بازداشت رهبران اقلیت های دینی

لیلا طیری
لیلا طیری

» آخرین اخبار زندانیان سیاسی و مطبوعاتی

بازداشت فعالان سیاسی و مطبوعاتی همچنان ادامه دارد و با بازداشت رهبر کلیسای آشوری کرمانشاه، دایره بازداشت ها به رهبران اقلیت های دینی در ایران نیز گسترش یافته است.

هنگامه شهیدی، روزنامه نگار، مهرداد بال افکن، عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب منطقه اصفهان، علی انجم، روزنامه نگار و مسول ستاد شهروند آزاد گیلان، مصطفی میراحمدی زاده، از شاگردان آیت الله منتظری و ویلسون عیسوی رهبر کلیسای آشوری کرمانشاه جزو بازداشت شدگان جدید هستند.

براساس گزارش ها جمعه شب گروهی از سوی دادگاه ویژه روحانیت ضمن تفتیش منزل آقای میراحمدی زاده، وی را به همراه کامپیوتر و دست نوشته هایش به زندان منتقل کرده اند.

  وب سایت کلمه نیز به نقل از رادیو واتیکان گزارش داده است که نیروهای امنیتی به خانه ویلسون عیسوی رفته و این کشیش را به محل ناشناخته ای منتقل کرده اند.

روز گذشته نیز ماموران امنیتی در گیلان به منزل علی انجم رفته و بعد از تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی این روزنامه نگار، او را بازداشت کردند. علی انجم، عضو سازمان ادوار تحکیم نیز هست.

روز جمعه نیز فرج بال افکن، مسوول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در اصفهان، پس از خروج از منزل توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. این دومین بازداشت آقای بال افکن بعد از انتخابات ریاست جمهوری است؛ وی پیش از این وی در روز ۲۵ خرداد توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت و در بند ویژه این ارگان در زندان اصفهان مورد بازجویی قرار گرفته بود.

به گفته خانواده و نزدیکان وی، هنوز از محل نگهداری این عضو سازمان مجاهدین انقلاب اطلاع دقیقی در دست نیست.

اما پر سر و صدا ترین بازداشت متعلق به بازداشت هنگامه شهیدی بود که پیش از این با قرار وثیقه 90 میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شده بود. این روزنامه نگار روز پنج شنبه پس از احضار و حضور در دفتر پی گیریهای وزارت اطلاعات بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

اوتوسط شعبه 26 دادگاه انقلاب، به اتهامات اقدام علیه امنیت کشور از طریق اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور از طریق حضور در اغتشاشات مورخ شنبه 23 تا 27 خردادماه که موجب اخلال در نظم عبور و مرور شهروندان و اختلال ترافیکی در شهر و ایجاد بلوا و، به شش سال و سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شده بود.

محمد مصطفایی، وکیل هنگامه شهیدی روز گذشته در وبلاگش خبر از اجرای این حکم داد و نوشت که مدیر شعبه 54 دادگاه تجدید نظر حکم صادره که نشان از تایید حکم شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب بود را روز گذشته به او ابلاغ کرده است.

به گفته مصطفایی، حکم بدوی با تخفیف در مورد اهانت به ریاست جمهوری به شش سال و پرداخت پنجاه هزار تومان وجه نقد تبدیل شده بود.

وکیل هنگامه شهیدی نوشته است که: “این حکم در تاریخ ۵/۱۲/۱۳۸۸ صادر شده و درست روز بعد از صدور حکم، خانم شهیدی بازداشت شد. یعنی هنوز جوهر حکم خشک نشده بود. اما چرا به این سرعت حکم هنگامه شهیدی تایید و اجرا شد…. خدا عالم است و بس”.

 

آزادی علی حکمت و سمیه رشیدی

علی حکمت، عضو شورای مرکزی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات و سردبیر روزنامه توقیف شده خرداد، پس از تحمل حدود دو ماه حبس و با قرار وثیقه شنبه شب از زندان اوین آزاد شد.

این روزنامه نگار در تاریخ ۱۱ دی ۱۳۸۸ و در موج بازداشت‌های بعد از عاشورا (به همراه محمدرضا زهدی و دخترش مهسا حکمت) بازداشت شده و پنج‌شنبه گذشته برای اولین بار با خانواده خود ملاقات کرده بود.

مهسا حکمت، روزنامه‌نگار و فرزند علی حکمت هم در تاریخ ۱۱ دی ماه به همراه پدرش بازداشت شده بود که روز ۱۵ بهمن با قید وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

سمیه رشیدی، فعال دانشجویی و فعال حقوق زنان نیز پس از تحمل 65 روز زندان، روز پنج شنبه آزاد شده است.

 

روحیه خوب زنان زندانی

یک زندانی که به تازگی از زندان اوین آزاد شده، روحیه و مقاومت زنان بازداشتی در بند ۲۰۹ را تحسین‌برانگیز خوانده است.

وب سایت ندای سبز آزادی به نقل از این زندانی که تازه آزاد شده گزارش داده که روحیه آذر منصوری که مدتی با او هم‌سلول بوده پس از ماه‌ها زندان هنوز مثال‌زدنی است و نشاط و مقاومت و منش اخلاقی و روحیه‌بخش او حتی زندانبانان زنان در زندان اوین را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

به گفته وی وضعیت روحی بدرالسادات مفیدی و شیوا نظرآهاری نیز بسیار خوب است.

 

مخالفت با 400 میلیون وثیقه برای مومنی

قاضی پرونده عبدالله مومنی که برای آزادی وی ۸۰۰ تومان وثیقه صادر کرده بود با وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی تهیه شده از سوی همسرش مخالفت کرده و میزان آن را کم دانسته است.

 همسر سخنگوی سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) در واکنش به میزان سنگین وثیقه مومنی اعلام کرده است که توان پرداخت چنین وثیقه ای را ندارند.

خانواده مومنی روزگذشته  وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی برای آزادی عبدالله به دادگاه بردند که از آنها نپذیرفتند و میزان آن را کم دانستند.

عبدالله مومنی که معلمی بوده و در این مدت شغل خود را هم از دست داده هیچ گونه منبع درآمدی ندارد و مستاجرست.با توضیحات همسر مومنی مسئول پرونده اواعلام کرده بود  که امکان دارد از میزان این وثیقه کاسته شود اما امروز وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی را نپذیرفتند.

مومنی سخنگوی ادوار تحکیم وحدت و مسئول ستاد شهروند آزاد مهدی کروبی در ایام انتخابات بود که پس از انتخابات بازداشت شد و ۸ ماه است در زندان به سر می برد.

 

صدور وثیقه برای سه روزنامه نگار

برای کیوان مهرگان روزنامه نگار روزنامه اعتماد وثیقه صد میلیونی تعیین شده است، اما با توجه به اینکه خانواده وی توان پرداخت این وثیقه را ندارند صالح نیکبخت، وکیل وی در تلاش برای تبدیل وثیقه به قرار کفالت است.

این روزنامه نگار از هشتم دی ماه در بازداشت به سر می برد.

وب سایت میزان نیزگزارش کرده که خواهر عبدالرضا تاجیک، دبیر سرویس سیاسی روزنامه شرق که بعد از انتخابات دوبار بازداشت شده است از صدور قرار وثیقه ملکی برای برادرش خبر داده است؛ این درحالیست که در تیرماه نیز بعد از بازداشت عبدالرضا تاجیک وی با قید وثیقه آزاد شده بود و برای این منظور خانواده وی سندی را در رهن دادگاه انقلاب گذاشته بودند.

همچنین بنا به گفته فهیمه ملتی، همسر مرتضی کاظمیان، برای این روزنامه نگار قرار وثیقه ۱۰۰ میلیونی صادر شده است. مرتضی کاظمیان نیز در بازداشت سال ۸۰ سند ۱۰۰ میلیونی به عنوان وثیقه در رهن دادگاه انقلاب گذاشته بود که این سند نیز همچنان در وثیقه دادگاه است.

این سه روزنامه نگار بعد از عاشورا بازداشت شدند.

 

مخالفت با قرار وثیقه ساسان آقایی

با تبدیل قرار وثیقه ساسان آقایی، روزنامه نگار از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب موافقت نشد.

محمد مصطفایی در گفت‌وگو با  ایلنا در خصوص آخرین وضعیت پرونده ساسان آقایی گفت‌: موکلم در اول آذرماه دستگیر و در ابتدا اتهاماتی چون اقدام علیه امنیت، تبلیغ علیه نظام، اخلال در نظم عمومی و نشراکاذیب از سوی بازپرس شعبه سوم دادسرای امنیت به وی تفهیم شد.

وکیل ساسان آقایی با بیان اینکه پرونده موکلش به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارجاع شده است، افزود:از سوی قاضی رسیدگی کننده به پرونده قرار بازداشت موقت موکلم تمدید شد در حالیکه قرار تامین باید با اهمیت جرم، دلایل و مدارک، سابقه متهم و نیز بیم فرار وی، متناسب باشد.

وی با بیان اینکه طبق اصول حقوقی در دادرسی‌های کیفری، قرار تامین نباید از حداقل مجازات مقرر برای آن جرم تجاوز کند، به ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی اشاره کرد و گفت‌: آنچه مدنظر است این است که بیش از سه ماه از بازداشت ساسان آقایی می‌گذرد و با توجه به اینکه حداقل مجازات در ماده ۵۰۰ قانون مجازات، سه ماه است، ادامه بازداشت وی را برخلاف قانون می‌دانم.

مصطفایی ادامه داد: با توجه به اینکه از بازداشت موکلم بیش از سه ماه گذشته، این موضوع را به رییس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اعلام کردم ولی رییس دادگاه هنوز دستوری در این زمینه صادر نکرده است. به همین دلیل این موضوع را نیز به معاون قضایی دادگاه انقلاب اطلاع دادم که وی در نامه‌ای خطاب به قاضی رسیدگی کننده اعلام کرد که با توجه به درپیش بودن ایام تعطیلات، درخواست تبدیل قرار به نظر قاضی دادگاه برسد اما قاضی رسیدگی کننده به پرونده با این امر موافقت نکرد.

 

انتقال محمد داوری به سلول دونفره

روز پنج‌شنبه، خواهر محمد داوری، عضو کانون معلمان ایران و سردبیر سایت سحام‌نیوز موفق شد با وی ملاقات کند. خانواده این فعال مدنی ساکن تهران نیستند و به دلیل کهولت سن، مادر محمد داوری نمی‌تواند به تهران مراجعه و با وی ملاقات کند.

در هفته‌های اخیر مسئولان زندان اوین، این عضو دربند کانون معلمان ایران را از تماس تلفنی محروم و او را به سلول ۲ نفره منتقل کرده‌اند. فشار بر این فعال مدنی در حالی صورت می‌پذیرد که بیش از سه ماه از برگزاری دادگاه وی می‌گذرد و مراجعه وکلای او، مینا جعفری و ژینوس شریف به دادگاه انقلاب بی‌نتیجه بوده است. علیرغم درخواست وکلای پرونده برای تخفیف مبلغ ۲۰۰ میلیون تومانی وثیقه یا تبدیل آن به قرار کفالت، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب هیچ‌گونه پاسخی در این خصوص نداده است.

محمد داوری، معلم یکی از مدارس منطقه ۱۱ تهران بوده و از زمان بازداشت قادر به حضور در کلاس درس نبوده است که این امر وی را دچار مشکلات کاری نموده و ممکن است باعث اخراج به علت غیبت طولانی مدت شود. از جمله اتهامات این روزنامه‌نگار فعالیت تبلیغی علیه نظام، اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور و اخلال در نظم عمومی عنوان شده است.

محمد داوری در روز ۱۷ شهریورماه در پی حمله نیروهای امنیتی به دفتر شخصی مهدی کروبی و دفتر حزب اعتماد ملی با حکم جلب صادره از سوی دادستانی تهران بازداشت شد. دادگاه این فعال مدنی در روز اول آذرماه برگزار گردید اما تاکنون رای دادگاه بدوی صادر نشده است.

 

بی اطلاعی از اتهام وحید پوراستاد

خانواده وحید پوراستاد، روزنامه نگاری که در آستانه ۲۲ بهمن بازداشت شد، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت این روزنامه نگار، خواهان روشن شدن وضعیت بلاتکلیف او شدند.

یکی از نزدیکان وحید پوراستاد در گفتگو با کلمه، با اشاره به ملاقات کابینی همسر این روزنامه نگار در روز پنج شنبه، وضعیت روحی و جسمی این روزنامه نگار را خوب توصیف کرد اما گفت وحید در وضعیت بلاتکلیفی قرار دارد و این مساله به شدت او و خانواده را آزار میدهد.

وی افزود: متاسفانه روز پنج شنبه به دلیل وضع خاصی که در ملاقات ها حاکم هست و همه مکالمات ضبط می شود وحید نتوانسته درباره بازجویی ها یا اتهاماتش حرفی بزند اما گفته است که در بند ۲۴۰ زندان اوین و در سلولی با سه نفر دیگر نگهداری می شود.

به گفته وی، سه نفری که وحید پور استاد با انها هم سلول است زندانیان سیاسی و مطبوعاتی نیستند.

از سوی دیگر اکبر منتجبی روزنامه نگار بازداشتی دیگر هم که  روز پنج شنبه با خانواده خود ملاقات کرده به شدت لاغر شده و به خانواده اش گفته است که یک جلد قرآن در اختیار او قرار داده اند و او در این مدت دوبار قرآن را ختم کرده و از ده روز پیش هر روز، روزه است.

این گزارش حاکیست سایر روزنامه نگاران دربند از جمله وحید پوراستاد، کیوان مهرگان و احسان محرابی حتی کتاب قرآن نیز در اختیار ندارند.

 

وخامت حال فواد شمس

وضعیت جسمانی فواد شمس دانشجوی رشته جغرافیای دانشگاه تهران رو به وخامت گذارده است.

به گزارش هم میهن، فاتح شمس، پدر این روزنامه نگار دربند با اعلام وضعیت نگران کننده فرزندش در زندان گفت: فواد از ناحیه فک و دندان با مشکلی جدی روبروست به نحوی که دهان او اکنون به شدت چرک کرده و نیاز به اقدامات فوری پزشکی دارد.

پدر این دانشجوی دربند همچنین با بیان اینکه فرزندش بلاتکلیفی مداومی را در زندان تجربه می کند افزود: در حالی که تحقیقات از فواد به پایان رسیده است وضعیت او همچنان در مرحله ابهام قرار دارد و ما دقیقا نمی دانیم که سرنوشت فواد چه خواهد شد.

فواد شمس دانشجوی دانشکده جغرافیای دانشگاه پیش از ۱۶ آذردر حال خروج از دانشکده توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.گفته می شود این بازداشت با اطلاع و هماهنگی نیروهای حراست دانشگاه تهران انجام شده است.این فعال دانشجویی‌، وبلاگ‌نویس و روزنامه‌نگار پیش از بازداشت به کمیته انضباطی دانشگاه احضار شده بود.

 

آخرین اخبار خانواده دربند دارالشفایی

جمیله دارالشفایی، فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون، بعد از گذشت ۲۰ روز از بازداشتش برای اولین بار با خانواده خود تماس گرفت.از اتهامات جمیله دارالشفایی اطلاعی در دست نیست و وی در این تماس تلفنی فقط از سلامتی خود خبر داده است.

از سوی دیگر صفورا تفنگچی‌ها، تنها عضو آزاد شده خانواده دارالشفایی، روز 5شنبه موفق شد با هر سه عضو زندانی خانواده خود، ابوالحسن، جمیله و بنفشه دارالشفایی ملاقات کند.

به گزارش ندای سبز آزادی، این دیدارها مجزا و به صورت کابینی بوده است.

جمیله دارالشفایی در این ملاقات به مادر خود گفت که حدود ۱۷ روز در سلول انفرادی بوده و از چند روز پیش به سلول‌های چند نفره بند ۲۰۹ منتقل شده است

پدر و مادر یاشار دارالشفایی هم موفق به دیدار با او شدند. یاشار دارالشفایی، فعال دانشجویی است که همزمان با سایر اعضای خانواده خود بازداشت شد. مادر و برادر وی نیز جزو بازداشت شدگان این خانواده بودند که کمی بعد آزاد شدند.

بنفشه، ابوالحسن و یاشار دارالشفایی ۳ عضو دیگر این خانواده هستند که هنوز در بازداشت به سر می برند.

ابوالحسن و یاشار دارالشفایی، از زمان بازداشت تاکنون هیچ تماسی با خانواده خود نداشته اند. یاشار دارالشفایی، فعال دانشجویی، پیش از این و در روز ۱۳ آبان نیز در خیابان کریمخان بازداشت و پس از دو هفته حبس در زندان اوین آزاد شده بود.

ابوالحسن دارالشفایی نیز قبلا در راهپیمایی روز جهانی کارگر بازداشت و پس از تحمل بیش از ۴۲ روز حبس که ۳۴ روز آن در سلول انفرادی سپری شده بود، آزاد شد.

 

اولین ملاقات دکتر ربانی املشی

روز پنجشنبه، خانواده دکتر محمد صادق ربانی املشی نیز رای اولین بار با وی ملاقات کردند.در این ملاقات حضوری برادر و همسر وی حضور  داشتند که خبر داده اند دکتر املشی از روحیه بسیار خوبی برخوردار بوده و بازجویی های وی همچنان ادامه دارد.

براساس این گزارش وی حاضر به پذیرش اشتباه و تقاضای عفو نشده و به همین دلیل همراه با دیگر دستگیر شدگان عاشورا آزاد نشده است.دکتر محمد صادق ربانی، استاده بازنشسته دانشکده علوم دانشگاه تهران وعضو هیات اجرایی شورای ملی صلح ( برادر مرحوم آیت الله حاج مهدی ربانی املشی، دادستان کل کشور در زمان آیت الله خمینی) روز عاشورا توسط افراد بسیجی بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد.

چندی پیش خانواده آیت الله ربانی املشی در نامه ای سر گشاده به رئیس قوه قضائیه نسبت به بازداشت دکتر ربانی، برادر مرحوم آیت الله حاج مهدی ربانی املشی، دادستان کل کشور در زمان آیت الله خمینی معترض و خواستار رسیدگی به وضعیت تمامی زندانیان بعد از انتخابات شدند.

 

وضعیت مبهم سعید نورمحمدی

یکی از افراد مطلع درباره پرونده سعیدنورمحمدی به کمپین بین المللی حقوق بشر درایران گفت که مسوولین پرونده از به گردش انداختن پرونده وی خودداری می‌کنند.

به گفته وی یکی از افراد زندانی در تماس اززندان اوین گفته است که سعید نورمحمدی را به بند عمومی منتقل کرده اند و درحال حاضر وی با نورایی نژاد و محمودیان در یک مکان زندانی است.

به گفته وی نورمحمدی یک بار درکریدور زندان فریاد زده است که« بچه ها محکم باشید» و همین موضوع باعث شده است بازجویان وی به وی سخت بگیرند و از به گردش انداختن پرونده وی جلوگیری کنند.

او در ملاقاتی که هفته جاری با خانواده خودداشته است به آنها اطلاع داده از بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات به بند عمومی ۳۵۰ منتقل شده است.

سعید نورمحمدی، عضو شاخه جوانان جبهه مشارکت و مسئول کمیته استان های ستاد ۸۸ تنها زندانی باقی مانده مراسم دعای مشهور است که همچنان در بازداشت به سر می برد. نورمحمدی درتاریخ ۲۹ مهرماه در مراسم دعای کمیل که در منزل شهاب طباطبایی یکی دیگر از دستگیرشدگان پس از انتخابات برگزار می شد، همراه دهها تن دیگر از شرکت کنندگان بار دیگر دستگیر شد.

 

اتهام محاربه به کوهیار گودرزی

مادر کوهیار گودرزی که روز پنج شنبه با فرزندش ملاقات داشته گفت که پس از ساعت ها انتظار، تنها موفق شدم به مدت هفت دقیقه با کوهیار ملاقات کابینی داشته باشم. کوهیار در این ملاقات برخلاف هفته پیش بسیار خسته و ناراحت به نظر می رسید و لب هایش کاملا خشکیده بود.

مادر این زندانی سیاسی افزود: کوهیار از ادامه تلاش برای تفهیم اتهام محاربه به خود سخن گفت اما تاکید کرد به هیچ وجه این اتهامات را قبول ندارد و تمامی فعالیت هایش در چهارچوب قانون بوده است.

خانم مخترع گفت: پسرم در ملاقات پنج شنبه نسبت به هفته پیش بسیار لاغر شده بود که وقتی دلیلش را پرسیدم با خنده گفت: “ورزش می کنم”.

مادر کوهیار گودرزی می گوید فرزندش همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می شود. او پیش از این با محمد نعیم پور، خواهرزاده شادروان مهندس بازرگان در یک سلول نگهداری می شد که درپی آزادی نعیم پور با یک متهم جرایم مالی هم سلولی است.

او یادآور شد: محمد مصطفایی وکیل کوهیار گودرزی با وجود در اختیار داشتن وکالت نامه رسمی، پس از ۲ ماه موفق به دیدار با موکل خود و همچنین مطالعه پرونده او نشده است.

پروین مخترع همچنین افزود: از همه می خواهم که از برچسب زدن به فرزندان ما که جز بهترین فرزندان این سرزمین هستند دست بردارند. در شرایط فعلی و در حالی که در آستانه نوروز قرار داریم حتا نمی دانیم فرزندانمان به چه اتهامی بازداشت شده اند و ظاهرا هیچ کس نیز در این زمینه پاسخگو نیست.

کوهیار گودرزی از ۲۹ آذر تا کنون در زندان به سر می برد.

 

دادگاه میردامادی امروز برگزار می شود

وکیل مدافع محسن میردامادی از برگزاری دومین جلسه رسیدگی به پرونده موکلش در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی خبر داد.

هوشنگ پوربابایی به خبرگزاری ایسنا گفت: نخستین جلسه رسیدگی پیش از این برگزار شده و از سوی شعبه رسیدگی کننده به پرونده، نهم اسفند ماه برای ادامه رسیدگی تعیین شده است.

وی عناوین اتهامی محسن میردامادی را اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام عنوان کرد.

 

حقوق تاجزاده قطع شد

فحرالسادات محتشمی‌پور از قطع شدن حقوق همسرش از هنگام بازداشت خبر داد.

همسر سیدمصطفی تاج‌زاده به پارلمان نیوز گفت:از خرداد ماه سال جاری و همزمان با بازداشت همسرم حقوق ماهانه ایشان که از نهاد ریاست جمهوری پرداخت می‌شد، قطع گردیده است.

اقدام برای بازنشستگی تاج‌زاده نیز به گفته همسرش که پیگیر آن بوده به نتیجه نرسیده است.

یادآور می‌شود برخی مسئولان پیش از این اعلام کرده بودند که حقوق زندانیان سیاسی قطع نشده و به طور مرتب پرداخت می‌شود.اما بر اساس اخبار رسیده حقوق میردامادی نیز قطع شده و برخی چهره ها همچون رمضانزاده  ممنوع التدریس در دانشگاه شده اند.

 

ارائه لایحه تجدید نظرخواهی محسن امین زاده

وکیل مدافع محسن امین‌زاده از ارایه و ثبت لایحه تجدیدنظرخواهی نسبت به حکم صادره از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب خبر داد.

عباس شیری در گفتگو با ایسنا اظهار داشت: طی مراجعه‌ای که روز چهارشنبه به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب داشتم، لایحه تجدیدنظرخواهی نسبت به حکم دادگاه بدوی را برای محسن امین‌زاده که بر اساس آن موکل به شش سال حبس تعزیری محکوم شده بود، ثبت کردم.

وی ادامه داد: محسن امین‌زاده رییس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان نیز لایحه‌ای ۴۰ صفحه‌ای مشتمل بر سوابق و خدمات قبل و بعد از انقلاب اسلامی و همچنین دفاعیات از اتهامات مطرح در پرونده را به شعبه ارائه کرد.

شیری یادآور شد: موکل در مورد اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور و همچنین تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با شبکه‌های خارجی جمعا به شش سال حبس تعزیری محکوم شده است و دادگاه پرونده را در مورد اتهام توهین به رییس‌جمهور مفتوح نگه داشت که متعاقبا آن را رسیدگی و رای صادر کند.