زندانیان برای اعتراف تحت شکنجه اند

نویسنده

» اخبار نگران کننده از وضعیت دستگیر شدگان روزهای اخیر

درحالی که طی چند روزگذشته همه چشم ها به سوی تجمعات خیابانی و خشونت های نیروهای لباس شخصی و بسیجی دوخته شده است، برخی منابع از فشاربی سابقه بر روی برخی از چهره های سرشناس اصلاح طلب در زندان اوین داده اند.

 طی روزهای گذشته تلفن بندهای مختلف زندان اوین قطع شده و  زندانیان دستگیر شده طی روزهای گذشته هیچ تماسی با خانواده های خود نداشته اند.  مهدیه محمدی همسر احمدزیدآبادی به روز گفت که طی پنج روز گذشته هیچ خبری از همسرش ندارد و نمی داند که چه بر سر وی آمده است.  دیگر فعالان سیاسی نیز هیچ تماسی با خانواده های خود نداشته اند و معلوم نیست که در کجا نگهداری می شوند.  به علاوه تا کنون هیچ اتهام رسمی به افراد زندانی وارد نشده و مشخص نیست که آنها دقیقا به چه جرمی دستگیر شده اند.

دستگیری های یاد شده که روز به روز دامنه آن گسترده تر می شود، همزمان با آن آغاز شد که خبرگزاری فارس در اویل شمارش آرا از ضرورت یک جراحی در نظام” پس از پیروزی محمود احمدی نژاد خبر داد.  این در حالی است که نشریه ارگان سیاسی سپاه پاسداران و روزنامه کیهان، از پیش از برگزاری انتخابات از ضرورت سرکوب اعتراضات خیابانی کسانی سخن گفت بودند که این نشریات پیش بینی می کردند با هدایت دشمنان خارجی نظام معترض نتایج انتخابات باشند.

آیت الله خامنه ای نیز در خطبه های نماز جمعه اخیر خود به  تاکید در خصوص انقلاب های مخملی سخن گفت و تجمعات مردمی به نتایج انتخابات را به کشورهای بیگانه نسبت داد که به عقیده ناظران حکایت از آن داشت که خط بازجویی ها در زندان اوین بر همین مبنا صورت خواهد گرفت.

به گزارش یک منبع موثق مصطفی تاج زاده، محسن امین زاده و عبدالله رمضان زاده که بارها از سوی رسانه های محافظه کار متهم به ایجاداغتشاش و یا تشویش اذهان عمومی درمناسبت های مختلف شده بودند فشار بسیار سختی را درزندان تحمل می کنند. براساس اظهارات این منبع، فشار بر روی آنها برای واداشتن شان به اعتراف در  این مورد است که اعتراضات خیابانی روزهای گذشته با رهبری آنها صورت گرفته و به علاوه نه حرکتی خودجوش، بلکه برنامه ای از پیش طراحی شده بوده است.  

روزنامه کیهان در سرمقاله بعد از سخنان رهبری خود نوشت: “دشمنان بیرونی و غفلت زدگان داخلی و برخی از آلودگان بدسابقه نیز باید پنبه ابطال انتخابات را که اهانت به مردم، خیانت به اسلام، دشمنی با جمهوریت و نظام و همراهی با دشمنان است از گوش خویش خارج کنند ، آرامش مردم شریف و شیرینی حضور حماسی و ۴۰  میلیونی آنان را برای رسیدن به جیفه حقیر مادی و گروهی خود بر هم نزنند که ادامه ماجرا به نفع آنها نیست. زیرا در عصر کنونی که عصر خمینی (ره)  است، دیگر علی (ع)  تنها نیست و به جای درد دل با چاه بی زبان و ساکت نخلستان های کوفه با مردان و زنان پاکباخته و پا به رکاب ولایت سخن می گوید و همه جا از او به یک اشاره است و از عاشقان سینه سرخ به سردویدن”.

 خانواده های دستگیر شده روز گذشته در مقابل دادگاه انقلاب تجمع کردند و نسبت به بی خبری از وضعیت عزیزان خود اعتراض کرده اند.