آیا این ناسزاها نظر رهبر است

نویسنده

» گزارش المانیتور از انتقادات علیه روزنامه کیهان

آرش کرمی 

سایت محافظه کار الف ، با جهار شخصیت متفاوت و تاثیر گذار مصاحبه کرده تا نظر آن ها را در خصوص موج انتقادات اخیر از روزنامه کیهان را که تصور می شود دیدگاه های آیت الله خامنه ای را نمایندگی می کند، جویا شود.

صادق زیبا کلام، استاد دانشگاه تهران که احتمالا سخت ترین مواضع را علیه کیهان دارد، در خصوص انتقاد های شریعتمداری از رخدادهای سیاسی از این گزاره استفاده می کند: “از کوزه همان برون تراود که در اوست.” زیبا کلام می افزاید: “هیچ کس نباید انتظاری بیش از این از کیهان و شریعتمداری داشته باشد. درک رفتار وی با چنین کینه و نفرتی قابل کار آسانی است. دلیلش این است که شریعتمداری نمی تواند این کابوس را ببیند که کاندیدایی که دیدگاه های وی را نمایندگی می کرده، کمتر 5 میلیون رای آورده و کاندیدایی که مخالف دیدگاه های وی بوده 18 میلیون رای آورده است.”

سردار یدالله جوانی از مشاوران ارشد آیت الله خامنه ای در سپاه پاسداران به دفاع از کیهان برخاسته. وی می گوید “یکی از نقدهای اخیری که در خصوص کیهان می بینیم جنبه مخرب دارد و به طور قطع سازماندهی شده است. افرادی در نمایش این نقد دست داشته اند. زمان مطرح شدن آن و پیام آن در یک زمان نمی توانسته بدون همکاری انجام شده باشد.” جوانی می گوید بودجه کیهان از منابع عمومی تامین می شود و موضع گیری آن همان رویکرد عمومی نظام است که مخالف گروه خاصی در حاکمیت است.

عباس سلیمی نمین ، از چهره های اصولگرا مواضع نادرست کیهان علیه دولت تازه و برچسب “جاسوس” زدن به افراد را مورد انتقاد قرار می دهد. گرچه او وی در عین حال به سایت الف هم خرده می گیرد و می گوید: “کیهان باید نقد شود اما الف نیز نباید وارد چنین صحنه ای شود.”

عباس عبدی، چهره اصلاح طلب و روزنامه نگار برجسته می گوید مشکلی که با کیهان وجود دارد بیش از همه در خصوص “نا برابری قانون” است.

عبدی در خصوص اتهام زنی های کیهان می گوید: “اگر این اتهام ها درست است پس چرا فرد متهم بیرون است، و هیچ کس برایش مزاحمت ایجاد نمی کند، و اگر نادرست است چرا کیهان این اتهامات را می زند.” عبدی می گوید امنیتی که کیهان برای گسترش اتهام زنی از آن برخوردار است :” طوری است که همچون فاجعه ای برای جامعه است.”

منبع : المانیتور – 26 ژوئیه