بوسیدن پای کودک بهائی به سنت پاپ

نویسنده

» گزارشی از رادیو اروپای آزاد

گلناز اسفندیاری

محمد نوریزاد،ستون نویس تندروی سابق که حالا مخالف حکومت ایران شده است، پای یک کودک چهارساله بهائی به اسم آرتین را بوسید.

نوریزاد تصویرش را در وبلاگش منتشر کرد و در مورد این دیدار نوشت: به آرتین گفتم “پسرکم، من از طرف آنانی که در این سالهای اسلامی، بر تو و بر همه همکیشان تو جفا باریده اند، از تو پوزش می خواهم”

نوریزاد که اخیرا به اتهام فعالیت های سیاسی اش زندانی بود به تقلید از پاپ که بر پای دختر مسلمان زندانی بوسه زده بود، پای کودک بهائی را بوسید.

نوریزاد خطاب به آرتین می گوید: “وقتی پاپ، رهبر کاتولیک های جهان خم می شود و پاهای یک دخترکِ بزهکار مسلمان را می شوید و بر آن بوسه می زند، من چرا به نمایندگی از دم و دستگاه عریض و طویل رهبر مسلمین جهان و مراجعِ پشت به پشت شیعه بر پاهای کوچک و بهشتیِ تو بوسه نزنم؟”

آرتین که پدر و مادرش به دلیل مذهبشان در زندان هستند، با مادربزرگش زندگی می کند. نوریزاد نوشته پدربزرگ آرتین سال ها پیش به جرم جاسوسی اعدام شده است.

بهائیان، یکی از اقلیت های مذهبی در ایران هستند که حقوقشان نقض شده است. مذهب آنان در جمهوری اسلامی رسمیت ندارد.

برخی از مسلمانان، بهائیان را مرتد می دانند زیرا بهاءالله، موسس این دین خودش را پیامبر خوانده است.

مسلمانان معتقدند که حضرت محمد، “ خاتم پیامبران” است.

در سال های اخیر، فشار بر روی بهائیان بیشتر شده است. پدر و مادر آرتین در کنار بسیاری دیگر به دلیل آموزش بهائیان در دانشگاه های زیر زمینی، زندانی شده است. در ایران  بهائیان اجازه ورود به دانشگاه را ندارند.

فشار ها بعد از تلاش روحانیون تندروی ایران و رسانه های این کشور برای سرکوب 300 هزار بهائی که در ایران زندگی می کنند، افزایش پیدا کرد.

جامعه بین المللی بهاییان در گزارشی که در سال 2011 منتشر کرد، اسنادی را در رسانه های ایران ارائه کرد که در آن مذهب بهائی را فرقه انحرافی و پیروانش را “شیطان پرست” معرفی کرده بود.

نوریزاد در وبلاگش می نویسد: “آرتین کوچک، یکشنبه به یکشنبه به ملاقات می رود. یکبار به کرج برای ملاقات پدر و عمویش، و یکبار به زندان اوین برای ملاقات مادرش. پدر و مادر آرتین، جز اینکه بهایی اند، هیچ خطایی مرتکب نشده اند.”

دیدار نوریزاد با این پسر کوچک بهایی آخرین اقدام او در مخالفت با حکومت ایران و خامنه ای، کسی که در گذشته ستایش اش می کرد، بود.

او ده ها نامه به خامنه ای نوشته  و او را متهم به بدرفتاری با ایرانیان و منزوی کردن کشور در عرصه های بین المللی کرده است.

نوریزاد در سال 2009 بعد از انتقاد از سرکوب وحشیانه مردم در جریان اعتراض به انتخاب شدن مجدد محمود احمدی نژاد، زندانی شد.

رادیو اروپای آزاد، 17 ژوئیه