حرف اول

نویسنده

ارزش “قلاده های طلا”

 

 

امین حیایی در توضیح علت کم کاری خود در مصاحبه‌ای می گوید که از وقتی که در فیلم “قلاده‌های طلا” بازی کرده است، دیگر کمتر کارگردانی حاضر می شود به او پیشنهاد بازی بدهد.

باید از وی پرسید از ۲۷۰ میلیون تومانی که گرفتی چه خبر؟

این فیلم کاملا سیاسی و با بودجه میلیاردی حکومت و به منظور غیر مردمی و وابسته به بیگانه نشان دادن اعتراض‌های گسترده پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ موسوم به جنبش سبز ساخته شد. به جز امین حیایی و محمد رضا شریفی نیا که مدتی است پول را بر چیزهای دیگر ترجیح میدهند، هیچ هنرپیشه‌ سرشناسی حاضر نشد در این فیلم سیاسیِ وابسته به حکومت بازی کند.

و حالا باید خطاب به این حیایی گفت:

جناب ! نمی شود هم خدا را خواست هم خرما را! شما حاضر شدی با دریافت ۲۷۰ میلیون تومان با ماموران حکومتی همکاری کنی و فیلمی ضد مردمی بسازی.

مگر فیلمنامه را نخوانده بودی؟ مگر نمی  دانستی که این فیلم در جهت محکوم کردن مردم، تحریف جنبش مردمی و مزدور نشان دادن نداها و سهراب ها طراحی شده بود؟ مگر ندیدی که در این فیلم، مردم افرادی وابسته به خارج از کشور و مقصر در تیراندازی پایگاه بسیج در روز ۳۰ تیرماه معرفی شده بودند؟! اگر با روایت جعلی فیلم نامه موافق نبودی پس چرا پذیرفتی در فیلم بازی کنی؟ آیا غیر از این است که پول را بر لگدمال شدن خون جوانان مردم ترجیح دادی و دست دادن با جنایتکاران را پذیرفتی؟! خوب پس دیگر گلایه نکن! با همین ۲۷۰ میلیونی که گرفتی برو پشت سرت را هم نگاه نکن! اما اگر هنوز اندکی خون ایرانی  در رگ هایت باقیست، بیانیه‌ای منتشر و از مردم بابت بازی در این فیلم عذرخواهی  کن. خود دانی!