واکنش روحانی به طرح اوباما برای نابودی داعش

نویسنده

روحانی رئیس جمهوری ایران در گفت و گو با شبکه ان بی سی آمریکا و در واکنش به استراتژی اوباما برای نابودی داعش اظهار کرد: تجربه سالهای اخیر نشان داده است آمریکاییها و دیگران در جنگ با تروریسم تا کنون موفق نبوده اند،اگر بناست تروریسم از بین برود، باید به مردم و دولتهای این منطقه کمک کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مجری ان بی سی در مصاحبه با آقای روحانی پرسید ، ایران از زمانی که داعش پیدا شد با آن می جنگد، ایران مستشاران نظامی در عراق دارد. آیا ایران باور دارد که مردم عراق ، ارتش عراق و دولت عراق می توانند بدون نیروی زمینی خارجی داعش را عقب برانند؟ آیا حرف شما این است که عراق می تواند این کار را بدون حملات هوایی آمریکا انجام دهد؟

روحانی در پاسخ گفت: ما جنگ با تروریسم را زمانی شروع نکردیم که آنها یک تبعه ایرانی را کشته باشند، وقتی ما دیدیم در سوریه دارند مردم بیگناه را می کشند، وقتی در غزه دیدیم مردم بیگناه را می کشند، که البته در آن شکلش تروریسم دولتی است، وقتی ما دیدیم در عراق مردم کشته می شوند، بدون اینکه توجه داشته باشیم کسی که کشته می شود تبعه کدام کشور است ، شاید برای بعضیها سخت باشد و مشکل باشد که باور کنند ، برای من همانقدر که ببینم یک آمریکایی بیگناه کشته شود، تاسف دارد که ببینم یک ایرانی یا عراقی بیگناه کشته می شود. ما باید به انسانها به عنوان بشر و همنوع و به عنوان انسانهایی که همه آنها حق حیات دارند نگاه کنیم. نباید درباره حقوق بشر بین تبعه این کشور و آن کشور فرق بگذاریم.