سیمین بانو متشکریم

نویسنده

siminacmpan.jpg

بانوی شعر و غزل ایران، سیمین بهبهانی، با هدیه ای معنوی و گرانبها (لوح تقدیر سیمون دوبووار) به آغوش فرزندان کمپین یک میلیون امضاء بازگشت. حضور سیمین بهبهانی به عنوان “نماینده کمپین یک میلیون امضاء در مراسم اهداء لوح تقدیر جایزه سیمون دوبووار در پاریس؛ موجی از دلگرمی را در فضای سرد زمستان و در میان فعالان جنبش زنان در سراسر جهان ایجاد کرد، موجی از امید به ادامه فعالیت ها، موجی از پایداری و عزت نفس، از امید به فردایی روشن تر، به زندگی عادلانه تر و جهانی بهتر”.

امروز یکشنبه 6 بهمن 1387، سیمین بهبهانی در بازگشت از پاریس میزبان جمعی از از اعضای کمپین یک میلیون امضاء شد که برای دیدار و به پاس قدرشناسی از او به سوی منزل ایشان شتافته بودند. در این مجلس انس دختران جوان کمپینی، سیمین بهبهانی را چون شمعی درآغوش گرفتند و سپاس و قدردانی خود را از ایشان ابراز داشتند.

در این دیدار ابتدا خانم بهبهانی گزارش کوتاهی از مراسم جایزه سیمون دوبووار با تاکید بر استقبال اعضای ژوری، وزیر فرهنگ فرانسه و دیگر چهره های فرهنگی شاخص برای حاضرین حکایت کرد. میهمانان نیز هر یک سئوالاتی را مطرح کردند و ایشان به دقت و حوصله پاسخ گفتند و خود در انتها پرسش هایی در ارتباط با ادامه کار کمپین و چگونگی وضعیت امضاء ها از میهمانان کمپینی خود پرسیدند. سیمین بهبهانی یادآور شد که کمپین یک میلیون امضاء پس از دریافت این جایزه به شهرت و اعتباری بیش از گذشته دست یافته است و بی تردید این خود موجب جمع آوری امضاء های بیشتری خواهد شد.
از دیگر مباحثی که در این جلسه دوستانه مطرح شد حول موضوعاتی چون ادامه فعالیت کمپین، ارتباط و همبستگی میان گروه های فعال کمپین، محل و چگونگی نگهداری لوح سیمین دوبووار، تهیه نامه تشکر از هیئت ژوری و اعلام دریافت لوح از خانم بهبهانی توسط بقیه اعضای کمپین بود.

در این دیدار، تعدادی از اعضای کمیته های مختلف، سایت تغییر، سایت مدرسه فمینیستی، برخی از اعضای کمپین رشت و همچنین برخی از وکلای کمپین و نیز برخی از اعضای کمیته مادران حضور داشتند.

نسرین ستوده ضمن قدردانی و سپاس از خانم بهبهانی به این نکته اشاره کرد که این اولین بار بود که بانویی از سوی کمپین برای دریافت افتخاری جهانی راهی سفر شد و این سفر بدون مسئله و ممانعت انجام پذیرفت که این مسئله باعث خوشحالی همه اعضای کمپین شد.

زهره محجوبی، عضو هنرمند کمپین در پایان مراسم پس از رفتن تعدادی از مهمانان با آواز زیبای خود تشکر ویژه خود را نثار خانم بهبهانی کرد.

منبع: مدرسه فمینیستی