اهالی سینما و تلویزیون در مجلس

نویسنده

دو تهیه‌کننده‌ی سینما، یک بازی‌گر سینما و تلویزیون و یک گزارش‌گر فوتبال برای انتخابات مجلس ثبت کرده‌اند و طبق گفته‌ها به جز یک نفر، بقیه تایید صلاحیت شده‌اند.

علی قائم مقامی، تهیه‌کننده‌ی تازه‌ترین فیلم کیومرث پوراحمد، حبیب‌الله کاسه‌ساز، تهیه کننده‌ی اخراجی‌ها-یک، محمود عزیزی بازی‌گر فیلم‌هایی چون لیلی با من است و قلاده‌های طلا و جواد خیابانی گزارش‌گر ورزشی صدا و سیما برای شرکت در انتخابات مجلس ثبت نام کرده‌اند. طبق گزارش سایت‌های داخل کشور از این میان تنها گفته می‌شود حبیب‌الله کاسه‌ساز صلاحیت‌اش مورد تایید قرار نگرفته و سه نفر دیگر می‌توانند در انتخابات مجلس شرکت کنند. به جز این افراد دو نفر از مدیران دولتی حوزه‌ی تئاتر،  رحمت امینی و مجید سرسنگی هم برای حضور در مجلس ثبت‌نام کرده و صلاحیت‌شان تایید شده.

در ادوار گذشته‌ی مجلس شورای اسلامی افرادی چون بهروز افخمی به عنوان سینماگر در مجلس حضور داشته‌اند. حضوری که کمترین فایده‌ای برای سینماگران نداشته و با حضور این طیف نمایندگان در مجلس، سینما هیچ‌گاه مورد توجه قرار نگرفته و حتی مسائلی مثل «بیمه سینماگران» با گذشت دو سال از دولت یازدهم هنوز حل‌ نشده.