حرف روز

نویسنده

کشتن سهراب، قتل ارکستر ملی

“طالبان شیعه” که فرهنگ ایران را به مسلخ برده اند، سهراب سپهری را بر دار کردند، به حیات ارکستر ملی ایران پایان دادند وبا چهره ملی فوتبال چنان کردند که بازیگرسرشناس سینما از اوخواست میدان را ترک نگوید. حرف روز فرهنگ این است.

سهراب کشی

 

کنگره بین‌المللی سهراب سپهری با حضور کمتر از ده نفربر پاشد. وزیرارشاد که بخاطر او زمان سومین کنگره “صدای پای آب” یادواره سهراب سپهری را تغییر داده بودند، نیامد و قتی مراسم در تالار فارابی دانشگاه هنر افتتا ح شد،تعداد حاضران در این کنگره “بین‌المللی” از شمار انگشتان دو دست هم فراتر نرفت.

نصرت میلانی‌صدر، دبیر اجرایی این کنگره در سخنانی در این باره گفت: “از بلایای فرهنگی ما هم این است که برنامه‌ریزی‌ها برای برنامه‌های فرهنگی ما تغییرمی‌کند.قرار بود کنگره صدای پای آب بیست وهفتم مهر برگزار شود، اما به دلیل اینکه وزیر ارشاد برای حضور در آن ابراز تمایل کرد و خواست که زمان آن به وقت دیگری موکول شود، ما برنامه‌ریزی‌هایمان را تغییر دادیم و همه هزینه‌هایی که شده بود، همه از نو انجام شد و کنگره افتاد به ششم آبان که روز کاری است و دانشگاه‌ها دایر است و همه سر کلاس هستند، سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد در این برنامه حضور نیافت.

 

قتل ارکستر ملی

نوازندگان ارکستر ملی ایران که نخواسته اند نامشان فاش شود از انحلال ارکستر ملی ایران خبر داده اند.

این نوازندگان گفته اند که محسن رجب پور مدیر اجرایی این ارکستر از ماه گذشته به آن ها اعلام کرده است که دیگر هیچ گونه حمایتی از این ارکستر نخواهد کرد و مسئولان هم درپاسخ به درخواست اعضای ارکستر برای پرداخت حقوق معوقه شان گفته اندکه بودجه نداریم.

 

نامه بازیگر به بازیکن

مهناز افشار، بازیگر معروف سینما در نامه ای به علی کریمی، ستاره فوتبال ایران از او خواست مقاومت کند و میدان را ترک نگوید.

 نامه مهناز افشار در یکی از شبکه های اجتماعی منتشر شد: “واقعیت این است که اهل فوتبال نیستم و آن را فقط در سطح ملی دنبال می کنم، ولی برای اینکه علی کریمی را بشناسی حتما نباید فوتبالی باشی. کارهایی که او انجام می دهد از آن جنس کارهایی است که فقط اسطوره ها می توانند انجام دهند. کریمی نمونه واقعی آن دسته از افرادی است که از دل جامعه برآمده و هیچوقت خود را از آن جدا نکرده. علی عزیز می دانم این روزها شما را تحت فشار قرار داده اند و می خواهند هرطور که شده شما را از صحنه خارج کنند ولی از شما میخواهم که بمانی، بایستی و بجنگی. طاقــــت بیـــــار رفیــــق”