دومین حادثه مرگبار دانش آموزی

نویسنده


tasadof_b.jpg

 


شهرام رفیع زاده

برخورد مینی بوس حامل دانش آموزان دبیرستانی در استان کرمان با یک دستگاه تریلر چند کشته و تعدادی مجروح برجا گذاشت.این دومین حادثه بزرگ تصادف دانش آموزان در سال جاری است. در شهریور ماه گذشته نیز بیش از 24 تن از دانش آموزان در جاده تهران ـ مشهد بر اثر انحراف اتوبوس جان خود را از دست دادند. تصادفات جاده ای در ده ماه نخست امسال بیش از 24 هزار کشته برجا گذاشته است.

روز شنبه، خبرگزاری ها خبر دادند که برخورد مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان سال اول دبیرستان دخترانه کوثر کاظم‌آباد در استان کرمان با یک دستگاه تریلر در مسیر چترود هفت کشته و 20 مجروح برجای گذاشته است.در این تصادف که صبح پنج شنبه رخ داد، “شش تن از دانش‌آموزان به همراه یکی از معلمانشان به نام «خانم زنگی‌آبادی» در دم جان سپردند و بیش از 20 تن از دانش‌آموزان نیز مجروح شدند که حال برخی از آن‌ها وخیم گزارش شده است”.

بر اساس گزارش های منتشره این دانش‌آموزان برای شرکت در کلاس آزمایشگاه عازم شهرستان چترود در فاصله هفت کیلومتری روستایشان بودند.این خبرگزاری در تشریح محل تصادف نوشته:“جاده منتهی به چترود بسیار کم عرض بوده و پیش از این نیز تصادفات متعددی در این مسیر رخ داده است” و “پمپ بنزین مجاور این جاده” را عامل بیش‌تر حوادث رانندگی معرفی کرده است.ایسنا هم نوشته: “با اعتراض مردم و به دنبال این حادثه،روز شنبه پمپ‌های گازوییل از مسیر این جاده برداشته شده است”.

در هفته اول شهریورماه گذشته نیز خبر مرگ 24 دانش آموز بر اثر تصادف رانندگی در جاده تهران به مشهد منتشر شد.در آن حادثه قربانیان که برای زیارت به مشهد می رفتند، بر اثر انحراف اتوبوس دچار سانحه شدند و جان سپردند.

همزمان با انتشار خبر مرگ دلخراش دختران دانش آموز کرمانی خبرگزاری فارس روز گذشته با انتشار گزارشی درباره تصادفات رانندگی در کشور خبر داد که در ده ماه نخست سال 85 بیش از 24 هزار نفر در حوادث رانندگی در جادهای ایران جان خود را از دست داده اند.

فارس هم چنین از دستور محمود احمدی نژاد در روزهای پایانی سال گذشته به چهار وزیر برای “برنامه ریزی نسبت به کاهش تلفات جاده‌ای” خبر داده و نوشته “وزیران کشور، راه و ترابری،بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور،و آموزش و پرور” خطاب این دستور بوده اند اما “با گذشت یک سال از این دستور در خصوص نتایج بررسی‌های این چهار وزارتخانه گزارشی اعلام نشده است”.

عدم توجه به تصادفات در حالی است که در سال 85 جمال کریمی راد وزیر دادگستری و سخنگوی قوه قضاییه نیز در اثر تصادف رانندگی جان خود را از دست دادو فرزندان او اعلام کردند به دلیل عدم حضور آمبولانس مجبور شده اند وزیر دادگستری را با تریلی به یکی از مراکز درمانی حوالی صحنه تصادف منتقل کنند.