به زندانیان سیاسی نباید رحم کرد

نویسنده

po_zarezadeh.jpg

حسن زارع زاده اردشیر

مقامات زندان گوهردشت کرج (رجائی شهر)، بهروز جاوید تهرانی را مورد ضرب و شتم قرار دادند و به سلول انفرادی منتقل کردند.

بهروز جاوید تهرانی از زندانیان سابق کوی دانشگاه است که پس از آزادی چندین بار دستگیر و زندانی شده و به دلیل فعالیت های سیاسی مورد غضب مقامات امنیتی و قضائی قرار گرفته است. او به همین علت برای گذراندن دوران محکومیت به زندان گوهردشت کرج تبعید شده تا در کنار زندانیان عادی خطرناک به سر برد.

behroozjavidhamedani459.jpg

به گفته آرسم آزاد سخنگوی کارزار آزادی بهروز جاوید تهرانی و عضو کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، “انتقال جاوید تهرانی به سلول انفرادی از آنجائی آغاز شد که چند روز پیش یکی از مسئولین زندان رجائی شهر تمامی اشرار و قاتلین را در دارالقرآن این زندان جمع کرد و با منافق خواندن همه زندانیان سیاسی گفت نباید به اینها رحم کرد. موضوعی که واکنش زندانیان سیاسی را برانگیخت.”

در همین راستا ضرب و شتم بهروز جاوید تهرانی ابتدا توسط مجرمان خطرناکی که برای مقامات زندان کار می کنند انجام گرفت تا مقدمات انتقال او به انفرادی و برخوردهای بعدی فراهم شود. آرسم آزاد می گوید: “جان بهروز جاوید تهرانی در خطر است چرا که او همواره در بدترین شرایط بوده و مسئولان زندان فشارها را بر او بیشتر می کنند.”

بر اساس خبر منتشر شده از طرف کارزار آزادی بهروز جاوید تهرانی، او از 4 اردیبهشت یعنی یک روز پس از منافق خواندن زندانیان سیاسی توسط یکی از مقامات زندان گوهردشت، به سلول انفرادی برده شده است.

البته این تنها بهروز جاوید تهرانی نیست که توسط مقامات زندان مورد اذیت و آزار قرار می گیرد. به گفته سخنگوی کارزار آزادی بهروز جاوید تهرانی “ پس از اظهارات مغرضانه یکی از مسئولان زندان بر علیه زندانیان سیاسی، ابتدا مهرداد لهراسبی یکی از مظلوم ترین زندانیان سیاسی کوی دانشگاه توسط علی محمدی معاون زندان رجایی شهر احضار شد و معاون زندان به اواعلام کرد اگر از خواسته های خود چشم پوشی نکند به سرنوشت اکبر محمدی دچار خواهد شد. در حالی که تنها خواسته مهرداد این است که برای درمان انواع و اقسام مریضی هایش مرخصی بگیرد.”

حمایت زندانیان اوین

به فاصله کوتاهی از اعلام خبر انتقال بهروز جاوید تهرانی به سلول انفرادی، 4 تن از زندانیان سیاسی در زندان اوین در بیانیه ای از او حمایت و اقدام قوه قضائیه را محکوم کردند.

روز گذشته، کیوان رفیعی، عبدالرضا رجبی، ابوالفضل جهاندار ومحمد فلاحی زاده در بیانیه ای نوشتند: “سخن از نقض حقوق بشر می گوییم، سخن از بهروز جاوید تهرانی که نام وی تداعی کنندۀ اراده و درد در ذهن ماست جوانی که سالها در راه آزادی و سعادت ملت خود، از خود گذشته و دردها را با اراده آهنین و مظلومانه و قهرمانانه به دوش می کشد، فریادهای آزادیخواهی وی هنوز در اذهان شنوندگان آن طنین انداز است. سالهای طولانی زندان، چشم آسیب دیده، دندانهای شکسته، دیسک کمرو مشکلات گوارشی و کلیوی و بسیاری مشکلات جسمی دیگر، لگدمال کردن نام انسانیت و مقام انسانیت از سوی رژیم استبداد که بر پیکر بهروز جاوید تهرانی خود می نمایاند. هیچ یک از دردها تاثیری بر اراده آهنین وی نگذاشته است.”

در این بیانیه آمده است: “ما زندانیان سیاسی امضا کنندۀ این بیانیه، حرکت مذبوحانه و غیر انسانی رژیم را که بر خلاف تمامی معاهدات و کنوانسیون های بین المللی میباشد قویا محکوم مینماییم و تاکید می کنیم که جاوید تهرانی به استناد قوانین الزام آور بین المللی باید فورا و بدون قید و شرط از سلول انفرادی خارج گردد.”

همچنین کیوان رفیعی در حمایت از بهروز جاوید تهرانی، از روز گذشته به مدت یک هفته دست به اعتصاب غذا زده است.

بهروز جاوید تهرانی، پیش از این نیز چندین بار در زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته، بطوریکه سال گذشته بر اثر همین ضرب و شتم ها از ناحیه سر و صورت مجروح شد و یکی از دندانهایش شکست. او همچنین طی مدت بازجوئی در بند 209 وزارت اطلاعات چندین بار شکنجه شد.

این زندانی سیاسی آخرین بار در تجمع خانواده های زندانیان سیاسی در برابر دفتر سازمان ملل متحد در تهران دستگیر و سپس در شعبه 26 دادگاه انقلاب و به درخواست وزارت اطلاعات به 7 سال زندان محکوم شد.

کارزار آزادی بهروز جاوید تهرانی با تاکید بر اینکه زندانیان سیاسی در زندان رجایی شهر کرج در خطر حذف فیزیکی قرار دارند، از تمامی سازمان ها، گروه ها و مدافعان حقوق بشر در سراسر دنیا خواست برای آزادی زندانیان سیاسی اقدام کنند.