احمدی نژاد: بگیر و ببندها برخلاف قانون است

سامناک آقایی
سامناک آقایی

» رئیس دولت قوه قضاییه را "دیکتاتور" خواند

به دنبال اعلام خبر محکومیت محمدجعفر بهداد، مدیر سابق خبرگزاری ایرنا و معاون فعلی دفتر احمدی نژاد به دلیل انتشار مطالبی علیه علی لاریجانی، رئیس مجلس و هاشمی رفسنجانی، رئیس خبرگان رهبری توسط دادستان تهران، روز گذشته محمود احمدی نژاد ضمن انتقاد از این اقدام دستگاه قضائی، گفت:همگان بدانند این کشور دیکتاتوری بردار نیست و این بگیر و ببندها برخلاف قانون است!

انتقاد احمدی نژاد در حالی بود که روز یک شنبه دستگاه قضائی، محمد علی رامین معاون مطبوعات وزارت ارشاد و دبیر هیات نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد را به دلیل نحوه برخورد با نشریه توقیف شده “همت” به دادگاه فرا خوانده بود.

محمود احمدی نژاد هم در مقام پاسخگویی در مراسم معارفه مدیر عامل جدید خبرگزاری رسمی دولت، ایرنا، رفتار قوه قضائیه با یک نشریه و یک نویسنده طرفدار خود را به باد انتقاد گرفت و برخورد قوه قضائیه را “دیکتاتورانه” خواند.

به نوشته پارلمان نیوز، احمدی نژاد بدون اسم بردن از نشریه مورد نظر و نویسنده محکوم شده، گفت: دستگاه های مسئول قانون را رها کرده اند و سراغ دیگران می روند که چرا به فلان نماینده مجلس یا عضو قوه قضائیه یا گروهی خاص انتقاد کرده اید، بنابراین باید محاکمه شوید و زندان هم بروید. این برخوردها را قبول نداریم و معتقدیم این رفتارها نشان دهنده روحیه دیکتاتوری است و همگان بدانند که این کشور دیکتاتوری بردار نیست! و مسائلی که 30 سال قبل بود تمام شده است.

احمدی نژاد در همین مراسم خطاب به دادستان تهران اظهار داشت: “بنده این بگیر و ببندها را قبول ندارم زیرا برخلاف صریح قانون است با صرف یک انتقاد از یک فرد درست نیست با افراد برخورد بشود.4 سال به من توهین کردند ولی من موافق بگیر و ببند نبودم! و دادستان باید طبق صریح قانون عمل کند.”

او سپس با اشاره ای تلویحی به نحوه برخورد قوه قضائیه با نشریه توقیف شده “همت”که از جمله نشریات حامی وی بشمار می رفت، گفت: فردی نشریه را چاپ کرده است و شما برخلاف قانون تعطیلش کرده اید، در حالی که هیات منصفه مطبوعات وجود دارد و اگر قرار است به جرم یک مطبوعاتی رسیدگی شود بهتر است هیات منصفه مطبوعات حضور داشته باشد، نمی توان فوق قانون عمل کرد. برخوردهای قضائی بدون حضور هیات منصفه، تعقیب و به زندان افکندن را قبول نداریم.

دفاع محمود احمدی نژاد از نشریه توقیف شده “همت”و هیات نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد در حالی است که روز یکشنبه عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران از احضار محمد علی رامین رئیس هیات نظارت بر مطبوعات خبر داده بود.

دادستان تهران علت احضار رامین را سرپیچی از دستور دادستانی مبنی بر توقیف نشریه «همت» در تاریخ اعلام شده عنوان و چنین امری را نقض دستور قضائی و جرمی مستقل اعلام کرده بود.

دادستان تهران علت برخورد قوه قضائیه با این نشریه را نشر اکاذیب علیه مسئولان و برخی نهادهای کشور اعلام کرده بود.

البته دادستان تهران هیچ اشاره ای به پیگیری علت برخوردهای بی سابقه هیات نظارت با بیش از پانزده رسانه مستقل و منتقد دولت و در همین امتداد لغو امتیاز سه نشریه طی دو ماه گذشته از سوی هیات نظارت بر مطبوعات نکرده بود.

احمد نژاد در پایان سخنانش درمراسم معارفه علی اکبر جوانفکر به عنوان مدیرعامل جدید خبرگزاری ایرنا، به دفاع از خود در مقابل انتقاد های مطبوعات منتقد طی چهار سال گذشته پرداخت و گفت: فردی که در لندن مقیم است در یک سال و نیم گذشته بیش از 250 مقاله بر ضد من و مسائلی که شاید ربطی هم به دولت ندارد، به صورت روزانه منتشر کرده است. چه اشکالی دارد؟ مردم آن را می خوانند و حرف مارا هم می شنوند و در نهایت قضاوت می کنند!

اشاره محمود احمدی نژاد به سردبیر مستعفی روزنامه آفتاب یزد است که به علت برخوردهای هیات نظارت بر مطبوعات با این نشریه، و همچنین به علت اتهاماتی که از سوی رامین و برخی از طرفدارن احمدی نژاد متوجه وی شده بود، مجبور به استعفا شد.

دفاع محمود احمدی نژاد از نشریه توقیف شده “همت” و عملکرد هیات نظارت بر مطبوعات، پس از آن بود که دادستان تهران از محکومیت و صدور حکم حبس برای محمد جعفر بهدا، معاون دفتر وی خبر داده بود.دادستان تهران در مورد علل محکومیت بهداد مدیر عامل سابق ایرنا و معاون فعلی دفتر احمدی نژاد، روز گذشته اعلام کرد: دادستان تهران به عنوان مدعی العموم سه شکایت علیه معاون دفتر احمدی نژاد مطرح کرده است که دو مورد آن در خصوص علی لاریجانی و یک مورد آن به هاشمی رفسنجانی مربوط می شود.مدیر عامل سابق ایرنا، در طول حوادث بعد از انتخابات، در حمایت از محمود احمد نژاد طی چندین یادداشت به برخی از مسئولان ارشد نظام از جمله علی لاریجانی به خاطر تبریک وی در بعد از ظهر روز انتخابات به موسوی، و هاشمی رفسنجانی به دلیل خودداری از به رسمیت شناختن دولت احمدی نژاد به طور مستقیم و غیر مستقیم توهین کرده بود.

عباس جعفری دولت آباد در خصوص کیفر خواست صادره برای معاون دفتر احمدی نژاد به خبرگزاری ها گفته: در این خصوص با توجه به اینکه توهین به سران سه قوه و رئیس خبرگان رهبری جرم تلقی می شود، نیاز به شاکی خصوصی نیست و در سه مورد از شکایاتی که علیه او طرح شده، در یک مورد به حبس محکوم شده است.

پیش از این و به دنبال اوج گیری طرح اتهامات بی سابقه به برخی از مسئولان ارشد نظام که اکنون در صف مخالفین دولت احمدی نژاد هستند، توهین به سران سه قوه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، جرم اعلام شده بود.

.