نوبخت: بی‌احترامی به بانوان پذیرفتنی نیست

نویسنده

سخنگوی دولت به انصار حزب‌الله درباره به راه انداختن گشت‌های ارشاد موتوری هشدار داد و اعلام کرد: «دولت با هر اقدام غیرقانونی در این باره برخورد می‌کند.»

به نوشته ایران، ساعتی پس از آن که انصار حزب‌الله از تشدید فعالیت‌های خود خبر داد، «محمدباقر نوبخت» از همه دستگاه‌های مربوط خواست وظایف و برخوردهای قانونی خود در این باره را انجام دهند. او که در حاشیه جلسه هیأت دولت با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به ادعای انصار حزب‌الله مبنی بر این که «هزینه این اقدامات را به جان خریده‌اند» گفت: «برای کسی صورت حساب نمی‌فرستند، این هزینه به پای اسلام نوشته می‌شود.»

سخنگوی دولت با اشاره به گروه‌های تروریستی فعال در منطقه، گفت: «در حال حاضر عده‌ای در کشورهای همسایه بویژه در عراق در تلاش هستند تا چهره‌ای خشن و غیرمنطقی از اسلام عزیز به جهانیان ارائه دهند. با توجه به اوضاع منطقه و تحرک برخی گروه‌ها که به نام اسلام انجام می‌شود،‌ این شیوه‌ها مورد تأیید نیست.» نوبخت با بیان این که «ما اعتقاد نداریم که بدحجابی نسبت به گذشته تشدید شده است» تأکید کرد: «بانوان ما باید مورد تکریم باشند. قانون سازوکار برخورد با این مسأله را مشخص کرده است و هرنوع روش غیرقانونی و بی‌احترامی به بانوان برای دولت پذیرفتنی نیست.» وی با تأکید بر مواضع دولت گفت: «روش‌های غیرفرهنگی و خشنی که گاهی برخی استفاده می‌کنند، گرچه ممکن است از سر مسئولیت یا اعتقاد باشد، اما این روش‌ها در گذشته نه تنها مؤثر نبوده، بلکه باعث تشدید این امر نیز شده است.» وی با تحذیر از برخورد‌های «تند» و «فیزیکی» تأکید کرد: «بدحجابی یک مشکل فرهنگی است و باید متناسب با آن از سازوکارهای فرهنگی استفاده کنیم. البته همه روش‌های فرهنگی هم متناسب نیست و باید از روش‌های مناسب خاص خود برای این امر استفاده کنیم.»