو رهبر مخالف اعتراض کرده اند و در برابر حملات خشونت بار نیروهای ضد شورش که توسط حکومت در سطح شهر مستقر شده اند، استقامت تحسین برانگیزی از خود نشان داده اند.

در یکی از اتوبان های شهر تهران، پوستری به این مضمون بر دیوار آویزان شده بود: “دیکتاتور به پایان سلام کن!” به راستی رهبر جمهوری اسلامی چه تمهیدی در برابر شبکه های اجتماعی که به سلاح اصلی مردم آزدایخواه ایران تبدیل شده خواهد اندیشید؟

 

منبع: سیتی زن کین، ۲ مارس